Zamarznięte słoiki z przetworami

11. Data: 2006-01-24 15:14:54

Temat: Re: Zamarznięte słoiki z przetworami
Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan wrote:

> Przetwory się psują pod wpływem drobnoustrojów.
> Jak się nie rozszczelniły, to się nie zepsują, bo niby i jak? pod
> wpływem czego? Co najwyżej się rozciapią ;)

no aż tak dobrze to nie jest. Jest taki zwirz co się wabi clostridium
botulinum i jemu całkiem dobrze w nierozstrzelnionym. A toksynę
produkuje ciekawą. Parę kilo tego wystarczy by wyrżnąć ludzi. Wszystkich.
Ale clostridium jest wsio rawno, czy przetwory zamarzły czy nie.

Waldek

12. Data: 2006-01-24 18:40:08

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości

> [...]
> ciekawą. Parę kilo tego wystarczy by wyrżnąć ludzi. Wszystkich.
> Ale clostridium jest wsio rawno, czy przetwory zamarzły czy nie.

Tak, ale właśnie go sie wybija przez pasteryzację. Trzykrotną, bo dziad ma
przetrwalniki. Jak wybity, a słój się nie rozsczelnił, to skąd masie wziąć?
Dzieworództwo??

DJD

13. Data: 2006-01-24 18:41:45

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości

> ułatwioną
>>

> Ok a jak to sloiki ktore (chyba tak.. prawda?? ) byly wczsniej
> pasteryzowane?
> Tak jak w tym opisywanym przypadku?

O ile ani na moment nie utraciły szczelności, to nie powinno byc problemu. I
były wcześniej dobrze pasteryzowane, co nie zawsze jest oczywiste (skąś się
biora domowe słoiczki z kożuszkiem i rady w głupich ksiązkach kucharskich,
co z tym robić).

DJD

14. Data: 2006-01-24 19:56:00

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin wrote:
> [...]
> przetrwalniki. Jak wybity, a słój się nie rozsczelnił, to skąd masie wziąć?

nie. Ja tylko tak, na wszelki wypadek. A pasteryzacja może się nie udać.
Ale jak pisałem, to niezależne od tego, czy się zbezczelniły, czy nie.

Waldek

15. Data: 2006-01-25 11:47:25

Od: "Aga Michalak" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lunac" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Zaglądam ja wczoraj do piwnicy, a tu w słoikach lód :-(
> Waszym zdaniem:
> a) nadają się do spożycia w ciągu tygodnia
> b) wyciepać zaraz na śmietnik
> c) mogą zostać do lata
>
> Właściwie stawiam na a) ale nie jestem pewien co zrobić.
>
> Byłbym wdzięczny za wasze opinie. Może ktoś miał takie problemy.
>
> Pozdrawwiam
> Lunac

czytajac wczoraj ten watek nawet nie pomyślałam o swoich przetworach aż do
teraz jak okazało się że kompot z czereśni to sorbet haha
pozdr
Aga

skrzynka przednich win z Bodegas Chivite (od 1996!) na nowy rok - wyjatkowo!
złote dukaty
pasztetowa
Pascal - piekarnik
czy jest różnica w gotowaniu na płycie gazowej a elektrycznej?