Re: budowa domu - kosztorys

From: "kris" <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: budowa domu - kosztorys
Date: Tue, 5 Jan 2010 12:44:58 +0100

Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
news:hhtio0$rcd$1@news.onet.pl...
> Ale i tak ci nie uwierzy.
> Dom za 240 tys można zbudować jak się buduje samemu, oraz z badziewiastych
> materiałów, oszczędzając na maxa na wykończeniówce.
> I tak pewnie było w twoim wypadku.

Budowałeś cos w życiu czy tak tylko gdybasz?
A oszczędności to fakt w ofertach wybierać trzeba
Np stan surowy + dach.
Miałem kilka ofert za 70-170tys(robocizna)
Jednak w końcu znalazłem firme która mi to zrobiła za 29tys
Woda+ kanaliza- przyłącze- oferta wodociagów i okolicznych firm była na
15tys a zrobione zostało w końcu za 3tys.
Glazura i terakota- Ceny za robocizne w przedziale 20-120zł za mkw. I
żadnego przełozenia typu wyższa cena= wyższa jakość
Materiały- tu ostre negocjacje z hurtowniami sa potrzebne. Jak nie
negocjujesz to kupisz w tzw cenach katalogowych. Jak negocjujesz to upusty
sięgaja 70%(np kable i wełna)w stosunku do cen "katalogowych". Dachówka i
rynny- upust kilkadziesiąt procent od cen katalogowych.
Głupie sznurowanie rozdzielnicy- niektórzy za to wołaja i 1000zł a to 4
godziny pracy i mi to gość za 50pln zrobił.
Styropian +siatka+klej+ tynk. Byli tacy co wołali za robocizne 80zł za mkw.
A spokojnie znajdziesz takich co zrobia za 25-30zł

Chcąc budować tanio nalezy materiał kupować samemu nie godząc się na opcje:
wykonawstwo z materiałem. Bo jak zlecisz zakup materiałów wykonawcy to z
rabatów i upustów nici.

Samemu robiłem instalacje elektryczna, podłogi szwedzkie, wełna na poddaszu,
ogrodzenie, biały montaż.
A jak wełny na poddaszu nie połozysz samemu to masz baaardzo duże szanse że
robota będzie spieprzona. A to najbardziej newralgicny punkt w całej
budowie.
Wynajęta firma nie zrobi tego jak nalezy.

No i nie bać sie zakupów na odległość. Cała armatura, wiekszość wyposażenia,
cały agd kupione w sieci. Osczędności spore.

Krzysiek