Re: Ziemniaczane talarki -> pomocy

Data: 2004-02-02 11:32:00
Temat: Re: Ziemniaczane talarki -> pomocy
Od: "oranda" <o...@w...pl>

Użytkownik "AJA" <a...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:bvl4oq$g7v$1@inews.gazeta.pl...
> Witam wszystkich
> Ot ... bylem sobie w pubie i tam podano talarki ziemniaczane ... w
postaci
> cos podobne do frytek. No ale w smaku .. chech inne .. nie sa napewno z
> ziemniakow ugotowanych i podsmazonych.
> Czy ktos sie z was spotkal z czyms takim. Do tego dodali sos czosnkowy i
> byla to pychotka.
> Sam chcialem to zrobic przygotowalem grube plastry ziemniakow, wladowalem
> na goracy olej to sie przypieklo ladnie wyjmuje i nie bylo takie na
dodatek
> [...]
55 min, 6 porcji
1 porcja - ok. 230 kcal

Składniki:

Na masę ziemniaczaną:
- 75 dag ziemniaków
- 2 żółtka
- 1 łyżka masła
- sól
- gałka muszkatołowa

Na ciasto parzone:
- 10 dag mąki
- szklanka wody
- 2 łyżki masła
- 1 jajko
- olej

Ziemniaki ugotować, zemleć,
wymieszać z żółtkami, masłem, przyprawić,
wodę zagotować z masłem,
wsypać mąkę, gotować mieszając,
ostudzić, dodać jajko, utrzeć,
masę ziemniaczaną wymieszać z ciastem parzonym, schłodzić,
nabierać łyżeczką i kłaść na głęboki tłuszcz, smażyć na złoty kolor