co to jest informacja? [crosspost]

191. Data: 2010-08-19 09:53:01

Temat: Re: co to jest informacja? [crosspost]
Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Odmieniony Druch" <e...@n...com>
news:i4ir8u$tos$3@news.dialog.net.pl...
> [...]

> z religią ktora jest be. Do tego stopnia ze zaczynasz ironizowac.
>
> Nic w tym zlego ze tak to odbierasz
> - i nawet rozumiem Twoj sposob widzenia bo sam
> to tak kiedys widzialem - co dzisiaj uwazam za blad.
>
> Po prostu w naszym zyciu istnieją "obiekty" - jak dusza, wolna wola,
> ktorych nie mozna wyjasnic gdy patrzy sie na swiat jako atomy.
> A ktore sa dla nas niezwykle wazne, duzo wazniejsze niz atomy.
> Dla Ciebie rowniez.
> Mimo ze nie da sie udowodnic ich istnienia! :)
>
> To jest to o czym kiedys rozmawialismy, nawet w kontekscie wolnej woli.

Odpowiadasz Druchu pod moim postem, ale piszesz do Stalkera,
więc przez chwilę miałem wątpliwość czy "zabrać głos" w tym miejscu.
Tę rozterkę na szali: "odpisać -:- nie odpisać" przeważyła jednak
strona 'odpisać', bowiem Twój post zawiera sugestie odnośnie
niemożliwości wyjaśnienia desygnatów takich "obiektów" jak
dusza, czy wolna wola. Najpierw jednak potwierdzę, że zgadzam się
z Twoją oceną tego, co prezentuje Stalker. Też tak odczuwam, że on
ironizuje i nadinterpretuje, będąc źle nastawionym do słowa "dusza",
które to słowo kojarzy mu się z religią - a więc prezentuje typową
postawę fanatyka, na którego słowo "dusza" działa jak przysłowiowa
czerwona płachta na byka, wywołując zupełnie niepotrzebne w tym
miejscu emocje zaburzające czystość spojrzenia. :-)
Powyższe jest kolejnym dowodem, że fanatyzm dotyczy nie tylko
tradycyjnie nadgorliwych wyznawców jakichś religii, ale również
-a może przede wszystkim- wyznawców jakichś światopoglądów,
tu wizji świata nazywanej "naukowa". To fanatycy teorii z różnych
powodów okrzykniętych jako "naukowe", choć w większości
z nauką nie mających nic wspólnego. Tak działa postmodernistyczne
oszołomstwo, hodowane na 'jedyną słuszność i prawdę' głoszoną
przez guru poszczególnych słynnych teorii. Alefita nie musi się
wysilać by pomyśleć, bo za niego myślą autorytety. Do jego
obowiązków należy propagować propagandę swojego guru
i zwalczać wszelkie przejawy wolnomyślicielstwa. W ten sposób
SYSTEMY same się chronią przed upadkiem - produkując masowo
bezmyślnych obrońców systemu z klapkami na oczach i uszach,
ale z dobrą wyćwiczoną pamięcią do odtwarzania mantr tych
"naukowych religii" bez Boga. :)

Do rzeczy:
> Po prostu w naszym zyciu istnieją "obiekty" - jak dusza, wolna wola,
> ktorych nie mozna wyjasnic gdy patrzy sie na swiat jako atomy.
Błąd teoretyków patrzących na świat jako wyłącznie atomy polega
na tym, że nie postrzegają tego, co znajduje się pomiędzy atomami
- a więc energi, która w różnej formie przejawia się na zewnątrz np.
jako siła, temperatura, pęd, elektryczność, czy siła witalna (chęć).
Dla takich teoretyków proste pytania: jak to się dzieje, że sprężyna
sprężynuje, choć atomy oddzielone są od siebie na pewne konkretne
odległości, dlaczego ciało stałe jest sztywne - a ciecz płynna, dlaczego
kryształy mają gładkie powierzchnie i jednakowe kąty itd. więc takie
pytania pozostają bez odpowiedzi, dokładnie tak samo jak pytanie
o samoświadomość osobniczą JA, która podobnie jak te siły,
czy energie pól elektrycznych, magnetycznych, grawitacyjnych
występuje dokładnie pomiędzy atomami, a więc w pustce, która
nie jest pusta...
Moje JA nie jest zbudowane z atomów, ale z energii pomiędzy
atomami - a atomy mózgu tylko pośredniczą pomiędzy mną, a moim
materialnym (atomowym) zewnętrzem, przy czym sam mózg to także
moje zewnętrze. Jestem istotą energetyczną zasiedlającą ciało
i w tym sensie czuję się podobny do biblijnego Boga.
Tam: "duch boży unaszał się nad wodami"
Tu: "mój duch unasza się pomiędzy atomami" zresztą także
w wodnym środowisku, bo białko to w większości woda. :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)
PS. To tylko mój osobisty pogląd, którego nikomu nie narzucam.
Przyszłość pokaże, czy moje przeczucia okażą się prawdą. :)

192. Data: 2010-08-19 10:05:17

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Odmieniony Druch" <e...@n...com>
> [...]

> co to znaczy ze ktos zyje czy nie. Jest to konkret, OBIEKT, ZJAWISKO
> i ma dla nas kolosalne
> znaczenie.
> To samo z Wolną Wolą.
>
> Stalker probuje rowazac to na poziomie atomow - sugerujac,
> ze nic za tym wszystkim nie stoi, ze nie ma konkretow,
> OBIEKTOW, ZJAWISK.
>
> Polemizujac ze Stalkerem o tym, oparlem sie na wolnej woli.
> Moja argumentacja byla taka:
> poprosilem zeby mi udowodnil ze ma wolna wole, wolną
> wolę do pisania tych postow.
> Inaczej: zeby mi udowodnił ze atomy ktore skladaja sie na Stalkera

Lubię Druchu proste przykłady, bo są powszechnie rozumiane.
przykład:
Mamy stół bilardowy, kij i dwie kule. Odbijamy jedną kulę i sprawdzamy
trajektorię, która jest zgodna z prawami fizyki. Ta kula zachowuje się
dokładnie tak jak wynika z równań ruchu zachowując wektor pędu
i kąty odbicia. Ta kula jest bezwolna.
Druga kula łamie prawa fizyczne. Choć uderzona z tą samą siłą
i w tym samym kierunku co pierwsza - to zwalnia i przyśpiesza
kiedy chce, staje, znów rusza, skręca bez powodu wyzwalając
ukrytą w sobie energię w sposób absolutnie nieprzewidywalny.
Ta druga kula łamie determinizm wykazując wolną wolę.
Są ludzie będący kulami pierwszymi (tresowane mechanizmy)
i są ludzie będący kulami drugimi.
Ja należę do tej drugiej grupy. :-)
Alefici chcą, abym się modlił do boga Alefa Zerowego,
a ja mówię: NIE, czym okazuję własną Wolną Wolę, wszak
przykazanie mówi:
"nie będziesz miał Bogów cudzych przede mną", a bóg Alef Zerowy
to przecież cudzy bóg. :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

193. Data: 2010-08-19 10:21:01

Od: Sender <l...@n...piotrek> szukaj wiadomości tego autora

Odmieniony Druch pisze:
> "Robakks" <R...@g...pl> wrote in message

> Swietna odpowiedz, Robaksie.
> Jestes jedna z nielicznych na grupach dyskusyjnych
> osob ktora cos rozumie.
>
> Druch

Czyli wszystko co żyje ma duszę, bez względu na podobieństwo
do człowieka?
Mam nadzieję, że twój zachwyt nad tym bełkotem to w istocie tylko
sarkazm pojmowany jako broń inteligentnego człowieka walczącego
z otaczającą go głupotą.
S.

194. Data: 2010-08-19 10:53:09

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sender" <l...@n...piotrek>

> [...]
> Mam nadzieję, że twój zachwyt nad tym bełkotem to w istocie tylko
> sarkazm pojmowany jako broń inteligentnego człowieka walczącego

Wszystko co żyje ma MOTOR napędzjacy martwe do życia.
Ten motor ma nazwę DUSZA.
Twój sarkazm, pieniactwo i wyzywanie rzeczy, których nie rozumiesz
przezwiskiem "bełkot" - świadczy wyłącznie o Tobie i Twojej chorej
żądzy władzy. Kapujesz biedny człowieczku?
Jeśli napiszesz, że nie kapujesz to potwierdzisz swoją chorobę,
bo idiota nie zdaje sobie sprawy ze swojego żałosnego idiotyzmu. :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)
PS. Zapomniałeś z tych emocji zdjąć crosspost i Twój guru
Cię z tego rozliczy, a koledzy i koleżanki wyśmieją - baranku.
Zacznij się bać.

195. Data: 2010-08-19 11:06:35

Od: Sender <l...@n...piotrek> szukaj wiadomości tego autora

Robakks pisze:
> [...]
> PS. Zapomniałeś z tych emocji zdjąć crosspost i Twój guru
> Cię z tego rozliczy, a koledzy i koleżanki wyśmieją - baranku.

Wiesz trollu, to że wydajesz się być ulepiony z tego samego
gówna co reszta fauny, zwłaszcza tej padlinożernej i pasożytującej,
to wcale nie musi zaraz dla wszystkich świadczyć,
choć pewnie dla ciebie musi, że całą fauna ma duszę, a jedynie,
że jesteś po prostu ciut wyżej rozwiniętą forma
wyjątkowo upierdliwej i bezdusznej maUpy ;-)
S.

196. Data: 2010-08-19 11:07:42

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robakks" <R...@g...pl>
> [...]

> PS. Zapomniałeś z tych emocji zdjąć crosspost i Twój guru
> Cię z tego rozliczy, a koledzy i koleżanki wyśmieją - baranku.

PS. A jak będziesz podskakiwał to dostaniesz PLONK-a
I po co Ci to? :D
Chcesz PLONK-a?
Będziesz z PLONK-iem polował na bizony z Indianami, świętymi
krowami, egipskimi kotami i małpami bonobo w alefickim niebie - hehe
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

197. Data: 2010-08-19 11:16:32

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sender" <l...@n...piotrek>

> [...]
> że jesteś po prostu ciut wyżej rozwiniętą forma
> wyjątkowo upierdliwej i bezdusznej maUpy ;-)

Ale się odżarł. hehehe :-)

Zapamiętaj sobie bo drugi raz nie będę powtarzał.
Wszystko co żyje napędzane jest MOTOREM o nazwie dusza,
a poszczególne religie interpretują ten prosty fakt oczywiście nie
tłumacząc się dlaczego na przykład zakłada się iż kobiety
duszy nie mają, albo że tylko dusze ludzkie idą do nieba.
To już wedle uznania nawiedzonego.
FAKT, że wszystko co żyje napędzane jest MOTOREM
o nazwie dusza - jest ponad spory teoretyków.
zrozumiało? ;-)
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

198. Data: 2010-08-19 14:17:37

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Robakks napisał(a):
> Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
u.googlegroups.com...
> [...]
l.googlegroups.com...

> To dlaczego nie napisałeś od razu, że religie zajmują się tym, co
> korzystne dla danej religii z punktu widzenia przywódców religijnych,
> że nauki zajmują się tym, co korzystne dla danej nauki z punktu
> widzenia autorytetów, badacze zajmują się tym za co im płacą
> sponsorzy, artyści zajmują się tym co ich kręci, teoretycy zajmują
> się niczym, a filozofia zajmuje się wszystkim
> - tylko trzeba z Ciebie wyduszać prawdę jak sok z cytryny... :)
> Robakks
> *°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

Bo upraszczam, ale jak ktoś się douczy, to mu schemat zagra. Ale
patrz, podmiot przedmiot=sprzeczność, mamy świat dualny i teraz jeśli
wejdą nam naukowcy, to wszystko zaczyna funkcjonować według przedmiotu
i krzyczą, że świat dualny nie jest, mamy w taki sposób wyciętego
człowieka....a później się dziwnią, że nauka jest nieludzka. Że dla
medyka człowiek to mięso, że dla urzędnika cyferka, dla korporacji,
produkt jak inne produkty.

199. Data: 2010-08-19 14:56:52

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com>
m.googlegroups.com...

> [...]
> wyciętego człowieka....a później się dziwnią, że nauka jest nieludzka.
> Że dla medyka człowiek to mięso, że dla urzędnika cyferka, dla

hehe
Skąd Ty to wytrzasnąłeś:
podmiot @ przedmiot = sprzeczność
Moim zdaniem słowo 'sprzeczność' użyte jest w tej formule w sposób
nie do końca przemyślany, bo z obserwacji Świata jaki jest relacja
podmiot @ przedmiot nie jest sprzecznością, lecz bywa konfliktem,
gdy dusza woła do nieba, a ciało chciałoby chleba.
Przemyśl to rozdarcie chęci i potrzeb. OK?
PS. Świat jest dualny i żadne porykiwania teoretyków fizyki
przezywanych "naukowcami" - tego nie zmienią, a przykładem niech
będzie dualizm korpuskularno - falowy światła skoro mowa o fizyce.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

200. Data: 2010-08-19 15:38:09

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Robakks napisał(a):
> [...]
> przezywanych "naukowcami" - tego nie zmienią, a przykładem niech
> będzie dualizm korpuskularno - falowy światła skoro mowa o fizyce.

To nie ja to wymyśliłem, świat rzeczy jest martwy, a człowiek jest
żywy, nie ma chyba bardziej rozdzierającej sprzeczności między
martwotą a życiem. Właśnie kiedyś filozofia interesowała się światem i
dlatego była mędrkowaniem, teraz nauka zajmuje się światem i dlatego
mamy kastrację subiektywizmu, czyli organizmu żywego z nauki. A fale i
korspuskuły w fizyce to dokładnie podkreślenie dualizmu świata, bo to
są dwie sprzeczne teorie, a jednocześnie obie prawdziwe.

Strach przed uczłowieczaniem,zbyt intensywnie stosowanym.
bez tematu
Perseidy
[Polityka] Jest przyczyna katastrofy!!!
''Wychowano mnie tak,bym myślał,że jest pani zwierzęciem''.