Re: biszkopt MagdalenyB

Data: 2001-07-17 17:39:32
Temat: Re: biszkopt MagdalenyB
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk>

>(kostki czerstwego slodkiego pieczywa zalac mieszanka jajek i smietanki,
>poczekac, az nasiakna, zapiec, polac maslem roztopionym z cukrem i
>rumem).
>Krysiu, czy w Anglii jedza bread pudding?
>Magdalena Bassett

agda - to co opisalas to troche monk's pudding, troche bread and
butter pudding i troche queen's pudding - wszystkie oparte na
jakism pieczywie, ktore nasiaka budyniem (budyn - jajka rozmacone
z mlekiem, moze byc ono doprowadzone do stanu wrzenia ilekko
schlodzone przed dodaniem jaj).
Monk's pudding to podstarzaly biszkopt z taka mieszanka, bread
and butter - to dokladnie to, tutejszy chleb, bez skorek,
posmarowany maslem, posypany rodzynkami, polany j/w, posypany
cukrem. Queens pudding ma ten chleb posmarowany maslem i dzemem.
Wszystkie sa swietne.

Z chlebowych jest jeszcze summer pudding - gleboka miseczke
wylozyc kromkami swiezego bialego chleba ( = bulka tostowa?, albo
jeszcze lepiej chalka!), ale wylozyc dokladnie i dosc szczelnie.
W ta wewnetrzna chlebowa/chalkowa miske wsypac miekkie owoce
czerowne - truskawki, maliny, wszelkie porzeczki. przesypac
cukrem, przykryc bulka/chalka, jak przykrywka, ppolozyc na to
talerzyk, ktory mozna nieco obciazyc, zrobic to, odstawic do
lodowki na noc. Jak pora to jesc - zdjac ten maly talerzyk, a
polozyc duzy i odwocic calosc na ten talerz. Powinna byc taka
babowata intensywnie rozowa forma. Kroic jak tort i jesc. Z
cukrem. ze smietanka jak trzeba, lub waniliowym jogurtem. Dobre
na goracy letni dzien

Natomiast bread pudding to juz ciasto z chleba. Dawno nie
robilam...o ile pamietam takie rozne resztki chlebowe (np przy
robieniu tostow odcinam skorki i po sporej ilosci tostow mam tez
spora ilosc skorek!!)...
Podziabany chleb polac mlekiem. niech postoi z 10 minut. Zrobi
sie gestei spuchniete, jak to namoczona bulka. Do tego sie dodaje
jajo/jaja, maslo/margaryne, cukier i duzo przypraw typu cynamon,
galka, imbir w proszku , duzo rodzynek i roznych innych suszonych
rzeczy - jagody, borowki, sliwki susz posiekane, etc. Wymieszac
to wszystko bardzo dokladnie, wlozyc do formy kwadrat/prostokat,
posypac cukrem i piec. Wychodzi dosc ciezkie ale pachnie cudownie
i smakuje wysmienicie. Jesli kogokolwiek interesuja szczegoly
typu proporcje/ile czego to napisze

Krysia
K.T. - starannie opakowana