Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinte
rnet.pl!news.bnet.pl!not-for-mail
From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: 'Technika informacyjna' na poziomie liceum profilowanego / technikum
Date: Fri, 15 Aug 2003 18:39:22 +0200
Organization: Organizacja Przeciwko Zdrowym Zmysłom
Lines: 64
Message-ID: <bhj2fk$or7$1@serwus.bnet.pl>
References: <3f3cc926$1@news.home.net.pl> <bhikm5$6nh$1@serwus.bnet.pl>
<3f3ce627$1@news.home.net.pl> <bhirhb$fg1$1@serwus.bnet.pl>
<3f3d055b$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: s3.zabrze.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8Bit
X-Trace: serwus.bnet.pl 1060965684 25447 213.227.67.131 (15 Aug 2003 16:41:24 GMT)
X-Complaints-To: u...@b...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 15 Aug 2003 16:41:24 +0000 (UTC)
X-NNTP-Sending-User: <FAIL>@bnet.pl
User-Agent: KNode/0.7.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:17107
Ukryj nagłówki
Kłaniam się, dnia pią 15. sierpnia 2003 18:07 ktoś podpisujący się jako
Grendel napisał(a):
>> Masz może takie ankiety przygotowane?
> mam je niestety tylko wydrukowane. Niestety nie wszystkie ankiety udało
> mi się wydębić od zleceniodawców / organizatorów kursów (niektórzy
> trzymają je, chociażby jako "przykłady" w sytuacjach, kiedy nadarza się
> okazja pracy np. dla pup'ów - oni uwielbiają papierki, więc je dostają
> ;-). Jak chcesz, mogę podesłać Ci schemat takiej ankiety (pytania)
No właśnie o pytania chodzi. Odpowiedzi mi są niepotrzebne :-)
>> A widzisz, właśnie dlatego oświata wygląda jak wygląda, że nauczyciele
>> tak myślą. Nieprawda! Uczniowie płacą, płaci za nich społeczeństwo, a
>> poza tym, nauczyciel jest, żeby służyć uczniom, żeby powiększać ich
>> wiedzę.
> ale uczniowie nie oceniają nauczyciela na bieżąco - często refleksja nad
> klasą i umiejętnościami przekazywania wiedzy przez nauczyciela,
> przychodzi po latach.
A to niestety prawda, ale to nie zmienia faktu, że
> Nikt jednak nie zadaje sobie trudu / nie ryzykuje,
> oceniania pracy nauczyciela przez uczniów po każdych zajęciach, czy np.
> po zamknięciu jakiegoś działu.
Inna sprawa, na ile taka ocena będzie rzetelna. Bo co taki uczeń wie o tym,
na ile właściwie przekazał mu wiedzę nauczyciel? Po latach okazuje się, że
ten miły i olewający, z dobrymi ocenami uczniów, wypuścił na świat
nieudaczników.
>> Oj poczytałbym takie publikacje...
> raczej Ci tego nie zOCRuję - prawie 700 stron ;-)
E, może być sam skan. Nie potrzeba rozpoznawania :-)
>> No to chyba najtrudniejsze zadanie, wymyślić coś sensownie, a nie klepać
>> podług schematów.
> a właściwie - wymyślić coś, co będzie można potem sukcesywnie rozwijać -
> więc by temat nie znudził się po kilku lekcjach nad tą samą bazą, żeby
> można było na jej podstawie dokładać kolejne technologie itd...
Marciniak kiedyś uczył TV na podstawie słownika właśnie. Budował przez całą
książkę system słownika.
Można budować choćby system biblioteki szkolnej. Zaczyna się od prostej
bazy, a potem dochodzą różne możliwości.
>> c) Nie wypalił :-( Nie przyjął się w tym społeczeństwie.
> a ty byś płacić 6kzł za możliwość tworzenia aplikacji pod linuksa, kiedy
> masz tony darmowego softu?
Wiesz... Akurat nieco programowałem w Delphi i uważam, że to cudowne
narzędzie. Kolega, zarabiający 2tys. siedział przez 3 miesiące nad
aplikacją, którą ja bym zrobił w Delphi za tydzień. A za 6 tysięcy jego
pensji można kupić już Delphi, a i na przyszłość się nada...
Delphi/Kylix to jednak silnie powiązane z małym i średnim biznesem
narzędzie, a ono omija Linuksa dużym łukiem.
--
Przemysław Adam Śmiejek
Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.
|