Tort bezowy.

1. Data: 2013-04-25 23:36:02

Temat: Tort bezowy.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tort bezowy, tort Dacquoise - jak zwał tak zwał, ale czy można go
przechować do następnego dnia? Czy beza nie zmięknie?
--
XL

2. Data: 2013-04-26 09:59:19

Temat: Re: Tort bezowy.
Od: "Radek K." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-25 23:36, Ikselka pisze:
> Tort bezowy, tort Dacquoise - jak zwał tak zwał, ale czy można go
> przechować do następnego dnia? Czy beza nie zmięknie?

http://arabeskawaniliowa.blogspot.com/2009/12/tort-h
iszpanski.html

Pierwszy akapit.

Chciałem napisać, ze marne szanse ale teraz nie wiem. Moja matka robi
czasami tort bezowy, ale z masą na bazie masła a nie bitej śmietany i
przechowuje się bez problemów kilka dni.

Pozdrawiam.

3. Data: 2013-04-26 10:14:41

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tort bezowy, tort Dacquoise - jak zwał tak zwał, ale czy można go
> przechować do następnego dnia?

Tak.

4. Data: 2013-04-26 11:48:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Apr 2013 09:59:19 +0200, Radek K. napisał(a):

> [...]
> czasami tort bezowy, ale z masą na bazie masła a nie bitej śmietany i
> przechowuje się bez problemów kilka dni.

Dzięki. Wyczytałam też, że jeśli się bezę cieniutko "pomaluje" roztopioną
czekoladą (ja tu widzę raczej białą), to taka warstwa zabezpiecza ją przed
nawilgnięciem od nadzienia.
--
XL

5. Data: 2013-04-26 11:48:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Apr 2013 10:14:41 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2013-04-25 23:36, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:
>
> Tak.

Tzn wiem, że tak, ale czy w stanie niezmienionym?
3-)
--
XL

6. Data: 2013-04-26 11:56:53

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.04.2013 23:36, Ikselka pisze:
> Tort bezowy, tort Dacquoise - jak zwał tak zwał, ale czy można go
> przechować do następnego dnia? Czy beza nie zmięknie?

Robiłam jakiś czas temu coś na kształt Pavlowej - po nocy w lodówce był
całkiem rześki
http://kuchniaanai.blogspot.com/2013/02/improwizowan
a-zimowa-pavlova.html

--
Pozdrówki
Anai

7. Data: 2013-04-26 13:29:40

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tzn wiem, że tak, ale czy w stanie niezmienionym?
> 3-)

Jeśli czegoś w mojej wcześniejszej wypowiedzi nie zrozumiałaś, to dodam
jeszcze: tak.

8. Data: 2013-04-26 14:18:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Apr 2013 13:29:40 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2013-04-26 11:48, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> Jeśli czegoś w mojej wcześniejszej wypowiedzi nie zrozumiałaś, to dodam
> jeszcze: tak.

Odpowiedziałaś "tak" na moje ŹLE postawione pytanie.
Zrozumiałam to co należy, czyli ani mniej, ani więcej, niż tylko to, że
potwierdzasz, iż MOŻNA przechować ten tort do następnego dnia, a przecież
równie dobrze można potwierdzić, że da się przechować surowe jajka przez
rok i to bez lodówki...
W jakim stanie - to już inna sprawa, dlatego uściśliłam pytanie.
--
XL

9. Data: 2013-04-26 14:19:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Apr 2013 11:56:53 +0200, Anai napisał(a):

> Robiłam jakiś czas temu coś na kształt Pavlowej - po nocy w lodówce był
> całkiem rześki
> http://kuchniaanai.blogspot.com/2013/02/improwizowan
a-zimowa-pavlova.html

Bardzo dziękuję za rozwianie moich obaw, wykorzystam też Twój przepis,
nieco tylko modyfikując dodatki do nadzienia :-)
--
XL

10. Data: 2013-04-26 22:36:42

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 26 kwietnia 2013 10:14:41 UTC+2 użytkownik Qrczak napisał:
> Dnia 2013-04-25 23:36, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> Tak.

przygotowana do uroczystości?
chyba dobrze pamiętam?

kiwiko

Sałata rzymska dziś znów.
Lepienie pieroga
mokry sernik jak
czym panierować piersi z kurczaka?
Dlaczego na zelatynie jest napisane "nie gotowac"?