Znalezione

31. Data: 2016-08-03 22:43:25

Temat: Re: Znalezione
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-30 o 19:53, Trefniś pisze:

> Pisałem już, kiedy zaczęła się młoda kapustka.
> Przez całe lato staram się mieć świeżo ukwaszoną kapustę. Nów się
> zbliża, stąd stawiam jednego głąba (na dwie osoby tylko) :)
> Na zimę będzie większa akcja, teraz tylko rozpatruję sposób
> szatkowania. Wolałbym sam szatkować, niż kupować poszatkowaną. Ale to
> jednak trochę roboty...
> Zastanawiam się nad zastosowaniem tarczy do frytek do mojego robota,
> ale nie mam pewności efektów...

Ja kupiłam kiedyś w AGD taką niedużą metalową szatkownicę (ręczną) do
kapusty. Jest ostra i można odstępy ustawiać.

--
animka

32. Data: 2016-08-04 06:51:58

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.08.2016 o 22:40, Animka pisze:

> Oglądałeś Chłopów? To właśnie kobiety ubijały kapustę.
> czy baby czy chłopy to i tak takie cos wywołuje u mnie odruch wymiotny.
> Teraz chyba są jakieś specjalne ubijaki i girami nie trzeba włazić do
> beczek?

Trzeba. Tradycja to tradycja a i być może, i inne szczepy bakterii tam
się rozmnażają?
Zresztą jak taka (młoda) baba ubije kapustę to potem na samo wspomnienie
ślinka cieknie:P

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

33. Data: 2016-08-04 09:34:36

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-03 o 22:40, Animka pisze:

> [...]
> czy baby czy chłopy to i tak takie cos wywołuje u mnie odruch wymiotny.
> Teraz chyba są jakieś specjalne ubijaki i girami nie trzeba włazić do

Pan Komendant Policji w Królowym Moście tez poddawał sie temu obrządkowi
tzn. własnonożnemu ubijaniu kapusty w beczce :)
pozdr
Stefan

34. Data: 2016-08-04 12:06:19

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Oglądałeś Chłopów? To właśnie kobiety ubijały kapustę.

Czytałem. Może być, też się liczy? Ale opisu sceny ubijania kapusty nie
mogę sobie przypomnieć. Czyżby jej nie było? Szkoda, bo Reymont dbały
o fakty i wierność w przedstawianiu świata.

> czy baby czy chłopy to i tak takie cos wywołuje u mnie odruch wymiotny.
> Teraz chyba są jakieś specjalne ubijaki i girami nie trzeba włazić do
> beczek?

Nie znam najnowszych trendów w kiszeniu kapusty, praktykujących trzeba
pytać. Ja mogę tylko zaświadczyć, że przy produkcji wina nadal bywa, że
surowiec rozgniata się nogami.

Jarek

--
Ona jest bardzo dobra ta koncepcja ale dlaczego on ma pruski mundur na sobie?

35. Data: 2016-08-04 19:05:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Aug 2016 22:32:43 +0200, Animka napisał(a):

> [...]
-w-polsce-rodzi-sie-wiecej-chlopcow-niz-dziewczynek,
nId,619348

i_sie_coraz_mniej_dziewczynek_.html

> Teraz rodzice wiedzą raczej kiedy, w jakim czasie sobie strzelić gola,
> aby potem urodził się chłopiec, a nie dziewczybka.

Są takie teorie, ale to generalnie bzdet.

36. Data: 2016-08-04 19:06:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Aug 2016 22:40:32 +0200, Animka napisał(a):

> [...]
> czy baby czy chłopy to i tak takie cos wywołuje u mnie odruch wymiotny.
> Teraz chyba są jakieś specjalne ubijaki i girami nie trzeba włazić do

Teraz istnieje folia.

37. Data: 2016-08-04 19:07:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Aug 2016 06:51:58 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

> Trzeba. Tradycja to tradycja a i być może, i inne szczepy bakterii tam
> się rozmnażają?
> Zresztą jak taka (młoda) baba ubije kapustę to potem na samo wspomnienie
> ślinka cieknie:P

Majtek nie nosiły wtedy - zdarzały się włosy łonowe :->

38. Data: 2016-08-04 19:10:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Aug 2016 09:34:36 +0200, stefan napisał(a):

> Pan Komendant Policji w Królowym Moście tez poddawał sie temu obrządkowi
> tzn. własnonożnemu ubijaniu kapusty w beczce :)

Kupiłam sobie nawet taki kamionkowy gar, którego pokrywka spoczywa w
specjalnym rancie, do którego wlewa się wodae dla szczelności. Ani razu
jeszcze go nie użyłam, chyba zacznie pełnić rolę donicy... Wolę kisić w
wekach, bo są to wygodne porcje, bez tego całego kłopotliwego doglądania i
dbania o wierzchnią warstwę kapusty w beczce.

Tyle że podkiszam wstępnie kapustę w dużym naczyniu, jakieś 2-3 doby - i
ubijam w słojach.

39. Data: 2016-08-04 19:59:07

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-04 o 19:05, Ikselka pisze:

-w-polsce-rodzi-sie-wiecej-chlopcow-niz-dziewczynek,
nId,619348

i_sie_coraz_mniej_dziewczynek_.html

> Są takie teorie, ale to generalnie bzdet.
Nie bzdet podobno.

--
animka

40. Data: 2016-08-04 20:02:58

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-04 o 06:51, Wiesiaczek pisze:

> Trzeba. Tradycja to tradycja a i być może, i inne szczepy bakterii tam
> się rozmnażają?
> Zresztą jak taka (młoda) baba ubije kapustę to potem na samo
> wspomnienie ślinka cieknie:P

Fetyszystą od stópek jesteś? :-D

--
animka

cukinia lub kabaczek - najlepszy przepis
Bób prażony
Dedykacja
Tatar z kurczaka
Mastercook kuchenka gazowa