Re: alkohol podczas ciazy (na powaznie)

From: Jacek <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: alkohol podczas ciazy (na powaznie)
Date: Fri, 31 Aug 2001 00:25:49 +0200

> No widzisz... Od razu lepiej sie czuje. Moze my sobie podyskutujemy na ten
> temat? Przynajmniej to bedzie dyskusja na poziomie, a nie bicie piany... O!
> Proponuje na poczatek cos o udziale mikrosomalnego ukladu oksydacyjnego
> watroby przy udziale tlenu, NADP i cytochromu p-450 na metabolizm C2H5OH. Co
> ty na to? Co na ten temat ma do powiedzenia kolega Jacek?

W tym tygodniu jestem zajety, ale za tydzien moge sie przygotowac z literatury i
zadac ci konkretne pytania.

> np. zywienie sie sama salata albo jajami na boczku jest rownie szkodliwe,
> co naduzywanie alkoholu. Prawda, kolego?

nieprawda

> nerwowych.
>
> Tylko ciekawe jak to zbadaja? :))

uwazasz ze stan wiedzy nie pozwala na przeprowadzenie takich badan ?

> "Bo kazdy zlodziej, to pijak" Jak to bylo? Nie pamietam dokladnie :))

nie ja zachecalem ciezarne do spozywania alkoholu dla dobra plodu

> rowniez

a komu jej nie brakuje

> Spozywanie alkoholu nie jest problemem wylacznie
> przynosi
> zawal
>
> To sie nazywa kultura picia. I to jest wlasnie rzeczony kieliszek wina do
> kolacji... (oczywiscie mocno ograniczony w ciazy).

Co jest ?
Nie pije kieliszka wina do kolacji, poniewaz wina w ogole nie pije, gdyz uwazam
ze dziala na moja niekorzysc.
Znam dziesiatki ludzi ktorzy przez lata nie spozywaja zadnego alkoholu.
Zyja i sa zdrowi i zadowoleni. Miliony mieszkancow Skandynawii zyja w
abstynencji
bez szkody dla swego zdrowia, a nawet dzialajac pozytywnie na zdrowie.
Miliony ludzi nie pije wina, nie pije do kolacji i nie pije w ogole.

> Ale dla Jacka kazda ilosc
> alkoholu, to juz pijanstwo moze podam tez cytat ze swoich zbiorow:

Nieprawda. Ale dla plodu kazda ilosc alkoholu spozywana przez ciezarna moze miec

zgubny wplyw na rozwoj ukladu nerwowego.

> "> I trzeba tu
>
> Bzdura."

Takie rozroznienie mozna prowadzic dla osoby doroslej a nie dla plodu czy
dziecka.

> Co rowniez sugerowalem. Bo zrodlami naukowymi trzeba sie umiec poslugiwac.

jestes strasznie zakompleksiony, tysiace ludzi codziennie czyta tysiace zrodel
naukowych

> Choc rozumiem, ze korzystanie z WWW jest duuuzo latwiejsze - choc wartosc
> tych informacji jest czesto watpliwa...

czy umiesz sie poslugiwac internetem ?
czy ukonczyles kurs obslugi komputera i wyszukiwania informacji naukowej w
internecie ?
Kolejny rozpoczyna sie we wrzesniu.
Interakcyjnie przez internet.
Moze jeszcze zdazysz sie zapisac.

> Nie zrazaj sie! Co bedziemy czytac jesli kazdy normalny tak pomysli? Cenie
> sobie naukowa strone tej grupy, a na glupote nie ma rady... Trzeba nauczyc
> sie z nia obchodzic :))

dokladnie

> Bo co odpowiedziec na stwierdzenie "Bzdura", albo "Bo nie i juz"? Czytajac
> to odechciewa sie wysilania sie w dyskusji - bo po co?

aby sie wysilac to jeszcze trzeba potrafic koncentrowac sie na temacie.
Co mi z tego przyjdzie ze przesle liste publikacji o szkodliwym wplywie alkoholu
na rozwoj plodu, na rozwoj ukladu nerwowego plodu ?
Co ja bede z tego mial, gdy wykaze ze wprowadzasz mnie w blad.
Satysfakcja to za malo.

> Czytanie tego bylo dla mnie milym odprezeniem po szarpaniu sie w probach
> udowodnienia czegokolwiek Jackowi... I chyba na tym poprzestane, bo
> stwierdzam, ze ten czlowiek jest niereformowalny...

dokladnie
nie moze byc tak, ze bedziesz glosil o dobroci wplywu alkoholu na rozwoj plodu
bez ponoszenia odpowiedzialnosci za rozpowszechnianie takich pogladow,
podpierajac sie
autorytetem rzekomych prac naukowych.

Podpisz sie pod tym imiennie, to przesle twoja teze do konsultacji wybranym
przez ciebie instytucjom naukowym na swiecie, organizacjom zdrowia, WHO ,
ministerstwom zdrowia w roznych krajach.

Ale zapewnij mnie, ze gdy wyniki konsultacji beda dla ciebie negatywne, to
natychmiast zrezygnujesz z wykonywania dotychczasowego zawodu.

Masz wolny wybor.
Albo poddasz swoja teze miedzynarodowej , fachowej i kompetentnej konsultacji i
ja obronisz
albo przegrasz.

Twoja teza to:
pozytywny wplyw spozywania alkoholu przez ciezarna na rozwoj plodu
pozytywny wplyw spozywania alkoholu na zdrowie osob doroslych (mezczyzn)

Oczywiscie uscislij swoja teze wedlug uznania.