Znacie sposób na ręczny makaron "kształtowy" ?

41. Data: 2013-06-10 22:13:31

Temat: Re: Znacie sposób na ręczny makaron "kształtowy" ?
Od: Feniks z popiołów <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-10 19:32, Ikselka pisze:
> [...]
AAAAAAGhc/UcV3EeKWbJw/s640/Schowek4.jpg

> I po co te pozy?

Te rejtanowskie w obronie polskich kopytek?

> Coś Ci jest?

Nie mnie pytaj, to nie mnie jest.

Chyba że chodzi o pYzy, to wtedy możemy pogadać.

Ewa

42. Data: 2013-06-10 22:42:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Jun 2013 22:13:31 +0200, Feniks z popiołów napisał(a):

AAAAAAGhc/UcV3EeKWbJw/s640/Schowek4.jpg

> Te rejtanowskie w obronie polskich kopytek?

> Nie mnie pytaj, to nie mnie jest.
>
> Chyba że chodzi o pYzy, to wtedy możemy pogadać.
>
> Ewa

Nie możemy - żeby nie wiem o co chodziło. Ja próbowałam, ale Ty jesteś
uszkodzona jakaś...
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

43. Data: 2013-06-10 22:42:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Jun 2013 21:43:03 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2013-06-10 12:12, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

AAAAAAGhc/UcV3EeKWbJw/s640/Schowek4.jpg

> A jak je odpowiednio poturlać, dadzą odlot jak cepelin.

TYLKO cepelin?

44. Data: 2013-06-11 07:16:06

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 10 czerwca 2013 18:56:46 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
> [...]
przecież szkoda wyrzucić - trzeba porządnie odparować po ugotowaniu, to trochę
pomaga.

> [...]
>
> Kiedy ziemniaki wraz z puree zupełnie wystygną, mielę je w maszynce żeby
>
> nie było grudek i przyrządzam ciasto. Mąki daję tyle, aby ciasto się
>
> skleiło, ale nie było twarde, ba, jest nawet dosyć lepiące. Bardzo krótko
>
> zagniatam, to ważne. Kopytka formuję podsypując wałki ziemniaczane mąką,
>
> bardzo obficie. Gotuję od razu, nie mogą czekać.
>
> Dodaję tylko pół białka albo wcale - najczęściej nie ma potrzeby dawania
>
> jaja, bo ziemniaki w mundurkach są kleiste wystarczająco, a ciasto nie może
>
> być mokre - białko je rozrzedza póki ciasto surowe.

kazdy ma swoj sposob. tyle ze wlasnie to mielenie zimnych ziemniakow w maszynce
powoduje ciezka kleistosc masy, z ktora pozniej nie da sie juz nic zrobic. tu jest
istotna roznica w wykonywaniu gnocchi. wlasnie poleca sie wygniatac gorace ziemniaki
w prasce, i szybkie rozprowadzanie w tej lekkiej i puszystej masie maki. wiadomo ze
dudrum jest najlepsza. polecam ten sposob - sprobuj, dla takiej wytrawnej kucharki to
pikus. zalewajac ziemniaki zimna woda nie studze ich w ogole bo zchlodzona jest
jedynie gorna warstwa, bowiem zaraz sa z wody wyjmowane i parujace obieram. dodam
jeszcze ze jak chodzi o make, to w zasadzie polski chleb jednym z najlepszych jaki
jadlem - ale jednak w czasie pobytu we wloszech nie moge sie nadziwic jakie dobre
wypieki sa tam robione, a to za sprawa b.dobrej maki. we wloskiej kuchni nie uzywa
sie niemal w ogole soli, szczypte zaledwie. te potrawy sa tak aromatyczne, i bogate
smakowo ze sol jedynie zbija sublelny bukiet. podobnie z pieprzem. wada polskiej
kuchni jest nadmierne doprawianie. dodaje sie sol, pieprz, listek laurowy, maggi,
czosnek, cebule, grzyby suszone... i co tam kto chce. w efekci wszystko jest
zagluszone kakofonia smakow. nie ma zadnej dominanty!

45. Data: 2013-06-11 09:07:38

Od: Feniks z popiołów <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-10 22:42, Ikselka pisze:

> Nie możemy - żeby nie wiem o co chodziło.

Cóż... kopytka mnie poniosły.

Ewa

46. Data: 2013-06-11 09:21:31

Od: Feniks z popiołów <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-10 18:53, k...@g...pl pisze:
> mniej wiecej jak ten starszy pan:
> http://www.youtube.com/watch?v=3Y77e5rGJM0

Też masz taki fajny akcent?

Zadzwoniłabym po tego pana, ale przeraziła mnie ilość soli, jaką wsypuje
do garnka. ;)

Ewa

47. Data: 2013-06-11 11:10:40

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 11 czerwca 2013 09:21:31 UTC+2 użytkownik Feniks z popiołów napisał:

> Też masz taki fajny akcent?
> Zadzwoniłabym po tego pana, ale przeraziła mnie ilość soli, jaką wsypuje
>
> do garnka. ;)
> Ewa

w istocie, pewnie tez mowie z akcentem - innym. pan soli jak szalony. kiedys ktos mi
tlumaczyl ze w pokazach kucharze celowo sola i pieprza panad miare traktujac to jako
zaakcenowanie tejze czynnosci. wiele razy powtarzam ze sam soli niemal nie uzywam.

filmow na youtube z przepisami jest od cholery i zawsze do czegos mozna sie
przyczepic. napisalem: ze wykonuje mniej wiecej jak ten starszy pan

dla purystow jezykowych:
http://www.youtube.com/watch?v=RqJCY3-uphQ

np. gniocchi w sosie serowym robi sie jeszcze prosciej. zimne ugotowane kluski
(krociutko) wrzucamy na patelnie i zalewamy mlekiem; dodajemy ser jakistam:
plesniowy, starty zolty, ostatecznie moze byc tzw. topiony; dosypujemy tymianek, albo
cos tam innego; redukujemy by wszystko sie zagescilo a kluski nieco posklejaly; na
koniec jak ktos chce to mozna jeszcze obrzucic jakims ziolem zielonym; i juz gotowe -
wszystko bez grama soli!

48. Data: 2013-06-11 12:50:40

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 10 czerwca 2013 18:35:45 UTC+2 użytkownik k...@g...pl
napisał:

> i to sa zupelnie inne w smaku kluski niz polskie "kopytka"

Nie chce bynajmniej cię urazić, ale kopytka, które krytykujesz, to nie są kopytka
"polskie", tylko kopytka twojej mamy, która nie umiała ich przyrządzić. Polskie są po
prostu dobre.

Cudze chwalicie... :-)

Ania

49. Data: 2013-06-11 13:21:32

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

napisał:

> [...]
"polskie", tylko kopytka twojej mamy, która nie umiała ich przyrządzić. Polskie są po

OK, nie czuje sie urazony

Jak zabijamy witaminy - najczęstsze błędy kulinarne
Kiełbasa własnego wyrobu
Rukola...
Oliwa "truflowy"
Drewno wierzbowe w wędzarni