Re: Zwierzęta gospodarskie

From: J-23 <k...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Zwierzęta gospodarskie
Date: Thu, 25 Sep 2008 11:16:04 -0700 (PDT)

On 25 Wrz, 19:25, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> ...na wsi: pies, kot, świnia, kura, krowa, indyk, perliczka, koń, królik,
> kaczka, gęś...
> Dlaczego tego chłopka, co psi smalec wytapiał, zamknięto z powodu znecania
> się nad zwierzętami i to TPZ sie tym zajeło, aby go zamknąć? Dlaczego nie
> SanEpid? - to bym zrozumiała.
>
> Mam dość tych wszędobylskich łomotniętych, niewyżytych bab-psiar-i-kociar,
> co nos wsadzają w każda sprawę, która im się umyśli. Ostatnio jedna
> miejscowa wariatka latała z lornetką i aparatem fotograficznym koło
> ogrodzenia moich najlepszych sąsiadów, których pies ma elegancki kojec i
> [...]

Zgodnie z Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt:
Art. 35.
1. Kto zabija zwierzę z naruszeniem przepisów art. 6 ust. 1, art. 33
lub art. 34 ust. 1-4 albo znęca się nad nim w sposób określony w art.
6 ust.2, podlega karze pozbawienia wolności do roku, ograniczenia
wolności albo grzywny.
2. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa ze szczególnym
okrucieństwem, podlega karze pozbawienia wolności do lat2,
ograniczenia wolności albo grzywny.

Art. 6.
1.Nieuzasadnione lub niehumanitarne zabijanie zwierząt oraz znęcanie
się nad nimi jest zabronione.
2.Przez znęcanie się nad zwierzętami należy rozumieć zadawanie albo
świadome dopuszczanie do zadawania
bólu lub cierpień, a w szczególności:

itd.

J-23 Flegiell von Trop