Strona główna Grupy pl.sci.medycyna Zabawa w doktora-Czy pacjent musi się obnażać przed studentami medycyny Re: Zabawa w doktora-Czy pacjent musi się obnażać przed studentami medycyny

Re: Zabawa w doktora-Czy pacjent musi się obnażać przed studentami medycyny

Data: 2004-02-04 20:08:26
Temat: Re: Zabawa w doktora-Czy pacjent musi się obnażać przed studentami medycyny
Od: "Maurer" <m...@t...albo.o2.pl>

"rena" <r...@a...pl> wrote in message
news:bvoh3p$2chg$1@mamut.aster.pl...

> http://polityka.onet.pl/162,1148216,1,0,2437-2004-05
,artykul.html

kat stał sie ofiarą?:/ tak moglbym odpowiedziec na tego posta gdyby
wywolal we mnie cynizm, ale tak nie bylo.
Zastanawia mnie kilka rzeczy, po pierwsze: czy jako studentka medycyny nie
wiedziala, ze w tym akurat szpitalu moze spotkać ją grupa studentów? czy
nie mogla wybrac innego (nie wiem jak to do końca jest, no ale z
poniższych postów wyczytałem ze w klinikch tak jest). Jesli zalezalo Jej
zeby rodzic akurat w tym szpitalu (u swojego lekarza, czy coś takiego) to
chyba mogła uzgodnić takie sprawy z lekarzem.
Inna sprawa, to ciekawe jak dziewczyna czuła sie bedąc w takiej grupie i
oglądając inne porody, bo gdybam sobie ze mogla takie sytuacje przezyc z
drugiej strony. Troche przewidywania by sie niewątpliwie przydalo...
Ciekawi mnie też, czy to zmieni Jej nastawienie do przyszłych pacjentów,
czy bedzie miala wiecej szacunku do ich prywatnosci niz Jej okazano? Mam
nadzieje ze tak.
Chwale w lekarzach to, ze potrafią podejsc do ludzkiego ciala w sposob
bardziej przedmiotowy niz reszta ludzi, bo chyba tylko dzięki temu nie
załamują się psychicznie w pracy, ale powinno mieć to swoje granice. Chyba
nikt kto nie wykonuje zawodu lekarza nie zrozumie ich podejscia do
czlowieka, tak samo jak (wg mnie) doświadczony lekarz zapomni, jak moze
czuc sie pacjent.
Ta dziewczyna wg mnie była bardziej "wstydliwa" niż inni pacjenci, i
lekarz powinien to zrozumieć. Czy studentom tak bardzo pomoże w
wykonywaniu swojego przyszłego zawodu jeden obejrzany poród
więcej?(zakładam ze nie był to jakis "wybitny przypadek", choc takiej
pewnosci nie mam).
Podsumowując, bo troche za bardzo sie rozpisałem (a co tam, jak wysylam
posta raz na rok to przynajmniej porządnego:D) uważam ze dziewczynie tej
nalezy sie serdeczne współczucie z powodu tego co Ją spotkało, a
lekarzom... chyba nie za bardzo się wykazali. Do wszystkich medykow tego
typu - zastanówcie się choc chwilkę, czy nie wyrzadzicie pacjentowi
większej krzywdy niz to warto.

pozdrawiam
maurer