Re: ciekawa teoria na temat raka - witamina B17

From: "olo" <o...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: ciekawa teoria na temat raka - witamina B17
Date: Tue, 5 Jul 2011 11:28:52 +0200

Użytkownik "Maddy"

> Nikt nikogo na stosie nie pali.

Niejaki Kuhn, twierdzi i chyba nie bez racji, że każda prawda rodzi się jako
herezja, a umiera jako przesąd. Natomiast od jakiegoś czasu, faktycznie
zaniechano całopalenia twórców nowych teorii/idei głównie na rzecz
ostracyzmu ;)

> Olbrzymich pieniędzy od umierających ludzi - zresztą jak wszystkie cudowne
> altmedowe kuracje. Kuracja lekiem Krebsa kosztuje dziesiątki tysięcy
> dolarów. I nie działa. Nie ma nawet jednego przypadku, który niezależni
> naukowcy mogliby zbadać.

Krebs to raczej kraniec dzwonu Gaussa paramedycyny. Podobno w USA rynek
niekonwencjonalnych praktyk medycznych to jedna czwarta wszystkich wydatków
obywateli na zdrowie. O ile dobrze zapamiętałem to samych "leczniczych
magnesów" sprzedaje się za ponad 300 mln $/rok. Jak słusznie zauważyłaś,
John Doe powinien i na pewno w granicach prawa może, rozumnie dbać o siebie
sam :) Tylko dlaczego powszechnie używa się eufenizmu "medycyna
niekonwencjonalna" zamiast bliższej semantycznie "paramedycyna" lub
brutalnie szczerej nazwy "praktyki paramedyczne o skuteczności nie
potwierdzonej żadnymi badaniami naukowymi"? Może Joe'mu byłoby łatwiej
rozumnie o siebie zadbać?

> Gdyby był, to byłby na pierwszej stronie w Lancecie a nie na youtubie,
W skrócie: jego badania miałyby lepszy IF ;)

pzdr
olo