co to jest informacja? [crosspost]

331. Data: 2010-08-24 08:08:16

Temat: Re: co to jest informacja? [crosspost]
Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-24 09:52, Robakks pisze:
> "Piotrek Zawodny" <p...@o...pl>

(...)

> Mniej więcej o to chodzi. Podam bardzo drastyczny przykład.
> Do hermetycznego szybkowara wkładamy żywą krewetkę i
> podgrzewamy - co skutkuje uśmierceniem zwierzęcia.
> Ilość atomów (masa) pozostaje ta sama, ale procesy życiowe
> krewetki zostały ostatecznie przerwane, a więc krewetka
> wyzionęła ducha. To coś czego już nie ma, a było - to właśnie
> dusza krewetki. :-)

Ale tu równie dobrze może Pan wprowadzić nazwę "życie", o czym już
pisałem wcześniej, tylko Pan się do tego nie odniósł. Proszę mi
powiedzieć, gdzie jest różnica w całym tym akapicie między słowem
"życie" a "dusza" (to coś, czego już nie ma, a było u krewetki).

(...)

332. Data: 2010-08-24 08:22:23

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> krewetki zostały ostatecznie przerwane, a więc krewetka
> wyzionęła ducha. To coś czego już nie ma, a było - to właśnie

A na marginesie: podaje Pan przykłady rodem z filmów grozy :-).

333. Data: 2010-08-24 08:22:24

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek Zawodny" <p...@o...pl>

> [...]

akapicie między
> słowem "życie" a "dusza" (to coś, czego już nie ma, a było u krewetki).

Porównaj sobie dwa zdania:
1) W ogólności i w uproszczeniu dusza to czynnik sprawiający, że
żywe żyje.
2) W ogólności i w uproszczeniu bank to czynnik sprawiający, że
pieniądze procentują.
pytanie:
czy procentowanie pieniędzy to to samo co bank?
oczywiście nie.
Gdzie jest róznica pomiędzy desygnatem słowa "bank" a desygnatem
pojęcia "procentowanie pieniędzy"?
Oczywiście różnica jest w rozumieniu słów i ich znaczeń.
. . .
Czy na podstawie powyższego opisu potrafisz samodzielnie
odpowiedzieć na własne pytanie, o róznicę pomiędzy słowami
dusza i życie?
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

334. Data: 2010-08-24 08:23:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Aug 2010 22:00:51 +0200, Piotrek Zawodny napisał(a):

> Mówiąc: tylko człowiek ma duszę, można do tego dojść czytając o Bogu.

I to jest o objawieniu. Aha.

335. Data: 2010-08-24 08:24:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Aug 2010 20:28:45 +0000 (UTC), kszeslaf hoopqa napisał(a):

> Mon, 23 Aug 2010 21:51:54 +0200, tako rzecze Ikselka:

> chyba nie sztuka?

> koncentrujesz się na detalach

Tusk to nie jakiś tam detal! - no jak możesz!
;-P

336. Data: 2010-08-24 08:26:59

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-24 10:22, Robakks pisze:

> [...]
> pojęcia "procentowanie pieniędzy"?
> Oczywiście różnica jest w rozumieniu słów i ich znaczeń.

No nie, tu to Pan mnie zabił. Na pewno nie jest tak, jak Pan pisze.
"Żywe" i "żyje" to tylko dwie strony języka na oznaczenie tego samego
zjawiska (od strony rzeczownika "żywe" i od strony czasownika "żyje").
Bank to budynek bądź instytucja. Procentowanie pieniędzy jest niewielkim
albo dużym, ale nie jedynym, wycinkiem działalności tej instytucji.

337. Data: 2010-08-24 08:28:59

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-24 10:23, Ikselka pisze:

> I to jest o objawieniu. Aha.

A skąd ma Pani Boga? Bez Biblii i kapłanów, którzy rozgłaszają o jego
istnieniu oraz rozgłaszają treść Biblii, miałaby Pani Boga? Wiedzę o
Bogu? Myśli o Bogu? Pani Ikselko: trochę trzeźwości, mniej złośliwości.

338. Data: 2010-08-24 08:35:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Aug 2010 10:28:59 +0200, Piotrek Zawodny napisał(a):

> A skąd ma Pani Boga? Bez Biblii i kapłanów, którzy rozgłaszają o jego
> istnieniu oraz rozgłaszają treść Biblii, miałaby Pani Boga? Wiedzę o
> Bogu? Myśli o Bogu? Pani Ikselko: trochę trzeźwości, mniej złośliwości.

Miałabym poczucie istnienia i wpływania na mnie Istoty Wyższej. Tak jak
mieli ją ludzie zawsze, nieważne czy tą istotą dla nich był Wielki Manitou,
czy Ra, czy ogień trawiący stepy.
Panie Piotrusiu - mniej zadufania w przeczytane, więcej w odczuwane.

339. Data: 2010-08-24 08:35:36

Od: "Robakks" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek Zawodny" <p...@o...pl>

> [...]
niewielkim albo
> dużym, ale nie jedynym, wycinkiem działalności tej instytucji.

Więc jeszcze jedna podpowiedź:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
3) W ogólności i w uproszczeniu "A" to czynnik sprawiający, że "B"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"A" jest przyczyną a "B" jest skutkiem.
Czy skutek to to samo co przyczyna?
np. czy rozbita szklanka to to samo co siła, która ją rozbiła? :-)

Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

340. Data: 2010-08-24 08:44:36

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-24 10:35, Ikselka pisze:

> Miałabym poczucie istnienia i wpływania na mnie Istoty Wyższej.

Jak to "miałaby Pani"? Jak mogłaby Pani to porównać, skoro żyje Pani
tylko w tym stanie świata: świecie z kapłanami i z Biblią, świecie
urobionym także na podstawie ich przekazu, myślą niewolną od ich
przekazu. Uważa Pani, że Pani wyobrażenie, jak to by było, gdyby ich nie
było, jest miarodajne, prawidłowo pokazuje rzeczywistość? Rzeczywistość
jest tylko jedna: ta co jest. Teraz.

Tak jak
> mieli ją ludzie zawsze, nieważne czy tą istotą dla nich był Wielki Manitou,
> czy Ra, czy ogień trawiący stepy.
> Panie Piotrusiu - mniej zadufania w przeczytane, więcej w odczuwane.

Wielki manitou to dla mnie bajki. Dla nich - Indian - nie. Sądzi Pani,
że Indianin sam sobie wymyśla i czuje Manitou, czy polega na przekazie i
myślach swoich rodziców i przodków?

Jeśli zaufanie w odczuwane - to czemu odsyłała mnie Pani od początku do
czytania o Bogu, a nie do czucia Boga?

Strach przed uczłowieczaniem,zbyt intensywnie stosowanym.
bez tematu
Perseidy
[Polityka] Jest przyczyna katastrofy!!!
''Wychowano mnie tak,bym myślał,że jest pani zwierzęciem''.