Zupa z cukinii

11. Data: 2014-10-01 12:02:18

Temat: Re: Zupa z cukinii
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-01 10:58, FEniks pisze:

> O tym już tu było wielokrotnie. Miksowanie (kremowanie) zupy służy
> Alibo ewentualnie ukryciu zawartości.

:) Vide mojej mamy zupa grzankowa dla wnusi. Z brokuła :D

--
Nie sztuka być wielkim kucharzem mając kasę i kuchnię wielką
jak studio TV. Sztuką jest tworzyć dzieła kucharskie na 4m. kw.,

12. Data: 2014-10-01 12:40:44

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-01 12:02, Aicha pisze:

> :) Vide mojej mamy zupa grzankowa dla wnusi. Z brokuła :D

I pewnie zmiksowana smakuje, a niezmiksowana nie smakowałaby. ;-)

Ewa

13. Data: 2014-10-01 12:43:22

Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 1 października 2014 09:50:22 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
> [...]
jedn� posta�, od zawsze i dla ka�dego tak� sam�, wi�c je�li akurat
teraz co� Ci w niej nie pasuje, to znaczy, �e to Ty masz problem ze
sta�o�ci� swojej postaci, nie ja 3-)

> No ale nick wyglada teraz inaczej, "ikselk%gazeta.pl@gtempaccount" =
>
> "stara" Ikselka?

To nie jest żaden nick, to jest tymczasowy adres email utworzony przez Google, bo
pisze z konta goooglowego - teraz Google chcą łączyć je z moim starym "gazetowym",
szlag mnie trafia. A nie opłaca mi się instalować czytnika (to z niego pisząc miałam
widoczny mój JEDYNY nick na górze posta) dla tych kilku postów, które planuję. Ale
jeśli chcesz, to proszę, wstawiam ręcznie pod spodem, co należy:

--
XL

14. Data: 2014-10-01 12:45:15

Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 1 października 2014 09:49:43 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> Przepis wygląda ok. Ja jednak o czym innym - jakiemu celowi służy to
>
> miksowanie zupy?

I po co te ziemniaki w zupie, skoro potem w dodatku je się ją z grzankami... To
niepotrzebne nabijanie potrawy węglowodanami, ale co tam kto lubi.

15. Data: 2014-10-01 12:55:14

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> O tym już tu było wielokrotnie. Miksowanie (kremowanie) zupy służy
> przede wszystkim bezzębnym. Jeśli ktoś ma pełen garnitur, miksować
> oczywiście nie musi.
> Alibo ewentualnie ukryciu zawartości.

Zawsze myślałem, że służy urozmaiceniu i kreowaniu nowych bytów.
Zupa krem nie jest tym, co lubię najbardziej, ale doceniam starania
idące w kierunku zrobienia czegoś nowego z tego co zwykle.

W ogólnym przypadku miksowanie nie jest opcją dostępną w każdej
sytuacji. Niskoentropijna zupa zawiera często składniki o różnym
stopniu twardości, krócej lub dłużej gotowane. A frakcja wodna
i frakcja oleista, tworzące emulsję czy mieszaninę, mogą być różnie
przyprawione. To się do miksowania nie nadaje. I odrwrotnie -- jeśli
planowany był krem, to przed ostatecznym zmiksowaniem takie zupsko
może wyglądać średnio.

Jarek

--
Ne gryzem ne gryzem, ne gryzem ne gryzem,
Zabrali nam zębozgryz.

16. Data: 2014-10-01 13:20:29

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Zawsze myślałem, że służy urozmaiceniu i kreowaniu nowych bytów.

No pewnie! Przecież to był żart.

> [...]
> przyprawione. To się do miksowania nie nadaje. I odrwrotnie -- jeśli
> planowany był krem, to przed ostatecznym zmiksowaniem takie zupsko

Można i tak profesjonalnie wytłumaczyć.

Dla mnie to po pierwsze wygląd (głównie kolor). A ten, jak wiadomo, ma
duży wpływ na doznania smakowe. Po drugie - konsystencja. W typowej
zupie grzanki czy płatki migdałowe się po prostu zatopią, a chodzi o to,
by utrzymywały się na powierzchni jak najdłużej.
Poza tym ukrywanie składników też się czasem przydaje. Przed
jedzeniowymi maruderami.
A już poza wszystkim - smakuje inaczej. Można sobie zrobić eksperyment -
jedną porcję zmiksować, a drugiej nie.

Ewa

17. Data: 2014-10-01 15:41:17

Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 1 października 2014 13:20:29 UTC+2 użytkownik FEniks napisał:

> Przed jedzeniowymi maruderami.

?

http://sjp.pwn.pl/szukaj/maruda.html
Zapewne chodzi o punkt 2.

Bo na pewno nie o to:
http://sjp.pwn.pl/szukaj/maruder.html

Podobnie było z Twoim "nagminnie" (w stosunku do właściwego "notorycznie")...

18. Data: 2014-10-01 16:06:26

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-01 15:41, ikselk%g...@g...com pisze:
> Podobnie było

http://sjp.pwn.pl/szukaj/nudziara.html

Ewa

19. Data: 2014-10-01 17:17:00

Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 1 października 2014 16:06:26 UTC+2 użytkownik FEniks napisał:

> http://sjp.pwn.pl/szukaj/nudziara.html

Może w skrablach nie jest ważne właściwe znaczenie słów, jednak co innego, kiedy się
z nich komponuje argumenty.

20. Data: 2014-10-01 17:29:21

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O tym już tu było wielokrotnie. Miksowanie (kremowanie) zupy służy
> przede wszystkim bezzębnym. Jeśli ktoś ma pełen garnitur, miksować
> oczywiście nie musi.
> Alibo ewentualnie ukryciu zawartości.

Właśnie.
Pomimo garnituru walory smakowe i odżywcze ugotowanego pora, selera i
pietruszki potrafię docenić tylko w formie paćki.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

suszone jabłka
no ogórki na ostro a la ixełka
Słodka bzdura sponsorowana 3-|
CHILD RAPISTS William Korab, M. Kenneth Bien, Arthur Monty Ahalt & James J. Lombardi
cytryna skierniewicka karłowa Ponderosa