co to jest informacja? [crosspost]

301. Data: 2010-08-23 15:12:31

Temat: Re: co to jest informacja? [crosspost]
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Aug 2010 15:00:17 +0200, Piotrek Zawodny napisał(a):

> Jestem chcący. To ciekawe, że partnerską rozmowę na psp uznajesz za
> udzielanie korepetycji. Przecież nie prosiłem Cię o przekazanie w
> "trzech słowach".

Ależ pisałeś o krótkiej czy t.p. odpowiedzi.

> A nawet, jeśli nie da się w trzech słowach, możesz
> dalej rozwinąć.

Ba. Rozwinąć temat duszy ludzkiej? - tylko tyle?
:-)

> Dlaczego "złe nastawienie"? Czy to nie nadużycie? Imputowanie? "Z góry"
> skreślanie?

Odmowa podania gotowca, czysto ze względów ekonomiki mojego czasu i sił
oraz - ponieważ podchodzisz do problemu nie z otwartym na odkrycia umysłem,
ale z góry wątpiąc.

> Tu nie chodzi o mnie - odbijasz piłeczkę personalnie. (Dlaczego? Bo
> przecież nie wiesz o mnie, czy jestem dobrze przygotowany czy nie.

Wiem, poniewaz ja też nie jestem.
Na to trzeba lat studiowaniaBiblii oraz innych źródeł (w tym historycznych)
porównawczo.

> Dlaczego? Bo w tej rozmowie nic o Bogu i o interpretacji Pisma nie
> powiedziałem.) Zdanie, które skomentowałaś, miało pokazać, że
> niepotrzebnie czepiasz się moich słów "Pismo Święte". A mówiąc o
> "piszących o Bogu" nie miałem na myśli siebie, lecz tych, do których
> mnie odsyłasz.
>
> Jeśli mam nieświadomość - poucz mnie.

Nie mogę, nie wolno mi, nie powinnam. Nie jestem świadkiem Jehowy. To oni
mają taki obowiązek.

> Z drugiej strony ciekaw jestem,
> kiedy to i na jakiej podstawie w pewnym momencie stwierdzasz, że oto
> jesteś dobrze przygotowana do rozumienia Biblii.

GDZIE to stwierdziłam?

> Że nastąpił ten
> przełom. I że wtedy możesz dopiero o tym rozmawiać.
>
> Jeszcze do tego co mówisz: to nie ja piszę o Bogu - Ty pierwsza
> zaczęłaś, więc Twoje złośliwostki są zupełnie niezrozumiałe. Ja nie
> muszę pisać o Bogu, wiedzieć o Nim - nie mam takiego obowiązku. W tej
> rozmowie konkretnej. Temat Boga zaczęłaś Ty.

Duszy. I nie ja. Ja się włączyłam w stek bzdetów na temat posiadania duszy
przez komórkę i watrobę.

> Zwróć uwagę też na Biblię: Pan Robakks wyciągnął fragment o stworzeniu,
> gdzie o duszy żyjącej mówi się także w odniesieniu do zwierząt.
>
> Nie odniosłaś się do wielu innych kwestii, które podniosłem.

Odnisłam się do tego, do czego chciałam się odnieśc - odnoszę się zwykle do
fragmentów, które mnie interesują. Do całości nie jest celowym się odnosić,
zawsze są w niej kwestie szczegółowe, godne odniesienia się.

> Mam tu
> zwłaszcza na myśli sprawę, że nagle z rozmowy opierającej się na
> bezpośrednim doświadczeniu i wiedzy,

Tym doświadczeniu i tej wiedzy o duszy komórki i watroby?
:->

> przechodzisz na poziom "Objawienia"
> (teologiczny).

Gdzie???

302. Data: 2010-08-23 15:13:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Aug 2010 15:12:48 +0200, Robakks napisał(a):

> W takim znaczeniu
> duszę posiada nie tylko człowiek, ale i zwierzęta oraz rośliny,

Tak, w takim znaczeniu. Ale nie w tym właściwym.

303. Data: 2010-08-23 15:39:11

Od: "Robakks" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"gazebo" <g...@c...net>

> kapke zeziles :)

triumf, triumf Misia, Bela :-)

> ze jak? uzasadnij to

To już uzasadniałem, ale powtórzę:
człowiek żywy i człowiek martwy składa się z tych samych atomów,
a to coś co ich różni nazywa się dusza. Trup nie ma duszy, dlatego
się nie rusza.
A teraz Ty udowodnij, że zrozumiałeś. OK?

> wolalbym z tego poziomu, z ktorego nie komunikujesz sie z istotami wyzszymi, potem
przejdziemy...,
> a wlasciwie to wirus ma dusze?
> --
> bla

Mam Ci udowodnić, że myślę czy że oddycham?

PS. O tym czy wirus ma duszę mógłbyś się dowiedzieć w odgałęzieniu
w którym z kiwiko rozmawiamy o rodzajach świadomości i odmianach
duszy - ale to zależy, czy kiwiko będzie kontynuować rozmowę.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

304. Data: 2010-08-23 15:46:47

Od: "Robakks" <R...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@g...pl>

> Tak,

Właśnie. :-)
Ciekawe jest, że JA niewierzący i ksiądz, którego zacytowałem
mamy takie samo zdanie na temat duszy. To dowód na to, że
kwestia duszy jako obiektu - to nie jest kwestia wiary, lecz faktów
i konkretów Świata jaki JEST.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

305. Data: 2010-08-23 15:48:06

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a to coś co ich różni nazywa się dusza. Trup nie ma duszy, dlatego
> się nie rusza.
> A teraz Ty udowodnij, że zrozumiałeś. OK?

ty moj maly Miki, uzasadnij swoja teze, ok? :P)

> Mam Ci udowodnić, że myślę czy że oddycham?

tak naprawde to nic nie masz, bez obrazy

> [...]
> w którym z kiwiko rozmawiamy o rodzajach świadomości i odmianach
> duszy - ale to zależy, czy kiwiko będzie kontynuować rozmowę.

zastanawiales sie kiedys nad niezwykle prosta odpowiedzia, ze po prostu
nie wiesz?

--
bla

306. Data: 2010-08-23 15:49:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Aug 2010 17:39:11 +0200, Robakks napisał(a):

> triumf, triumf Misia, Bela :-)

Trąf, trąf :-)

307. Data: 2010-08-23 16:13:18

Od: "Robakks" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"gazebo" <g...@c...net>

> ty moj maly Miki, uzasadnij swoja teze, ok? :P)

Prościej będzie gdy Ty udowodnisz, że nie wiesz
czym różni się żywy człowiek od nieboszczyka,
bo wówczas duszą będzie to czego nie wiesz.
Spróbuj. :-)

> tak naprawde to nic nie masz, bez obrazy

W to, że jestem żywy bynajmniej nie wątpię.
Ty możesz mieć problemy uwierzyć w moje słowa, że żyję. :)

> zastanawiales sie kiedys nad niezwykle prosta odpowiedzia, ze po prostu nie wiesz?
> --
> bla

A dlaczego miałbym nie wiedzieć? Czy ja jestem ślepy na bodźce
Świata, który JEST?
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

308. Data: 2010-08-23 16:19:38

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

> Prościej będzie gdy Ty udowodnisz, że nie wiesz
> czym różni się żywy człowiek od nieboszczyka,
> bo wówczas duszą będzie to czego nie wiesz.
> Spróbuj. :-)

tylko co to ma do duszy? twoja teza wisi i sie bardzo mocno chwieje na
wietrze :)

> W to, że jestem żywy bynajmniej nie wątpię.
> Ty możesz mieć problemy uwierzyć w moje słowa, że żyję. :)

a co z moja dusza?

> A dlaczego miałbym nie wiedzieć? Czy ja jestem ślepy na bodźce
> Świata, który JEST?

skoro wiesz to oczekuje odpowiedzi

--
bla

309. Data: 2010-08-23 16:37:12

Od: "Robakks" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"gazebo" <g...@c...net>

> tylko co to ma do duszy?

Zapiszę Ci to matematycznie:
martwe + dusza = żywe
martwe = żywe - dusza
Teraz sprecyzuj o co pytasz, bo zdaje się sam nie wiesz. :)

> twoja teza wisi i sie bardzo mocno chwieje na wietrze :)

Mylisz tezę z Yayami. :)

> a co z moja dusza?

Sprawdź, czy ją masz, a więc sprawdź czym różnisz się
od nieboszczyka.

> skoro wiesz to oczekuje odpowiedzi
> --
> bla

Czekamy więc obaj na kiwiko. Wszystko w jej ręlach. :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

310. Data: 2010-08-23 16:46:39

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

> Zapiszę Ci to matematycznie:
> martwe + dusza = żywe
> martwe = żywe - dusza
> Teraz sprecyzuj o co pytasz, bo zdaje się sam nie wiesz. :)

pytam cie grzecznie skad wziales to rozgraniczenie

> Mylisz tezę z Yayami. :)

oraz dlaczego naukowe ograniczenia stwarzaja ci problem w jasnym
okresleniu co ma dusze a co co nie

> Sprawdź, czy ją masz, a więc sprawdź czym różnisz się
> od nieboszczyka.

misiu, ja nie mam duszy

> Czekamy więc obaj na kiwiko. Wszystko w jej ręlach. :-)
> Edward Robak* z Nowej Huty
> ~>°<~
> miłośnik mądrości i nie tylko :)
ona jest toba zauroczona, tez bym tak chcial :)

--
bla

Strach przed uczłowieczaniem,zbyt intensywnie stosowanym.
bez tematu
Perseidy
[Polityka] Jest przyczyna katastrofy!!!
''Wychowano mnie tak,bym myślał,że jest pani zwierzęciem''.