,,Upadek" wiary w Polsce.

21. Data: 2018-07-19 19:53:54

Temat: Re: ,,Upadek" wiary w Polsce.
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kviat" wrote in message news:5b31d72d$0$612$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
religijnosci/

> Ten odsetek modlącej się codziennie młodzieży może faktycznie być mylący.
> Może być tak, że w Polsce wstydzą się przyznać, że się modlą, a w innych
> krajach wstydzą się przyznać, że się nie modlą, chociaż deklarują wiarę,
> więc w ankietach podają, że się modlą :)

Dokładnie taka rozbieżność tego co jest społecznie oczekiwane
od tego co jest faktem dla kontrowersyjnych tematów jest często
dużym źródłem błedów w wynikach ankiet...

Podobnie było z ankietami wyborczymi w USA w 2016 roku.
Nikt nie chciał się przyznać, że głosować chce na Trumpa, bo to
była (i jest) bardzo kontrowersyjna postać... Taki biały rasista
wiedział doskonale że nie przystoi się w "towarzystwie" przyznać
do preferencji trumpiarskich ale wybory są w tajemnicy i nikt
nie będzie wiedział kogo on tam sobie zaznaczył w głosowaniu.
Ankiety przed wyborami i przeprowadzane w czasie wyborów
z ludźmi którzy wychodzili z lokali po głosowaniu przewidywały
3-4% przewagi Clinton nad Trumpem - rzeczywistość okazała
się zupełnie inna: im bardziej temat kontrowersyjny tym większy
błąd będą miały ankiety. A religia jest wciaż takim tematem.

> Dlatego najważniejsza w tych wynikach jest ta różnica religijności między
> młodszymi a starszymi w danym kraju, czyli w bardziej porównywalnej
> grupie, która to u nas jest największa.

Wszystkie zmiany dokonują się dzięki młodym...
Starzy są zwykle "konserwatywni" i popierają status quo.

> To tak jak u nas.

No popatrz... :-) Bo to jest ta religijność na pokaz, tworzenie
swojego publicznego wizerunku osoby dbającej, pobożnej,
z morałami, skromnej i nierozwiązłej a za kulisami to księża
płodzą dzieci ze sprzatającymi kościół, pobożni pastorzy są
łapani na gorącym uczynku z męskimi prostytutkami itp, itd...
To samo dotyczy zresztą zwykłych wiernych, którzy niby
podążają za naukami kościoła tymczasem sprzedaż prezerwatyw
w Polsce kwitnie...

> No właśnie. I żeby ksiądz nie obsmarował z ambony,
> że za rzadko działkę dostaje.

Dziesięcina? Ktoś jeszcze pamięta co to takiego?
W USA, w niektórych protestanckich społecznościach
faktycznie oczekuje się od parafian aby 10% swojego
dochodu rodzinnego przeznaczali na ofiary dla kościoła.

22. Data: 2018-07-19 19:54:47

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...

religijnosci/

> przemku, najwiekszy problem jest w tym, ze w Starym Testamenxie
> tyle samo prawd, co klamstw zawarto. i ja wiem o tym.

A Ciebie to dziwi, Jacku? Przecież i stary i nowy testament
to po prostu książki pisane przez ludzi i dla ludzi...
Żadne tam "Słowo Boże" jak Ci wciskali kity na katechizmie...

23. Data: 2018-07-21 02:04:00

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...
> [...]
ps.com...

> ja prawie nidgy nie chodze i bywalo mi bardzo trudno, zwlaszcza na
> poczatku.

Z czego wynikała ta trudność? Zwłaszcza na początku niechodzenia?

> mnie nie wytykaja. nawet w radzie parafialnej bylem, choc myslalem,
> ze tam o powazniejsze sprawy chodzi niz finanse i potakiwania.

A jakie poważniejsze sprawy miałeś na myśli?

> niekiedy do kosciola sie chce isc - wowczas ide.
> niekiedy ulega sie potrzebie zony
> (wymuszonej lub nie wymuszonej spolecznie).

W Twojej wsi ile % ludzi którzy regularnie do kościoła chodzą
zachowuje się naprawdę po chrześcijańsku, bez typowego cynizmu?

24. Data: 2018-07-21 11:40:18

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Twojej wsi ile % ludzi którzy regularnie do kościoła chodzą
> zachowuje się naprawdę po chrześcijańsku, bez typowego cynizmu?

Do kościoła chodzą zwykli ludzie, z ułomnościami. Tacy sami jak ty. Różnią
się od ciebie jednak bardzo - są wysoce samokrytyczni. Pokazuje to ogromna
i rosnąca wciąż liczba przystępujących do Sakramentu Pokuty i potem, na
mszy, do Komunii Świętej.
Nie muszę zostać świętą. Nikt nie stoi nade mną z toporem, gdy grzeszę.
Muszę SAMA się z Bogiem rozliczać.

--
XL

25. Data: 2018-07-21 11:50:48

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-07-21 o 11:40, XL pisze:

> Do kościoła chodzą zwykli ludzie, z ułomnościami.

To akurat prawda.

> Tacy sami jak ty.

Nie tacy sami.

> Różnią
> się od ciebie jednak bardzo - są wysoce samokrytyczni.

Są tak samo samokrytyczni jak członkowie PISu i ONRu, nazywający siebie
patriotami.

> Pokazuje to ogromna
> i rosnąca wciąż liczba przystępujących do Sakramentu Pokuty i potem, na
> mszy, do Komunii Świętej.

Ale tylko wśród tych, którzy zabłądzili do kościoła.
Fakty są takie, że do kościołów chodzi coraz mniej ludzi, a szczególnie
młodych ludzi. Na szczęście.

> Nie muszę zostać świętą. Nikt nie stoi nade mną z toporem, gdy grzeszę.
> Muszę SAMA się z Bogiem rozliczać.

To po co grzeszysz?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

26. Data: 2018-07-21 16:59:34

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:
> ciach pierdy
>
> To po co grzeszysz?

Bo jestem człowiekiem.

,,Nie potrzebują lekarza zdrowi, ale chorzy, nie przyszedłem, aby powołać
sprawiedliwych, ale grzeszników."
(Ewangelia)

--
XL warto było ci ten raz odpowiedzieć, tumanie

27. Data: 2018-07-21 20:41:26

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-07-21 o 16:59, XL pisze:

> Bo jestem człowiekiem.

Fajnie.
U was wystarczy się wyspowiadać i można dalej.
Gorzej, że dzieci zmuszacie żeby obcym facetom przebierającym się w
sukienki opowiadały o swoich problemach. Jak bardzo trzeba nienawidzić
własne dzieci, żeby zmuszać je do zwierzeń przed obcymi facetami?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

28. Data: 2018-07-22 01:14:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:

> Fajnie.
> U was wystarczy się wyspowiadać i można dalej.

Byłoby pięknie!
Ale cóż, każdy lewak przede wszystkim deprecjonuje wiarę i spowiedź.
Łatwiej mu wtedy lewaczyć dalej - bo on jest ponad ?

> Gorzej, że dzieci zmuszacie żeby obcym facetom przebierającym się w
> sukienki opowiadały o swoich problemach. Jak bardzo trzeba nienawidzić
> własne dzieci, żeby zmuszać je do zwierzeń przed obcymi facetami?

Nie wiem, dlaczego nagle zwierzasz się z tej traumy z dzieciństwa obcej
kobiecie (nb. w spodniach jestem). Pewnie coś cię do tego zmusiło.

--
XL

29. Data: 2018-07-22 01:18:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]

> Nie wiem, dlaczego nagle zwierzasz się z tej traumy z dzieciństwa obcej
> kobiecie (nb. w spodniach jestem). Pewnie coś cię do tego zmusiło.

J.w.

--
XL

30. Data: 2018-07-22 10:46:04

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-07-22 o 01:14, XL pisze:

> Byłoby pięknie!
> Ale cóż, każdy lewak przede wszystkim deprecjonuje wiarę i spowiedź.
> Łatwiej mu wtedy lewaczyć dalej - bo on jest ponad ?

Przynajmniej nie grzeszy, tak jak wy.

> Nie wiem, dlaczego nagle zwierzasz się z tej traumy z dzieciństwa obcej
> kobiecie (nb. w spodniach jestem). Pewnie coś cię do tego zmusiło.

Nie mam traumy, bo ja żadnych dzieci do tego nie zmuszam.
Nie odpowiedziałaś, dlaczego wy tak nienawidzicie dzieci i je zmuszacie.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

I znów księżniczka Anna spadła z konia!
A o takiego!