Re: Wiadro chemii!.

Data: 2013-06-24 13:01:24
Temat: Re: Wiadro chemii!.
Od: Ikselka <i...@g...pl>

Dnia Mon, 24 Jun 2013 10:43:09 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> to pisz o dodatkach a nie o chemii.

Pisze o dodatkach chemicznych. Dla średnio kojarzącego szympansa jest to
jasne.

> Zresztą solanka w wędzlinach skłda się z tego samego co normalne
> peklowanie tylko jest jej więcej. Więc to nie chemia a fizyka.

Fosfor to nie chemia? Przecież cały czas mówisz mi, ze nawet NaCl to chemia
- to fosfor już nie? :->

To mówisz, że "więcej solanki" to tylko fizyka? - no to zamiast jeść te
"zdrowe wedlinki" wejdź cały do stężonej solanki i tam zostań, zobaczymy,
co na to Twoja osobista "chemia". Ja stawiam na to, że nawet po latach
będziesz młody tak jak wszedłeś, starość Cie nie dopadnie, chemia forever!
Nic tylko się... peklować :-]

http://www.roik.pl/fosforany-w-wedlinach/
"? W 1985r ustalono dopuszczalną ilość fosforanów na 1,5 g/kg wyrobu
gotowego, ale tylko w odniesieniu do wędzonek.
? W 1993r. można już było stosować 3g /kg - lecz tym razem tylko szynki
wołowej.
? W 2000r. zwiększono ten limit fosforanów do 5g/ kg wędzonek wieprzowych,
drobiowych lub wołowych, a w 2004r. poszerzono to ograniczenie na wszystkie
wyroby mięsne. W ten sposób dostosowano prawodawstwo polskie do przepisów
Unii Europejskiej.

Fosforany powinny być oznaczone na opakowaniach następującymi symbolami:
E450- dwufosforany, E451- trójfosforany, E452- wielofosforany.

Źródło: Marek Nowak wg artykułu z ,,The Food Magazine" 2005 nr 69
oraz www.ih.katowice.pl"

No i oczywiście prócz fosforanów polecam też karageny, do wyboru, do
koloru:

http://www.jamardps.pl/?site=oferty&id=10

"Karageny i fosforany

Karagen (170075)

czysty karagen, bardzo dobrze rozpuszczalny, ogólnego stosowania;
idealny do nastrzyku wędzonek jak i produktów blokowych;
w roztworze wytwarza roztwór o niższej lepkości niż inne karageny;
przy prawidłowej obróbce termicznej do 70 stopni uzyskuje się bardzo
twardy żel przy uwodnieniu 1 : 40;
Tworzy w porównaniu z innymi karagenami twardszy żel i bardziej trwały
w czasie.
Zastosowanie w solankach 0,4 - 0,7 kg na 100 litrów solanki.

Karagen 9466 (170047)

NOWOŚĆ

Bardzo wysoko oczyszczony karagen wyprodukowany zgodnie z najnowszymi
technologiami produkcji karagenu;
Idealny do nastrzyku wędzonek jak i produktów blokowych;
W roztworze wytwarza roztwór o niższej lepkości niż inne karageny;
Przy prawidłowej obróbce termicznej do 70 stopni uzyskuje się bardzo
twardy żel przy uwodnieniu 1 : 50;
Tworzy w porównaniu z innymi karagenami twardszy żel i bardziej trwały
w czasie.
Karagen charakteryzuje się doskonałą rozpuszczalnością i jest idealnie
zawieszony w solance (nie opada na dno).
Jest odporny na ponowne odgrzanie produktu w którym został użyty.
Nie tworzy niepożądanych żelków na przekroju w wędzonkach Zastosowanie
w solankach 0,3 - 0,7 kg na 100 litrów solanki.

Phosphat nicht visceus

Pirofosforan E 450 a ; zawartość P2O5 - 57 % ; pH fosforanu 8,8;
Fosforan ogólnego zastosowania do nastrzyku i kiełbas o niskiej
wisskozowości
NISKA WISKOZOWOŚĆ ROZTWORU SOLANKI = LEPSZE WCHŁANIANIE.

Phosphat nicht visceus TSPP

pirofosforan E 450 a, zawartość P2O5 - 57 %, posiada bardzo wysokie pH
10,3; jest to pH w którym mięso wykazuje maksymalną wodochłonność.
Jest to bardzo ważna cecha ze względu na to, że praktycznie nie ma na
polskim rynku fosforanu o tak wysokim pH i specjalnie rzeznaczonego do
szynek i wędzonek. Warto przypomnieć, że punkt izoelektryczny większości
białek mięśniowych oscyluje w okolicy pH 5,5. Jak więc widać fosforan ma pH
bardzo oddalone od tego punktu. Dzięki temu można zapobiec wyciekom w
obróbce nawet z mięśni posiadających wady (PSE).
Fosforan ten charakteryzuje się bardzo wysoką czystością bo jest
produkowany przy zastosowaniu najnowocześniejszej technologii.
NISKA WISKOZOWOŚĆ ROZTWORU.

Flussing phosphat

płynny fosforan idealny do wyrobów masowanych
ważną cechą tego fosforanu jest 100 % działanie ponieważ w całości jest
rozpuszczony a zatem w całości działa wchłonięty przez mięso.
zawartość fosforu w przeliczeniu na P2O5 wynosi 27 % przy pH 8,7.

Fosforan JAMAR 03

Specjalny fosforan do wędlin i wyrobów blokowych;
zmniejsza ubytki w obróbce termicznej nawet do 50 %;
nie powoduje posmaku fosforanowego w wędlinach dzięki zastosowaniu
odpowiedniej mieszanki fosforanów;
ułatwia proces wędzenia poprzez skrócenie procesu i łatwiejsze
uzyskanie prawidłowej barwy wędzenia;
poprzez wprowadzenie fosforanu JAMAR 03 można wyeliminować inne dodatki
oraz skrobię i obniżyć dawkowanie przypraw o około 20 %."

Mlask!

--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a