Re: Zapiekanka

From: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Zapiekanka
Date: Sat, 12 May 2001 11:08:03 GMT

Tibi <c...@a...pl> wrote:

>Dostalam kilka dni temu od mojej Mamci sympatycznie wygladajacy przepis

[ciach]

Skoro juz o zapiekankach mowa....

1.5 kg ziemniakow
1 kg cebuli
Kawalek parmezanu (zabijcie mnie ale nie pamietam ile to wazy - w kazdym
razie jeden taki pakowany w kawalku jest w sam raz)
0.5 szklanki smietany
0.5 szklanki piwa
przyprawy (sol, pieprz, galka muszkatalowa, koperek)

Cebule obrac i pokroic cienko w talarki. Ziemniaki obrac, umyc i pokroic na
cienkie plastry. Do naczynia z pokrojonymi w plasterki zeimniakami dodac
przyprawy, wlac 2/3 przygotowanej smietany i 2/3 przygotowanego piwa oraz
ztarty parmezan. Wszysto wymieszac dokladnie. Cebule przyrumienic na
odrobinie tluszczu (ja uzywam oliwy z oliwek). Szklane naczynie zaroodporne
nasparowac tluszczem (ja uzywam planty), wylozyc na dno ziemniaki i
przekladac potem na zmiane z cebola ale tak aby na samej gorze znowu byly
ziemniaki. Potem wlewany na to jeszcze pozostale piwo i smietane (jesli
smietana jest gesta to mozna ja wymieszac z piwem i naraz wlac - bedzie
latwiej).

Pieczemy w piekarniku przez 1.5h - az ziemniaki beda miekkie. Nie
przykrywamy naczynia.

Danie jest wspaniale, do podowania samodzielnie. Jest bardzo syte i
niestety bardzo kaloryczne. Ale warto, bo jest pyszne.

Pozdrawiam.

Lechu

--
_ _