Re: Wloscy naukowcy odtworzyli ksztalt ciala Chrystusa

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Wloscy naukowcy odtworzyli ksztalt ciala Chrystusa
From: XL <i...@g...pl>
Date: 02 Apr 2018 06:53:15 GMT

<m...@g...com> wrote:
> http://nt.interia.pl/technauka/news-wloscy-naukowcy-
odtworzyli-ksztalt-ciala-chrystusa,nId,2563694
> https://www.youtube.com/watch?v=PSUlyDG2M4M
>
> WŁOSCY NAUKOWCY ODTWORZYLI KSZTAŁT CIAŁA CHRYSTUSA
> TECHNAUKA Piątek, 30 marca (09:58)
>
> Włoscy naukowcy sporządzili trójwymiarowy model ciała Jezusa Chrystusa,
> złożonego do grobu. Badacze pod kierunkiem prof. Giulio Fantiego z
> Uniwersytetu w Padwie wykorzystali w tym celu dane zebrane z Całunu
> Turyńskiego, tkaniny, w którą według tradycji ciało zostało owinięte po
> zdjęciu z krzyża. "Wierzymy, że mamy teraz dokładny obraz tego, jak Jezus
> wyglądał na Ziemi" - mówi prof. Fanti, cytowany przez portale Vatican
> [...]

Jestem sceptyczna co do Całunu Turyńskiego w zakresie TOŻSAMOŚCI osoby,
która była w niego zawinięta. Można badać go w nieskończoność, ale badania
te wciąż potwierdzają tylko fakt istnienia tej osoby - jednak nie są w
stanie bezdyskusyjnie dowieść, że był to Jezus.
Niestety, nie ma na to sposobu. Jedyną względnie pewną metodą byłoby
badanie porównawcze DNA, a do tego przecież nie ma absolutnie żadnych
materiałow.
Cóż, można oczywiście wierzyć, że to całun samego Jezusa, jeśli komuś to
potrzebne do szczęścia, no ale przecież wiara chrześcijańska nie ucierpi,
jeśli tak nie jest.

--
XL