Re: brrr mikrofalom!!!

From: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: brrr mikrofalom!!!
Date: Wed, 29 Aug 2001 10:22:29 +0200

Jerzy <0...@m...pl> wrote:

> Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisa":1eyu9a2.nlob4l1i76tvsN%w...@t...com.pl...

> Takie same jak na potrawy.

Widziales kiedys ugotowanego w mikrofalach kucharza?

> Do pieczenia/gotowania potrzebna jest moc od 500 do ponad 1000 watów,

> komórka emituje promieniowanie o mocy maksymalnej od 1 do 2 watów.

Za to przyklada sie ja do glowy. Natomiast moc fal na zewnatrz kuchenki
wynosi ponizej 5 miliwatow na cm kwadratowy w odleglosci 5 cm od
kuchenki.
Dodam jeszcze, ze mikrofale o malej mocy -- 100 -- 200 mW stosuje sie w
kuracjach diatermalnych. Sam bylem kilkakrotnie tak leczony.

> A jak się odwróci [ale stoi w pobliżu] to już nie dzia"a na niego?
> Podstawowa zasada, im dalej jesteśmy od tych urządzeń tym lepiej. Nic tak
> nie "ekranuje" jak odleg"ość od tych urządzeń.

To akurat nieprawda. Ekranowanie-- bez cudzyslowu, to termin
techniczny, oznacza odizolowanie zrodla pola elektromagnetycznego za
pomoca materialu przewodzacego, uziemionego. Powietrze nie jest ekranem
dla fal elektromagnetyczynch, blacha metalowa obudowy kuchenek oraz
siatka w szkle drzwiczek jest.

> To się zgadza. Ale ten smak i wygląd potraw mnie nie przekonują do niej.

Widocznie nie trafiles na apetyczne potrawy przyrzadzane w kuchence
mikrofalowej. Albo -- co tez prawdopodobne -- nie wiedziales, ze to co
jesz jest przyrzadzane przy pomocy mikrofal. Kuchenki mikrofalowe mozna
obecnie spotkac w kuchniach najbardziej snobistycznych hoteli i
restauracji.

> Nawet te z grillem nie zmieni"y mojej opinii o tym urządzeniu.

Ostatnio udalo mi sie za pomoca kuchenki z grillem przyrzadzic calkiem
znosny szaszlyk. Mysle, ze jeszcze troche poprobuje i spodziewam sie
rezulatatow lepszych i szybszych niz na zwyklym grillu elektrycznym.

Wladyslaw