Zupa z cukinii

161. Data: 2014-10-17 21:11:23

Temat: Re: Zupa z cukinii
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> Już jestem bliska rezygnacji z mięsa, choć nie ma tu przecież albo -
> albo (na półce stoi). Pewnie, że mięso na talerzu jest niby
> odpersonifikowane, jednak jakoś i tak mi hadko, jakoś te persony z
> czterema nogami jawią się gdzieś z tyłu głowy.
> Gajowy, czy miastowy z dwururką zwykle tłumaczy, że jest elementem
> biotopu, że _musi_ równowagę zapewnić, ale to tylko racjonalizowanie.
> Niechby i rozmnożyły się te sarny, czy zające. To przyjdą wilcy i
> wyrównają. W mojej okolicy pojawiły się znów wilki, przyroda jakoś
> [...]

Racjonalizuje biotopem zwykle miastowy. Miastowy też opowiada o tradycji,
podtrzymuje legendy o tym, jakie to wspaniałe chodzić po lesie i strzelać
do dzikiego zwierza. Niechby to się wreszcie skończyło. Jak już ludzi
to wreszcie przestanie kręcić, wtedy strzelanie w zawodzie gajowego
będzie takim samym elementem, jak mierzenie pierśnicy u sosen i dębów.
A może i gorszym. Na pewno gorszym. I tym samym będzie ów gajowy, co jego
odpowiednik przy świniach i krowach. Z tym biotopem, to nie jest tylko
racjonalizacja. W tych nędznych resztakach lasów, co nam zostały, dość
trudno o równowagę. Ale o tym wiele by pisać. Ze świniami też ciekawie
jest. Ostatnio padła na nie jakaś zaraza. Wtedy to policzono, że w wielkich
krajach półwyspu Arabskiego są po trzy albo cztery świnie. W zoo. Najpierw
przestano się do nich w ogóle zbliżać na mniej niż dwadzieścia metrów,
a potem na wszelki wypadek zastrzelono. Ja świni jeść nie muszę. Ale nie
łudzę się, że gdy przestanę zjadać swój plasterek, to jakiejś świni się
od tego polepszy. Wiem też, że gdyby wszyscy nagle przestali, to świń po
prostu nie będzie, tak jak w krajach arabskich. A na tym mi nie zależy
wcale. Świni chyba tym bardziej.

Jarek

--
W zawodzie wikinga najbardziej cenię sobie gwałcenie.

162. Data: 2014-10-17 22:02:09

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Trybun, zdaje się, ma jakąś działkę. Może uprawia.

Sosnowskiego, czyli w wesji XL.

Jarek

--
Niesie Twardogóra
Barszcz, a w barszczu rura,

163. Data: 2014-10-17 22:14:08

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> W tych nędznych resztakach lasów, co nam zostały

Tak tylko nieśmiało wtrącę, że leśnicy chwalą się, że w ostatnich
kilkudziesięciu latach lasów nam w Polsce przybyło.
Można zerknąć tutaj:
http://www.zielonagora.lasy.gov.pl/ciekawostki/-/ass
et_publisher/9HgK/content/ciekawostki-o-lasach

Gdyby się tak w stronę zagłębić, to pewnie i o zwierzynie coś się znajdzie.

Ewa

164. Data: 2014-10-17 22:18:41

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

ma_Peryskop_pilnuje_stada_owiec_na_wroclawskim_osied
lu.html
> Ta lama też wygląda na alpakę.

Myślę, że gdzie jak gdzie, ale na Uniwersytecie Przyrodniczym to chyba
wiedzą, co trzymają. Alpaki są mniejsze od tej tutaj.

Ewa

165. Data: 2014-10-17 22:28:13

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> z tym związajej. Przeczytałem gdzieś, że niejaki Mark Zuckerberg ma
> taką fazę, że nie zje innego mięsa, jeno ze zwierza, co go
> własnoręcznie życia pozbawił. Mówi, że to po to, by w znieczulice przy
> jedzeniu nie popaść. Zarżnął już ponoć świnę, kozę i trochę
> pomniejszego drobiazgu. Co by już nie powiedziano o wyższości Usenetu
> nad Facebookiem, to dochodzi jeszcze jeden argument -- aż takie świry
> tego nie zrobiły.
.

I dlatego nie karmię tegoż.
Wolę rodzimych świrów. Choćby tutaj.

Ewa

166. Data: 2014-10-17 22:32:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Oct 2014 22:28:13 +0200, FEniks napisał(a):

> .
>
> I dlatego nie karmię tegoż.
> Wolę rodzimych świrów. Choćby tutaj.

Ja jadam tylko mamuty własnoręcznie ubite przez MŚK.

167. Data: 2014-10-17 22:43:44

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Tak tylko nieśmiało wtrącę, że leśnicy chwalą się, że w ostatnich
> kilkudziesięciu latach lasów nam w Polsce przybyło.

Przybywa, ale co to za lasy teraz mamy. Monokultury raczej, pod sznurek
sadzone. Dużo ich przybywa, bo pól uprawnych ubywa -- komu by się chciało
siać na takich marnych gruntach.

> Można zerknąć tutaj:
> http://www.zielonagora.lasy.gov.pl/ciekawostki/-/ass
et_publisher/9HgK/content/ciekawostki-o-lasach
> Gdyby się tak w stronę zagłębić, to pewnie i o zwierzynie coś się znajdzie.

To mi się podoba, o zwierzynie:

ILE WAŻY HEKTAR LASU? (dane w tonach substancji suchej)
* dżdżownice - 0,5 tony
* inne zwierzęta i rośliny przyziemne - 0,5 tony

Zając chyba przyziemny jest, nie? No to jest go wraz z lisem i borsukiem
oraz myszą leśną pół tony suchej masy na hektar. Tyle co dżdżownicy, samej
jednej.

Jarek

--
Szumią, szumią drzewa, trzeba czy nie trzeba
Jak się w szum ten wsłutchać i nastawić ucha

168. Data: 2014-10-17 22:46:57

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> To mi się podoba, o zwierzynie: ILE WAŻY HEKTAR LASU? (dane w tonach
> substancji suchej) * dżdżownice - 0,5 tony * inne zwierzęta i rośliny
> przyziemne - 0,5 tony Zając chyba przyziemny jest, nie?

To chyba zależy od tego, w której fazie skoku jest.

Ewa

169. Data: 2014-10-17 22:46:58

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
>
> Myślę, że gdzie jak gdzie, ale na Uniwersytecie Przyrodniczym
> to chyba wiedzą, co trzymają. Alpaki są mniejsze od tej tutaj.

Może więc ja lama jestem i na alpakach się nie znam.

Jarek

PS
Jedną lame pamiętam z Połoniny Wetlińskiej. Mieli tam też osła, nazywał
się Hermaszewski. Urodził się w dniu, w którym jednego naszego w kosmos
wysłali, a ten osioł został na pamiątkę (choć nie wieczną).

--
Asinus asinorum in saecula saeculorum.

170. Data: 2014-10-17 22:52:56

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> To chyba zależy od tego, w której fazie skoku jest.

Tak na sucho, odwodniony, to on nie podskoczy.

Jarek

--
czasem w mózgu zaśpiewa ptaszynka
lub króliczek podskoczy hop-siup,

suszone jabłka
no ogórki na ostro a la ixełka
Słodka bzdura sponsorowana 3-|
CHILD RAPISTS William Korab, M. Kenneth Bien, Arthur Monty Ahalt & James J. Lombardi
cytryna skierniewicka karłowa Ponderosa