chcę zrobić "szwedzkie pierogi", czy coś podobnego.

1. Data: 2003-09-29 09:37:21

Temat: chcę zrobić "szwedzkie pierogi", czy coś podobnego.
Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zachęciła mnei do tego pomysłu walkie! i moja szwagierka, która jadła coś
takiego i jej twarz przy wspomnieniach wyrażała anielską błogość.
Mniej więcej czuję, co miałoby tam być, ale jeszcze chciałam sie dopytać.
Chciałam zrobić tak:

podsmażyć pieczarki z cebulka i przygotować sobie starty żółty ser;

ciasto chciałam zrobić takie: 2 szkl. mąki, 2,5 dkg drożdży, wody tyle, ile
potrzeba będzie, łyżkę smietany, aby drożdżom było smaczniej rosnąć, 2 łyżki
oleju, łyżeczka soli. Po zrobieniu i wyrośnięciu ciasta chciałam je
rozwałkować, wyciąć większe kółka, nadziać farszem
pieczarkowo-cebulowo-serowym, zalepić tak jak pierogi (tylko większe będą) i
albo upiec w piekarniku, albo usmażyć w głębokim tłuszczu.

I tu sa moje wątpliwości:
lepiej usmażyć czy upiec?
Nie będą twarde po tej operacji termicznej?
Czy do ciasta daje się jajka ? (ja sobie pomyślałam, że takie ciasto podobne
do "pizzowego" będzie najbardziej neutralne smakowo).

Z góry dziekuję za podpowiedzi :)

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-09-29 11:33:23

Od: "flowera" <b...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
podobne
> do "pizzowego" będzie najbardziej neutralne smakowo).

moja Ciocia smazy pieroki w glebokim tluszczu tzn oleju)
mmmm palce lizac

--
Flowercia pograzona w SAPo-ABAPowaniu ;-)
-------

1. Data: 2003-09-29 19:09:50

Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kruszynka (Wrocław) napisał:
> Zachęciła mnei do tego pomysłu walkie! i moja szwagierka, która jadła coś
> takiego i jej twarz przy wspomnieniach wyrażała anielską błogość.
> Mniej więcej czuję, co miałoby tam być, ale jeszcze chciałam sie dopytać.
Bo one sa boskie! :-)
> Chciałam zrobić tak:
>
> podsmażyć pieczarki z cebulka i przygotować sobie starty żółty ser;
Te w Krakowie sa bez sera ale mysle ze ser nie zaszkodzi. Sa doprawione
na dosc pikantnie.

> [...]
> pieczarkowo-cebulowo-serowym, zalepić tak jak pierogi (tylko większe będą) i
> albo upiec w piekarniku, albo usmażyć w głębokim tłuszczu.
Generalnie te pierogi krakowskie sa dlugosci ok 30 cm i sa cienkie jak
dwa kobiece palce ;). Ciasto jest drozdzowe ale malo wyrosniete, jest
miekkie, cienkie i nie ma widocznych pecherzy jakis ;). Ma ksztalt taki
wrzecionowaty. Z tego co widzialam to te palki byly wykrajane z paskow
ciasta. Na srodek tych paskow wzdluz sie kladzie farsz i zlepia a konce
sie zweza. Na wierzch posmarowac to oliwa z zoltkiem i upiec w piekarniku.

> I tu sa moje wątpliwości:
> lepiej usmażyć czy upiec?
Upiec.
> Nie będą twarde po tej operacji termicznej?
Mam nadzieje ze nie.
> Czy do ciasta daje się jajka ? (ja sobie pomyślałam, że takie ciasto podobne
> do "pizzowego" będzie najbardziej neutralne smakowo).
Tez mi sie takie wydaje najlepsze :-)

> Z góry dziekuję za podpowiedzi :)

Mam nadzieje ze sie przydadza, opisz jak wyszlo :-)

--
+++++++++++++++++++++++++++++++
Justyna - walkie!

1. Data: 2003-09-30 08:14:41

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!"
<walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.
net.pl> napisał w
wiadomości news:bl9vrq$jb8$1@SunSITE.icm.edu.pl...
> Mam nadzieje ze sie przydadza, opisz jak wyszlo :-)

O, na pewno. Chcę zrobić jutro, albo dzisiaj wieczorem (bo jeszcze
dokańczamy mielone) :) Janse, że zdam relację. Sama jestem ciekawa. :)

Kruszyna

--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-09-30 17:45:16

Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> O, na pewno. Chcę zrobić jutro, albo dzisiaj wieczorem (bo jeszcze
> dokańczamy mielone) :) Janse, że zdam relację. Sama jestem ciekawa. :)

Swoja droga, to jest tak kultowy produkt w Kraku ze nie przyszlo mi do
glowy go robic w domu. Ale kurcze - TO JEST MYSL !!

--
+++++++++++++++++++++++++++++++
Justyna - walkie!

1. Data: 2003-10-01 07:13:15

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!"
wiadomości news:blcf95$n0k$2@SunSITE.icm.edu.pl...
> Swoja droga, to jest tak kultowy produkt w Kraku ze nie przyszlo mi do
> glowy go robic w domu. Ale kurcze - TO JEST MYSL !!

Farsz już mam za sobą, na samo ciasto nei starczyło mi sił, bo juz była
godzina 21. Ale farsz ma takie składniki: dwie spore cebulki i jedna
mniejsza (takie miałam), 1/2 kg pieczarek pokrojonych raczej drobno, 15 dkg
żółtego sera, bazylia, sól, pieprz, ostra papryka (to był błąd, bo całośc
jest dość ostra). Cebulkę pokroiłam w półkrążki i zrumieniłam, wpakowałam
pokrojone pieczary i udusiłam z dodatkiem pieprzu, soli, bazylii i
pepperoncino, podlewając od czasu do czasu wodą. Kiedy już się było udusiło,
wyłączyłam płomień i dodałam starty żółty ser. Całość zrobiła się zwarta i
gęsta. Teraz stoi w lodówce i czeka, aż przyjdę z pracy i zabiorę się za
ciasto :)
Te pierozki jakos inaczej się też nazywają niż szwedzkie, ale już nie
pamiętam jak :)

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-10-01 18:54:19

Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> gęsta. Teraz stoi w lodówce i czeka, aż przyjdę z pracy i zabiorę się za
Farsz.
Napisze jak jest w Krakowie.
Pieczarki sa dosc grubo pokrojone, sa wyczuwalne kawalki. Jest
podduszona cebulka. Calosc ma smak lekko slodkawy, nie mdly. Dobry.
Ciasto juz wiesz jakie ;). Acha sera w farszu nie ma :) Ale to nie
oznacza ze Twoje beda zle, beda inne i cieknie mi slinka na nie.
BTW moze bede w Krakowie w weekend to jak cos to moze mi sie uda to
przewiezc :)

--
Justyna - walkie!

Cielęcina z pieczarkami