From: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
References: <fevkhb$3jb$1@node1.news.atman.pl> <4...@n...home.net.pl>
<47136940$1@news.home.net.pl> <4...@n...home.net.pl>
Subject: Re: Uczeń - ile nauki w szkole a ile w domu?
Date: Mon, 15 Oct 2007 16:29:35 +0200
Lines: 36
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
NNTP-Posting-Host: 80.53.222.234
Message-ID: <4713794b$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1192458571 80.53.222.234 (15 Oct 2007 16:29:31 +0200)
Organization: home.pl news server
X-Authenticated-User: k...@g...home.pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:31653
Ukryj nagłówki
Użytkownik "MONI|<A"
>
> Moi rodzice nie dali sie na takie numery naciągać, i nie raz będąc
> dzieckiem
> miała do nich o to żal.
>
Sama widzisz. :))
>> Mam 10x więcej problemów z nadgorliwością rodziców, niż z totalnym
>> brakiem
>> pomocy. Były klasy, właśnie te dobre i ambitne, gdzie z wielkim żalem
>> rezygnowałam z ciekawszych i bardziej rozwijających form prac domowych -
>> gołym okiem ponad połowa była dziełem dorosłego, zero gwarancji, że
>> pozostali robili sami... nie szło uczciwie ocenić.
>
> No właśnie, jak te prace nauczyciele oceniają?
Takie, czyli ewidentnie zrobione przez nieucznia?
Podwójnie na przykład. Piątka dla rodzica i pała dla dziecka - obie oceny na
pracy, do dziennika pójdzie trzecia, już za samodzielne dzieło. W projektach
(na ochotnika), gdzie umowa jest jasna, że praca ma być wyłącznie
samodzielna po pierwszym razie jest zwrot pracy bez oceny, recydywa oznacza,
że nie przyjmę kolejnych do końca półrocza.
> Piątka piątce nie jest równa, a wcale nie stanowi to zachęty do dalszej
> samodzielnej pracy dla ucznia.
>
Ocenianie jest tematem rzeką, zasadniczo do dziś nie ma zgody, czy oceniamy
wynik w wartościach bezwzględnych, porównawczo do grupy, odpowiednio do
włożonego wkładu pracy - właściwie ocenia się mieszanką tych trzech
systemów. Ważne, żeby zasady u danego nauczyciela były jasne, znane z góry i
akceptowane przez ocenianych.
EwaSzy
|