cubryca

11. Data: 2006-07-05 11:27:11

Temat: Re: cubryca
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:yvg98raljlpe.1v5jxpcjfmppw.dlg@40tude.net...

> (...)
>
> A ja napisalem, ze to przede wszystkim cząber, bo to oznacza po bulgarsku
> slowo "czubrica".

Ok nie zrozumialem kontekstu heh
a najzabawniejsze jest to ze 2 przepisy mieszanek mowia co innego...

1. mieszanka:czaber,lubczyk, .........koperek,pietruszka,czosnek,cebula,

2. mieszanka;cząber górski,lubczyk,...oregano,majeranek,papryka słodka,

"mala" roznica heh
Czyzby rozne regiony mialy rozne sklady?

a moze to wlasnie czubryca zielona (przepis 1) i czerwona (przepis 2) ?

12. Data: 2006-07-05 20:12:07

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:yvg98raljlpe.1v5jxpcjfmppw.dlg@40tude.net, Maciek wrote:
> A ja napisalem, ze to przede wszystkim cząber, bo to oznacza po
> bulgarsku slowo "czubrica".

Z tym że to jest *chyba* inna roślina niż "nasz" cząber. W każdym razie na
angielskich stronach jedno to "summer savo(u)ry", a drugie to "winter
savo(u)ry", i gdzieś było napisane, żeby ich ze sobą nie mylić, bo mają
zupełnie inny smak/zapach.

Hania
--
***
What is a detour? A wrong way to the right place. [Laurel & Hardy]

13. Data: 2006-07-06 10:46:56

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 5 Jul 2006 21:12:07 +0100, Hanna Burdon napisał(a):

> Z tym że to jest *chyba* inna roślina niż "nasz" cząber.

Wg slownika i skapych zrodel w sieci jest to cząber ogrodowy (satureia
hortensis). Czyli chyba to samo, co sprzedaje sie w PL jako czaber.

--
pozdrawiam,
Maciek

mrożenie fasolki i bobu