Re: co odpowiedzieć dziecku

Data: 2003-04-23 19:46:27
Temat: Re: co odpowiedzieć dziecku
Od: "Sylwi@" <xyz13@_dziwny jest ten świat_poczta.fm>

Użytkownik "Dorota***" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:b86fnt$910$1@news.onet.pl...
> Witam
> Proszę o odpowiedź osoby niepełnosprawne. W jaki sposób wyjaśnić > > >
dziecku,
> dlaczego dorosła osoba jeździ na wózku (nie słyszy, nie widzi itd), tak, by
> osoba niepełnosprawna nie poczuła się urażona?

Dobry wieczór Doroto,

Powiem tak:
Gdybyś usiadła koło mnie z dzieckiem i zauważyłabym zainteresowanie moją
skromną osobą i wyczułabym, że dziecko pyta na pewno spróbowałabym się
uśmiechnąć do niego i nie miałabym nic przeciwko Twoim wyjaśnieniom, które
nawet słysząc mogłyby być dla mnie niezrozumiałe. Po prostu czuła bym. Brak
słuchu nie jest zauważalny sam w sobie natomiast dziecko może być zdziwione,
że coś powiedziało - a ta pani nie reaguje albo reaguje dziwnie. Na pewno
pomogłabym Ci widząć Twoją dobrą wolę, wyjaśnić to dziecku. Jednak nie każdy
potrafi, nie każdy jest pogodzony, wszystkiego trzeba się nauczyć a można
nauczyć się wielu rzeczy tylko trzeba chcieć.
To dotyczy tak dziecka, jego rodziców jak i niepełnosprawnych.
Wydaje mi się, że gdyby więcej ludzi potrafiło akceptować i uczyć akceptować -
świat byłby dużo piękniejszy a życie, pomimo trudów - może nie tyle
łatwiejsze ile pozwalające żyć.

--
Do usłyszenia - > Sylwia < - e...@i...org.pl
Gdy uda Ci się swoją rzeczywistość potraktować jak marzenia,