Re: Wyznanie przestępcy

From: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Wyznanie przestępcy
Date: Mon, 6 Nov 2006 21:58:45 -0600

"Jacek" <n...@w...pl> wrote in message
news:eio8a9$l08$1@atlantis.news.tpi.pl...
(...)
> Panie Ministrze !
> Czy naprawdę uważa Pan, że zaostrzenie przepisów cokolwiek poprawi? W
> radiu słyszę, że gimnazjalista popchnął nauczycielkę, która interweniowała
> w czasie bójki na korytarzu szkolnym. Stanie przed sądem. Może wyląduje w
> poprawczaku gdzie złamią mu życie i przekreślą przyszłość.

ale moze nie wyladuje a sam fakt spotkania kary przystopuje takie
zachowania.

> Czy naprawdę jest Pan ślepy i nie widzi Pan, że prawo nie dociera
> wszędzie? Czy przepisy w imię "zero tolerancji dla zła" naprawdę wzruszą
> handlarzy narkotyków i pigułek gwałtu spod dyskoteki? Czy nawrócą one
> mafiosów? Czy dotrą do rodzin z marginesu, gdzie tata pije, bije i zabiera
> dzieciom ze skarbonki?

spowoduja to, ze dzieci ktore nie sa totalna patologia beda teraz wiedzialy,
ze
glupie wybryki nie sa mile widziane.

> Zaostrzenie przepisów jest mile widziane przez część społeczeństwa. Będą
> głosy na wyborach!! Ale czy przez to handlarze narkotyków spod dyskoteki
> wystraszą się i zaczną uczciwie pracować? Nie ! Za to chłopak, który
> nakładł liści z pokrzywy koledze do kanapki i posypał innemu głowę
> opiłkami pójdzie do poprawczaka. Wyjdzie na pewno "lepszy"!

za liscie z pokrzywy nie bedzie pewno siedzial w poprawczaku, a na pewno
bedzie mial rozmowe z pania, rodzicem ktory sie o tym dowie. wiele dzieci
bedzie sie wtedy bardziej hamowalo.

> Czy naprawdę sądzicie, że to coś poprawi w środowiskach, gdzie prawo
> wogóle nie dociera? Czy będzie mniej dzieci katowanych przez rodziców?
> Mniej narkotyków? Mniej przemocy?
> Jeżeli się mylę, poprawcie mnie.

myslisz sie. w NY np zaostrzono przepisy i spadla przestepczosc.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rudy_Giuliani
npThis involved crackdowns on relatively minor offenses such as graffiti,
turnstile jumping, and aggressive "squeegeemen", on the principle that this
would send a message that order would be maintained, and that the city would
be "cleaned up". reszta w linku.

tam gdzie nie dociera zapewne trzeba tez zastosowac inne srodki, ale nie
wolno
przechodzic obojetnie wobec takich zachowac jak do tej pory byly tolerowane,
zatajane itp

iwon(k)a