Re: ad. STARANE

From: Piotr Siciarski <p...@r...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: ad. STARANE
Date: Sun, 5 Jun 2005 01:43:31 +0200

Sat, 4 Jun 2005 07:46:57 +0200, na pl.rec.ogrody, Marta Góra napisał(a):

> Wieczorem. I wiosną. Larwy biedronki zaczynają się pojawiać w czerwcu i
> wtedy są najbardziej żarłoczne. Im więcej mszyc tym więcej pojawi się
> biedronek w naszym ogrodzie.

A jajeczek biedronek się nie spłukuje? Biedronek składających jajeczka też
nie?
Nieważne zresztą. Akurat na trzmielinie mi zbytnio nie zależy, ale
obawiałem się przez moment, że rozniosą się na cenniejsze mi rzeczy,
posadzone przez własne gapiostwo dość blisko.

> Współczuję - ja prawie mszyc nie mam w tym roku.
> Większy problem to poskrzypka liliowa, która załatwia mi w tym roku po
> kolei lilie. Upatrzyła sobie candidum i azjatyckie:( Nie nadąrzam zbierać.

Ja nie mam lilii, ale współczuję (w zamian za trzmielinę:)) i zazdroszczę,
że masz czas na zbieranie:)

Zbieranie=zgniatanie?

> I Piotrze niedowiarku zapraszam, zobaczysz że można mieć ogród bez chemii z
> zaskrońcami, ropuchami, jeżami i nie wiadomo czym jeszcze. A i z sarnami:)

Dlaczego niedowiarku?:)
Ja jestem zwykłym ogrodnikiem - stosuję chemię tylko kiedy muszę.
Np. dziś sypałem w pracy, przy drzwiach na zewnątrz Mrówkogran,
Mając inne alternatywy, 1.że zamknie mnie Sanepid lub inna spec-kontrola
lub 2.własnoręczne zamknięcie interesu i wysłanie pracowników na urlopy do
czasu aż mrówki łaskawie przestaną mnie odwiedzać, 3.Mrówkogran
- wybrałem Mrówkogran.

Też wpadają do mnie fajne ćmy (np. Niedźwiedziówka kaja), olbrzymie Potosie
wielkości paczki zapałek, lubię moje Tygrzyki paskowane (od kilku lat w tym
samym miejscu, na świerku "Końcy"), bywają ropuchy, jaszczurki, wiewiórki
zawsze mam młode w ogrodzie, jeże, kuny, zimą bażanty, kuropatwy, wiosną
dziesiątki szpaków z własnych budek i innych ptic z własnych jałowców - no
może saren nie mam, bo jestem ogrodzony (choć brama wiecznie otwarta:) -
ale zapraszam do mnie na obserwacje stada nietoperzy, co rok ich więcej.
Zeby zobaczyć sarnę, dzika, lisa - musiałbym mieć tak jak kiedyś
czas+ochotę choćby przejść ze 2km:)

A kiedy szpaki zaczną się żywić pryskanymi(?) czereśniami, a nie
dżdżownicami na moim trawniku - i tak popryskać trza od dwuliściennych:)
np.Starane.

> PS. Jedna z róż od Ciebie zaczyna kwitnienie:)

:)No nie bezpośrednio ode mnie:), ale i tak miło.

Pozdrawiam
p...@r...pl