Re: Wloscy naukowcy odtworzyli ksztalt ciala Chrystusa

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sun, 6 May 2018 19:04:35 -0700 (PDT)
Subject: Re: Wloscy naukowcy odtworzyli ksztalt ciala Chrystusa
From: j...@o...pl

W dniu środa, 2 maja 2018 00:10:00 UTC+2 użytkownik XL napisał:
> [...]
odtworzyli-ksztalt-ciala-chrystusa,nId,2563694

> Trudno nie sprzyjać Kościołowi, do którego się samemu należy. No przecież
> chyba dlatego się do niego należy, że nam on odpowiada.

byc moze ty nalezysz do Kosciola - ja naleze do Boga i ludu bozego
i zawsze datki na ofiare skladam na rzecz ludu bozego.

> CHYBA ŻE mylisz Kościół z jego częścią - hierarchią i szeregowym
> duchowieństwem. Wtedy można mieć ambiwalentny stosunek - i ja taki mam,
> zachowując jednak przewagę nastawienia pozytywnego.

calkiem nie o to chodzi; mozna bajdurzyc, ze slowo "Kosciol" jest tozsame
z okresleniem "lud bozy", ale tak nie jest. jesli by tak bylo, na przyklad
papieze nie bywaliby zwyklymi zbrodniarzami, ksieza nie zawlaszczaliby
sobie prawa do Boga, na mszach nie wymieniano by najpierw dostojnych,
hierarchicznych osob, a na koniec pospolstwa, ale kolejnosc
bylaby odwrotna, i nie mowiono by na mszach wielu innych rzeczy.

> Uważam, że kilka (albo
> i sporo) czarnych owiec nie umniejsza autentyczności posłannictwa i
> ogromnej pracy rzeszy wspaniałych duchownych. Ja głównie takich spotykam.

pewnie, ze sa zazwyczaj wspaniali, tylko ze zawsze ubezwlasnowolnieni,
albo z Kosciola po prostu wyrzucani; ot zwykla, boza, "sprawiedliwosc".

> To oni oraz autentyczni w wierze świeccy są solą Kościoła. Na tym się
> skupiam, zauważając, oczywiście, także problemy.
> Gdzie ich nie ma? Problemy są wszędzie tam, gdzie ludzie - w
> nauczycielstwie, lecznictwie, sądownictwie, polityce - we wszelkich
> strefach tzw. zaufania publicznego. Nie wiem, dlaczego akurat Kościół
> miałby być inny.

bo jest instytucja polboska - a to zobowiazuje.

jacek