From: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
References: <fevkhb$3jb$1@node1.news.atman.pl> <fevl8o$ehg$1@atlantis.news.tpi.pl>
<fevlml$3vv$1@node1.news.atman.pl> <fevmq3$k34$1@atlantis.news.tpi.pl>
<471363d2$5@news.home.net.pl> <fevp78$6ke$2@nemesis.news.tpi.pl>
Subject: Re: Uczeń - ile nauki w szkole a ile w domu?
Date: Mon, 15 Oct 2007 15:39:51 +0200
Lines: 30
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
NNTP-Posting-Host: 80.53.222.234
Message-ID: <47136dea$3@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1192455658 80.53.222.234 (15 Oct 2007 15:40:58 +0200)
Organization: home.pl news server
X-Authenticated-User: k...@g...home.pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:31632
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Lolalny Lemur"
>> czysto fizycznych przyczyn zeszyt sprawdzi 2-3 razy w półroczu, czyli
>> przeciętnie za jakiś miesiąc od zdarzenia.
>
> No nie wiem - u nas sprawdzali na kazdej lekcji kiedy było coś zadane.
>
Rozmijamy się w definicji słowa 'sprawdzić' prawdopodobnie. :)
Ja mówię o detalicznym przejrzeniu każdego zdania w każdym zadaniu u każdego
dziecka. Ty zapewne o umieszczeniu na tablicy rozwiązanego zadania w formie
idealnej. Ten sposób ma ograniczone zastosowanie, to raz, daje w najlepszym
wypadku korektę mechaniczną, bez znalezienia przyczyny błędu, to dwa, dla
wielu dzieci naniesienie poprawek zgodnie ze wzorem nie jest wcale zadaniem
prostym. O dys- już nawet nie warto wspominać, takie sprawadzanie jest
wysublimowana formą tortury.
Po czwarte, dla mnie najistotniejsze - nie mam informacji zwrotnej w postaci
wiedzy, jaka część dzieci zrobiła zadanie domowe poprawnie, czyli zrozumiała
i umie zastosować informacje z poprzedniej/nich lekcji.
>
> IMHO w 3 klasie dziecko powinno odrabiać lekcje samodzielnie. Bez mojego
> głowienia się czy zrobiło dobrze czy nie (jeszcze pół biedy przy jednym,
> ale przy dwójce tą metodą zaczyna brakować czasu na zrobienie siku).
> Oczywiście z możliwością przyjścia i poproszenia o pomoc.
>
Wiele zależy od dziecka. Generalnie masz rację co do samodzielności, dodaj
do tego jednorazowe przeczytanie jego pracy przez rodzica i będziemy
zupełnie zgodne. :)
EwaSzy
|