Re: Wreszcie przestanie padać

Newsgroups: pl.rec.ogrody
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Wreszcie przestanie padać
Date: Wed, 27 Sep 2017 20:45:56 +0200

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Moja wina. W rzeczywistości sadzę ząbki czosnku w rzędach
> co 45 cm. Aż trudno mi uwierzyć, że napisałem 90.

Może warto rozważyć metodę z sadzeniem co 90 cm, a potem wyznaczyć
konstrukcyjnie rząd środkowy. Zminimalizuje to wykorzystanie
przyrządów pomiarowych, takich jak wspomniane dalmierze. Zresztą ta
koncepcja była już wcześniej brana pod uwagę przy planach wysiewu
marchwi. Gdyby jednak pozostać przy monokulturowej uprawie czosnku,
to korzystne będzie zastąpienie proponowanej siatki prostokątnej
22,5 x 15 cm siatką trójkątną, z przesunięciem o 7,5 cm miejsc
sadzena w rzędach ostatnio wytyczanych. Wtedy możemy stosować
odległość międzyrzędową wynoszączą 21,21 cm zamiast sugerowanej
22,5 cm. Nie pogorszy to warunków wzrostu, bo odległość do
najbliższej rośliny w rzędzie sąsiednim zostanie zachowana.

> Widocznie o północy grasują u mnie jakies złe duchy.
> Pozdrawiam metafizycznie Ja...cki

W takim razie wypada rozważyć wczesniejszy plan posadzenia osiki.

Jarek

--
Noli turbare circulos meos.