Re: Wieczne trwanie

From: "Sakujami" <s...@n...gmail.to>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Wieczne trwanie
Date: Wed, 24 Sep 2008 18:21:33 +0200
<gb8i01$9mg$4@atlantis.news.neostrada.pl> <gb8hv1$ol9$1@news.onet.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gb8qd9$vcd$1@achot.icm.edu.pl> <gb8qik$lj2$1@news.onet.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gb8tbm$48s$1@achot.icm.edu.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gb8vpf$8s3$1@achot.icm.edu.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gb91vl$ckf$1@achot.icm.edu.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gb95g9$ipu$1@achot.icm.edu.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gbb9af$5rl$1@inews.gazeta.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gbdmls$kb8$1@inews.gazeta.pl>
<X...@2...180.128.149> <gbdnlo$3pt$1@news.onet.pl>
<12qd6s0xteca4.1n100wiokt8pd$.dlg@40tude.net>

news:12qd6s0xteca4.1n100wiokt8pd$.dlg@40tude.net...
> Tylko że na studiach raczej juz nie jest się w aż tak dużym stopniu
> stymulowanym z zewnątrz.

W szkole (uwaga: mówiąc "szkoła" mam często na myśli również studia, ale w
tym wypadku nie) stymulacja polegała na groźbie powtarzania roku a nikt nie
chciał jeszcze dłużej chodzić do tej "budy"; na studiach wprost przeciwnie,
z wielką chęcią powtarzałoby się zwłaszcza te starsze lata ale groźbą było
wyrzucenie na zbity pysk.

> Pamiętam, mieliśmy bardzo ostrą babkę od ćwiczeń z analizy matematycznej.
> Pierwszy rok studiów, człowiek jeszcze trochę dziecinny, taki spóźniony

Widzę że miałaś analizę matematyczną, fajnie, jakieś studia techniczne, więc
będziesz mogła zrozumieć że analiza matematyczna juz od pierwszego dnia
przewyższa znacznie cztery lata szkoły średniej gdzie na matematyce głównie
wyliczało się pierwiastki trójmianu kwadratowego ze wzoru.
Dopiero pod koniec trochę było o pochodnych; w liceum nie wspomniano nawet o
liczbach zespolonych a na studiach nie uczono tego tylko uznawano że się
wie.

> powiedzieć, że stymulacja jest niesamowita w przeliczeniu na "jednostkę
> zmian". Łatwiej jest umysłowi osiągnąć szczyt możliwości, kiedy już jest
> ukształtowany - czyli dopiero na studiach :-)

Idąc na studia nie jest ukształtowany, dopiero na pierwszym roku miałem
wrażenie ogromnego rozdęcia umysłu, jakby ktoś nadmuchał fasolę do rozmiaru
balonu. Tak zwłaszcza na pierwszym roku, potem na drugim a końcówka studiów
to już czysta przyjemność gdzie już jedzie się na rozdętym umyśle.
Potem w pracy już mniejsza stymulacja, a zwłaszcza gdy zaczęły być problemy
i zarówno psytchoza tłumi umysł jak i leki i gdybym teraz mógł pójść na
studia to pewnie zakończyłbym edukację na pierwszym semestrze.
W liceum z matematyki i fizyki mogłem mieć piatki bez wysiłku a były te
których nie lubiłem jak biologia,polski i geografia (poza tym WF którego nie
lubiłem bo albo wysiłkowe biegi albo gry zespołowe).
Taka biologia juz nie była łatwa, ale dla osoby która poszła na studia
rolnicze, biologia w liceum to nic, bo na studiach na samym początku musiała
wyuczyć się rozpoznawać wiele rodzajów roślin wraz z ich łacińskimi nazwami.