Wątek patriotyczny.

171. Data: 2014-12-04 21:08:54

Temat: Re: Wątek patriotyczny.
Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości grup

Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
> Dnia 2014-12-03 21:47, obywatel Chiron uprzejmie donosi:

>A to przepraszam, pomyliłem się
>:-))))~

Ten wężyk to ślinka?

172. Data: 2014-12-04 21:36:28

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-04 07:16, Chiron pisze:

> [...]
net...

> Jak pisałem Qrce- wtedy nikt nie gadał po próżnicy:-) Jak mówił, że
> teraz się bierze do roboty- to się brał:-)

A ten zwrot "gadać po próżnicy" to taki świeży stwór językowy?

Ewa

173. Data: 2014-12-04 23:20:39

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

http://synonim.net/synonim/gadać+po+próżnicy

--

Chiron

---
Avast.

174. Data: 2014-12-05 00:22:11

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
a.pl...

>Mówię tylko o Złotym Wieku Polski tzn. czasy od 1945 do 1989 roku.

To wtedy jak władza robotnicza szczelala do robotników?

175. Data: 2014-12-05 00:26:32

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ikka" napisał w wiadomości grup

>i możesz mieć rację :)
>http://tnij.org/krlmi5b
>http://tnij.org/fjiwgf8

Cisza jest uciazliwa, ale nie dla sluchu tylko dla umyslu.

176. Data: 2014-12-05 11:19:32

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-04 23:20, Chiron pisze:

net...

> http://synonim.net/synonim/gadać+po+próżnicy

No i?
Nie widzę datowania. Nowy, czy też stary? Jako i zjawisko?

Ewa

177. Data: 2014-12-05 11:45:15

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

net...

> No i?
> Nie widzę datowania. Nowy, czy też stary? Jako i zjawisko?

Nowy czy stary- ale poprawny. Tak mówiła jeszcze moja babcia. Jest wiele
starych zwrotów, dziś rzadko używanych- a szkoda, bo są piękne. Czy jakbym
napisał: "klechał jak w szoku"- to ładniej? Poza tym- ta stara dość forma
pasuje do całości- pierwszego zapisu polskiej mowy.

--

Chiron

---
Avast.

178. Data: 2014-12-05 12:24:09

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-05 11:45, Chiron pisze:

> [...]
> jakbym napisał: "klechał jak w szoku"- to ładniej? Poza tym- ta stara
> dość forma pasuje do całości- pierwszego zapisu polskiej mowy.

No i właśnie o to chodzi. Stwór stary, jak i zjawisko stare. Gadanie po
próżnicy to wszak nasza cecha narodowa. Nie jest więc tak, że "wtedy
nikt nie gadał po próżnicy". O!

Ewa

179. Data: 2014-12-05 13:27:06

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

net...

> No i właśnie o to chodzi. Stwór stary, jak i zjawisko stare. Gadanie po
> próżnicy to wszak nasza cecha narodowa. Nie jest więc tak, że "wtedy nikt
> nie gadał po próżnicy". O!

No ale to nie dotyczyły tych ludzi- bo byli ssakami (chyba że chcesz na to
dowodu), tylko chodziło o bliżej niesprecyzowane gady. Mówiono więc o kimś,
że gada po próżnicy- jeśli uznano go za gada. Stąd "gadać". Oczywiście było
to bardzo obraźliwe. Wynika z tego, że nie gadał nikt w Polsce po próżnicy-
wszak nie byliśmy gadami
:-)

--

Chiron

---
Avast.

180. Data: 2014-12-05 17:39:32

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-12-05 00:22, obywatel Ghost uprzejmie donosi:

Eliminowała tombaki.

Lemingom.
Pedalskie godło bardziej niż święte.
To jak tam, miłośnicy Rosji?