Weków nie ma nigdzie!

1. Data: 2016-07-27 00:13:22

Temat: Weków nie ma nigdzie!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie. Ludzie wykupili, a ja właśnie zapełniam kiszonymi ogórkami
moje ostatnie i bieda będzie z kiszeniem kapusty. Cóż, powinnam to
przewidzieć, gdy w zeszłym roku pisałam o fatalnej jakości nakrętek do
twistów... Ludzie wrócili do weków, jak ja, aż brakło. A jeszcze wiosną
były, więc zwlekałam z dokupieniem, bo "się kupi jak będą potrzebne". I co?
Świat się przewraca!

--
XL

2. Data: 2016-07-27 09:15:03

Temat: Re: Weków nie ma nigdzie!
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2016 o 00:13 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> [...]
> twistów... Ludzie wrócili do weków, jak ja, aż brakło. A jeszcze wiosną
> były, więc zwlekałam z dokupieniem, bo "się kupi jak będą potrzebne". I

To chyba u Was w Azji?
We Wrocławiu mawiamy, że na wschód od Oleśnicy to już Azja :)
Może wojna się zbliża?

W każdym razie u nas słoików pod dostatkiem, zapraszamy do Wrocławia.

--
Trefniś

3. Data: 2016-07-27 09:27:34

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-27 o 00:13, Ikselka pisze:
> [...]
> były, więc zwlekałam z dokupieniem, bo "się kupi jak będą potrzebne". I co?

Na wsi o tej porze normalne, większość gospodyń robi przetwory. U nas na
Piaskach w osiedlowym pawilonie w "Stokrotce" dzisiaj rano naliczyłem 6
wielkości słojów...
pozdr
Stefan

4. Data: 2016-07-27 10:26:11

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> Na wsi o tej porze normalne, większość gospodyń robi przetwory. U nas na
> Piaskach w osiedlowym pawilonie w "Stokrotce" dzisiaj rano naliczyłem 6
> wielkości słojów...

Kupuje ktoś? W mojej okolicy już kilka lat temu odpuścili sobie wszelkie
próby sprzedaży. Wcześniej wystawiano w sezonie przykurzone zgrzewki
z pustymi słojami w nadziei na znalezienie amatora. Pamiętam jednego
z ostatnich kupujących. Wzbudził wielką sensację przy kasie. Ludzie
pytali na co mu to, zapraszali do swoich garaży, w których piętrzą się
stosy słoików, których żal wyrzucić. A on, że też mu było żal, ale jak
już w końcu wywalił, to zaraz przyjechała teściowa ze swoimi płodami
-- a to głupio jakoś tak, by dar teściowej się zmarnował.

Puste słoiki ostały się jeszcze w tzw. "lepszych sklepach" w wersji
hipsterskiej -- a to weki z tłoczonym szkłem, a to twisty z zakrętką
zdobniczo odmienną od zakrętek powszednich. I tak na przykład wykryłem
kiedyś w Biedronce słoiczek buraczków w cenie bodaj 97 groszy. A w sklepie
obok taki sam słoik, tyle że pusty, za sporo ponad złotówkę.

Jarek

--
Knieje! do was ostatni przyjeżdżał na łowy
Ostatni król, co nosił kołpak Witoldowy,

5. Data: 2016-07-27 11:21:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> Na wsi o tej porze normalne, większość gospodyń robi przetwory. U nas na
> Piaskach w osiedlowym pawilonie w "Stokrotce" dzisiaj rano naliczyłem 6
> wielkości słojów...

Stefanie i Trefnisiu, nie piszę o twistach, tylko o wekach (słojach
WECK'A). Bo że słoików twist_off wszędzie zatrzęsienie to ja wiem i je
starannie omijam z powodu ich badziewnych nakrętek, jak napisałam.
wystarczy czytać ze zrozumieniem.

--
XL

6. Data: 2016-07-27 11:27:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> WECK'A). Bo że słoików twist_off wszędzie zatrzęsienie to ja wiem i je
> starannie omijam z powodu ich badziewnych nakrętek, jak napisałam.

A że weki są ZNÓW bardzo popularne, wystarczy spróbować podejrzeć Allegro,
gdzie sprzedający Decor Trend właśnie zatkał się zamówieniami, sama u nich
bezskutecznie czekałam na realizację. W sklepach internetowych takoż.
Stacjonarne to już w ogóle przespały nagłe tłumne zapotrzebowanie.

--
XL

7. Data: 2016-07-27 13:23:50

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-27 o 11:21, Ikselka pisze:

> [...]
> WECK'A). Bo że słoików twist_off wszędzie zatrzęsienie to ja wiem i je
> starannie omijam z powodu ich badziewnych nakrętek, jak napisałam.

Mojaż Ikselko
A czy ja napisałem słowo o twistach? ja napisałem po prostu o słojach.
Mea culpa, niedopatrzenie, więc to są słoje WECKA z wieczkami, gumkami i
sprężynami (nie blaszki!!!)
A o różnicy między Twistami a Weckami dowiedziałem sie jakieś 50 lat
temu... Pamiętam, jak słoje "zamykało się" celofanem...Lepiej trzymał od
zleżałych gumek.
pozdr
Stefan

8. Data: 2016-07-27 13:48:34

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> Mea culpa, niedopatrzenie, więc to są słoje WECKA z wieczkami,
> gumkami i sprężynami (nie blaszki!!!)
> A o różnicy między Twistami a Weckami dowiedziałem sie jakieś
> 50 lat temu...

Mam jeszcze w domu słoik fabrykowany przez Weck Glaswerk GmbH.
Ma on zdecydowanie więcej niż 50 lat.

> Pamiętam, jak słoje "zamykało się" celofanem...Lepiej trzymał
> od zleżałych gumek.

To dobre było do konfitur, które i tak dobrze stabilizowała chemia,
więc mocny fizyczny zasys nie był konieczny. Choć i tak, jeśli
dobrze ten celofan zakręcony, to pracował jak membrana barometru
i widać było różnicę ciśnień. Wersja z woskowanym papierem
pergaminowym też mi jest znaną.

--
Jarek

9. Data: 2016-07-27 16:07:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Jul 2016 13:23:50 +0200, stefan napisał(a):

> Mojaż Ikselko
> A czy ja napisałem słowo o twistach? ja napisałem po prostu o słojach.

I o 6 rozmiarach pisałeś, co w przypadku weków jest nieprawdopodobne, gdyż
występowały i występują one w Polsce w 3 pojemnościach - 0,5 l, 1 l i 1,25
l. Chyba że mówisz o tych "wekach" z drucianym zamknięciem zatrzaskowym,
którym mówię zdecydowane nie od początku ich pojawiania się w Polsce, bo po
prostu absolutnie nie trzymają szczelności. Można ich użyć w najlepszym
wypadku jako pojemników na sypkie produkty w kuchni.

> [...]
> A o różnicy między Twistami a Weckami dowiedziałem sie jakieś 50 lat
> temu... Pamiętam, jak słoje "zamykało się" celofanem...Lepiej trzymał od

Nie używam zleżałych gumek, tylko ciągle nowe - z ich kupieniem, jak
również z kupieniem sprężynek, o dziwo, kłopotu żadnego nie ma.

10. Data: 2016-07-27 18:08:28

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dobrze ten celofan zakręcony, to pracował jak membrana barometru
> i widać było różnicę ciśnień. Wersja z woskowanym papierem

Jedyną chemią jakiej w ślad za tradycją rodzinną (i nie tylko) używaną
przy robieniu konfitur był czysty spirytus (z reguły propinacji
krakowskiej :) każda truskawka - dorodna musiała być- osobno, sztuka po
sztuce była w nim maczana i potem do syropu naturalnie szumowanego,
spirytus zaś po odcedzeniu paprochów używany był przez mojego Ojca do
zimowych kuracji :)) Dokąd mogłem, to szedłem w ich ślady... :(
Może dla wnuków jak podrosną (i jak znajdę jakieś stare, nie mutowane
truskawki)...
pozdr
Stefan

Znalezione
cukinia lub kabaczek - najlepszy przepis
Bób prażony
Dedykacja
Tatar z kurczaka