Zanim przepisze hormony ...

1. Data: 2000-02-02 12:05:50

Temat: Zanim przepisze hormony ...
Od: m...@g...org.pl (Marcin Szymonik) szukaj wiadomości tego autora

Wykonanie jakich badan i testow powinien zlecic pacjentce ginekolog
przed zapisaniem hormonalnego srodka doustnego ?

vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw
vwvwvwvwvwvwvwvwvw
Marcin Szymonik - member of Internet Garbus Club - ICQ UIN: 60886311
http://www.garbusy.pik-net.pl/no_mirror/members/mart
ines/index.html
email: m...@g...org.pl ; m...@g...getin.pl

2. Data: 2000-02-03 02:27:04

Temat: Re: Zanim przepisze hormony ...
Od: Michał Adamski <a...@l...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Szymonik napisał(a):

> [...]
vwvwvwvwvwvwvwvwvw
> Marcin Szymonik - member of Internet Garbus Club - ICQ UIN: 60886311

To zależy od wywiadu, przebytych chorób, typu konstytucjonalnego i wielu
innych czynników. Lekarz musi sam zadecydować czy i co badać.
M.A.

3. Data: 2000-02-03 09:54:36

Od: m...@g...org.pl (Marcin Szymonik) szukaj wiadomości tego autora

Dn. Thu, 03 Feb 2000 03:27:04 +0100, =?iso-8859-2?Q?Micha=B3?= Adamski
<a...@l...pdi.net> napisal(-a):

>To zależy od wywiadu, przebytych chorób, typu konstytucjonalnego i wielu
>innych czynników. Lekarz musi sam zadecydować czy i co badać.

Pacjentka przeszla gruzlice, prochow nalykala sie w zyciu tony, wiec
chyba jakies testy watrobowe, czy jak sie to tam zwie, powinien lekarz
zalecic. Nie ja jestem fachowcem, mam nadzieje ze pytam sie fachowcow.
Poza tym lekaz sytwierdzil nadzerke, i wyrazil przypuszczenie ze byc
moze zaatakowana jest szyjka macicy. Dostalem od przemilej osoby z tej
grupy informacje na priv nt. Minisistonu ktory zapisal lekarz. Jest
tam napisane, ze przeciwskazaniem sa nowotwory narzadow rodnych, i ze
stosowanie tego leku zwieksza ryzyko takiego schorzenia. Gdzie indziej
wyczytalem ze zaawansowana nadzerke szyjki traktuje sie jak stan
(przed)nowotworowy. Gdzie logika ???

Przepraszam ze sie troche unioslem, ale jak pytam o cos waznego dla
mnie, a ktos odpowiada tylko: 'To zalezy od wielu czynnikow.' to nie
traktuje tego jak powazna odpowiedz, ale jak lekcewazace podejscie do
mnie jako zainteresowanego problemem laika w tej dziedzinie. Prosze
jeszcze raz o podanie rzeczowych informacji na powyzszy temat. Mam
nadzieje ze po moim pierwszym kontakcie z ta grupa nie dojde do
wniosku ze dyskutujesie tu wylacznie o aborcji, prawie do pobrania
narzadow do przeszczepu od denata i kopertowkach.

Jeszcze jedno slowo, tym razem na temat. Slyszalem ze srodki
hormonalne maja tendencje do obnizania poziomu witamin w organizmie, i
ze wraz z takim srodkiem powinno sie przyjmowac witaminy. Czy to
prawda ??? Jakie ???

z gory dzieki

martines

4. Data: 2000-02-04 15:29:38

Od: Michał Adamski <a...@l...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Szymonik napisał(a):

> [...]
vwvwvwvwvwvwvwvwvw
> Marcin Szymonik - member of Internet Garbus Club - ICQ UIN: 60886311

Drogi Kolego!

Badnie lekarskie składa się z kilku etapów (wywiad, badanie przedmiotowe,
badania laboratoryjne i inne).
Tylko po tak _wnikliwym_ "kontakcie" z pacjentkš , tylko po _osobistym_
kontakcie lekarza z pacjentkš (a nie z jej mężem czy kolegš) można
zadecydować jakie leki pacjentka może przyjmować.
Już swoim drugim listem dałeś do zrozumienia, że "coś" Twojej znajomej dolega
, albo przynajmniej "jakieś" choroby przebyła. Ilu schorzeń nie wymieniłeś, o
jakie w ogóle jej nie zapytałeś, tego nie wie nikt.
Dlatego powtarzam to, co wielokrotnie w tej grupie mówiono: Porad lekarskich
nie udziela się przez internet, ani nawet przez telefon.Każda odpowiedź może
okazać się wyrywkowa i niewystarczajšca do podjęcia jakichkolwiek decyzji.
Jeżeli ktoś oprze się na takich "radach", może uczynić drugiej osobie
krzywdę.
O nadżerce jest w podręczniku Klimka kilkanaście stron (a to tylko jeden
podręcznik z wielu), o lekach antykoncepcyjnych napisano kilka bibliotek.
Czego więc oczekujesz? Może jednak wizyta u lekarza? Jak nie u jednego, to u
drugiego.

Pozdrawiam

Michał Adamski

5. Data: 2000-02-08 02:06:35

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 04 Feb 2000 16:29:38 +0100 Michał Adamski <a...@l...pdi.net>
napisal:

>Czego więc oczekujesz? Może jednak wizyta u lekarza? Jak nie u jednego, to u
>drugiego.

Czyżbyś zakładał, że ten "pierwszy" lekarz może się mylić? W jaki
sposób _pacjent_ może to stwierdzić?

IMHO te różne pytania na grupie wynikają m.in. z braku 100% zaufania
do lekarzy. Uważam, że udzielanie rzeczowych odpowiedzi może pomóc w
ocenie sytuacji.

W sytuacji opisanej przez Marcina pacjentka _była_ u lekarza. Czy to
wystarczy? Zapytam jeszcze raz wszystkich odsyłających zadających
pytania do gabinetów lekarskich, czy pacjent może mieć 100% zaufanie
do lekarza? Czy wyjaśnianie swoich wątpliwości na tej grupie nie ma
sensu? Czy pacjent sam nie powinien starać się zdobyć wiedzę na temat
swojej choroby?

Zgadzam się natomiast z tym, że szukanie pomocy na grupie _zamiast_ u
lekarza, często jest nie wskazane.

gr

6. Data: 2000-02-08 12:32:28

Od: "dradam" <d...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> wrote:

>Czyżbyś zakładał, że ten \"pierwszy\" lekarz może się mylić? W jaki
>sposób _pacjent_ może to stwierdzić?

Kazdy moze sie mylic. I nie ma w tym nic dziwnego. Pacjent ma prawo do tego,
aby byc pewnym ze jest leczony prawidlowo. Chodzi o jego zdrowie , albo o jego
zycie. U nas istnieje obowiazek , dla lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, do
wyslania pacjenta do innego lekarza (po \"druga opinie\") gdy pacjent tego zazada.

> [...]
>do lekarza? Czy wyjaśnianie swoich wątpliwości na tej grupie nie ma
>sensu? Czy pacjent sam nie powinien starać się zdobyć wiedzę na temat

Moze takiej wiedzy poszukiwac. Na naszej stronie (mowie o liscie LEKARZE)
znajduje sie specjalna kolekcja linkow do miejsc z informacjami dla pacjentow.
Ale informacje te nie sluza do tego, aby zastepowac lekarza.

Informacje zdobyte na internecie nie sluza jednak temu , aby udzielac
odpowiedzi w konkretnym przypadku. Bowiem suma informacji (wstepnych) potrzebna
do udzielenia odpowiedzi przekracza informacje podawane na grupie przez
pacjenta. Posluze sie przykladem :

Dostalem na liscie LEKARZE , wyslane do moderatorow, pytanie : \"jak leczyc Ca.
of the lung (raka pluc)\".

Alez to jest pytanie na ktore, w realnej rzeczywistosci, nie ma jednoznacznej
odpowiedzi !

Bo jest wiele rodzajow raka pluc , przypadki ( w obrebie tego samego rodzaju)
roznia sie stopniem zlosliwosci i lokalizacja. Leczenie zalezy rowniez od tego
kogo sie leczy (stanu organizmu). No i w koncu zalezy od mozliwosci
technicznych, organizacyjnych i sprzetowych miejscowej onkologicznej jednostki
sluzby zdrowia.

Mowiac po prostu : jezeli pacjent \"sprawdza\" na internecie informacje otrzymane
od swego lekarza, to znaczy ze winien jak najszybciej tego lekarza zmienic na
innego.

Pozdrawiam

dradam
http://polscy-lekarze.com
http://polscy-lekarze.net

-~ Wysłano ze strony - http://www.com.pl ~-

Na stronie www.com.pl możesz łatwo i szybko oglądać, dyskutować
i wyszukiwać wiadomoœci ze wszystkich polskich grup dyskusyjnych
Jest to pierwszy tego typu serwis po Polsku! Warto zobaczyć!

7. Data: 2000-02-09 23:41:42

Od: "Daneeka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pisze to jako pacjent, wiec bedzie to przeciwny punkt widzenia
lekarze protestuja, ze nie ma sie do nich zaufania, ale na zaufanie trzeba
sobie zapracowac
zdarza sie, ze lekarz bada chorego, wymienia nazwe choroby i przepisuje
leki - potem do widzenia
ani slowa wyjasnienia!!!
stomatolodzy sa jeszcze gorsi - nigdy zaden dentysta nie wyjasnil mi przed
zabiegiem co dokladnie bedzie robil!
w dodatku pytania pacjenta sa traktowane jako atak na lekarza
oczywiscie, to co napisalam dotyczy niewielkiej czesci lekarzy, sama nigdy
nie musialam na nich narzekac
ale jest tez inny problem dotyczacy lekarzy - jeszcze nie zdazylo sie, zeby
jakis lekarz zaszkodzil innemu w procesie o blad w sztuce lekarskiej
jak pacjent, ktory w wyniku bledu rzeczywiscie ucierpial, a potem patrzyl
jak winny unika kary dzieki swoim kolegom po fachu, ma miec zaufanie do
lekarzy?
a propos, jak takie postepowanie ma sie do przysiegi hipokratesa?

Daneeka

8. Data: 2000-02-11 03:27:29

Od: Michał Adamski <a...@l...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Daneeka napisał(a):

> [...]
> w dodatku pytania pacjenta sa traktowane jako atak na lekarza
> oczywiscie, to co napisalam dotyczy niewielkiej czesci lekarzy, sama nigdy

Lekarz musi informować pacjenta wyczerpujšco, co mu dolega, jak będzie leczony,
jakie sš potencjalne powikłania leczenia itp. Ale pamiętajmy o realiach.
Jeżeli w Łodzi Chora Kasa płaci lekarzowi za wizytę ginekologicznš ok 20 zł, to
co w tej cenie ma się zmieścić? Sama praca dwoma palcami i długopisem? A gdzie
cytologia, mikrobiologia itp. Patomorfolodzy ustalili, że badanie cytologiczne
nie może kosztować mniej niż 15 zł. Nawet gdyby nie było konieczności zrobienia
żadnego innego dodatkowego badania (choćby mikrobiologii czy morfologii), to
dla doktora zostaje 5 zł. Tyle bierze taksiarz za trzaśnięcie drzwiami. Może i
lekarz powinien włšczać taksometr po wejściu pacjenta do gabinetu? Żart? A
przecierz i doktor ma swoje koszty: czynsz (brdzo wysoki), pršd, telefon,
ciepło, woda, aparatura, amortyzacja itp). Wierzcie mi, to sš karygodne
regulacje, jakie proponujš Kasy Chorych.Chyba, że Kasa zakłada po cichu to, co
i dawniej się mówiło: ginekolog jakoś sobie "dorobi". Ale czasy się zmieniły i
za "dorabianie" na boku idzie się siedzieć.

A przez internet się nie leczy i przy tym zdaniu pozostanę. Wiele mówi się w
hameryce o złym wpływie internetu na pacjenta.Weźmy choćby takš prostš sprawę
jak odpowiedzilność. Kto odpowie za zdrowie pacjenta, gdy ten, na podstawie
wyrywkowych notek z sieci zacznie się leczyć sam???? Idziesz do
bioenergoterapeuty - twój problem. Ale gdy korzystasz z sieci, to za każdš
notkš jest jakiś autor. Pozwiesz go do sšdu, gdy informacje będš
niekompletne???

Michał Adamski

9. Data: 2000-02-11 03:48:53

Od: Michał Adamski <a...@l...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Redlarski napisał(a):

> [...]
> swojej choroby?
>
> Zgadzam się natomiast z tym, że szukanie pomocy na grupie _zamiast_ u

Szukać "na grupie" można, ale czy "na grupie" można dowiedzieć się więcej niż u
doktora? Tu bym powštpiewał. Wystarczy zadać doktorowi te same pytania co w
grupie, a dowiesz się jak będzie Cię leczył TEN doktor. Inny będzie leczył
inaczej.

Mój Ś.P. Ojciec, gdy nie wiedział gdzie ma jechać, to zatrzymywał auto na środku
skrzyżowania i szedł z mapš do stojšcego na rogu policjanta (mowa o wycieczkach
zagranicznych, stšd przedrostek poli). Potem szedł spytać drugiego policjanta,
albo gdy nie było gliny, to jakiegoś przechodnia. Gdy się zeznania dwóch doradców
nie zgadzały szedł do trzeciego. A auto stało i tarasowało ruch.Przepis
skuteczny, ale czy pacjenci majš możliwość zatarasowania ruchu? Oto jest pytanie.
:-)

BTW Nie ma ustalonych algorytmów leczenia (w większości chorób).

Michał Adamski

10. Data: 2000-02-22 13:34:18

Od: m...@g...org.pl (Marcin Szymonik) szukaj wiadomości tego autora

Dn. Fri, 04 Feb 2000 16:29:38 +0100, =?iso-8859-2?Q?Micha=B3?= Adamski
<a...@l...pdi.net> napisal(-a):
[ciach moje bzdury]

> [...]
>Czego więc oczekujesz? Może jednak wizyta u lekarza? Jak nie u jednego, to u

Dzieki za baty, przepraszam ze tak pozno ale nie grzebalem w sieci od
dluzszego czasu. Po prostu ochlonalem troche i nie panikuje juz tak
jak wczesniej.

THX za wszystkie rady i dobre i zle slowa.

Nadżerka szyjki macicy
Minisiston - prosze o info
Odp: Do Kazia
Prawo do intymności w szpitalu?