Re: bacalhau - suszony solony portugalski dorsz:)

From: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: bacalhau - suszony solony portugalski dorsz:)
Date: Wed, 14 Dec 2005 00:32:19 GMT

On Tue, 13 Dec 2005 21:14:43 +0100, Maciek <d...@p...onet.pl>
wrote:

>Ja wiem, Wladyslawie, nawet miesiac temu pytalem o sztokfisza na tej grupie
>( msg ID: 1...@4...net ), ale bez rezultatow.

"Trzeba go w drewnianym naczyniu w mocnym lugu z drzewa brzozowego lub
olszowego moczyc dni 4 w cieplym miejscu. Wtedy zlac lug, pokrajac
plaskie polcie na kawalki i zalac swiezym lugiem, w ktorym znowu niech
moknie trzy dni, nastepnie zlac lug, wyplukac w zimnej wodzie i zalac
woda wapienna, ktora sie robi, kladac w wode tyle niegaszonego wapna,
aby sie woda zabielila jak mleko. W tej wapiennej wodzie niech moknie
dwa dni, po czym przelozyc go do czystego naczynia, wyplukac kilka
razy, nalac czysta woda, moczyc w niej jeszcze trzy dni, kilka razy na
dzien zmieniajac wode.
Gotowac w czystej wodzie bez soli, bo stwardnieje, dopiero na samym
dogotowaniu lekko posolic."

Tyle Cwierczakiewiczowa. Po pierwsze wychodzi ze jeszcze da sie zdazyc
na swieta, po drugie - smacznego...

--
Darek