Re: czy możnazamrozić wywar...

Data: 2002-11-23 01:18:20
Temat: Re: czy możnazamrozić wywar...
Od: hmmm <k...@i...com>

13 Nov 2002 17:09:35 +0100, m...@p...com.pl (Lipinska
Miroslawa) napisala:

>Bohaterka "Dziennika Bridget Jones" robiła esencjonalny rosół z korpusów
>kurzych i mroziła w pojemnikach na lód. Miał to być półprpdukt - gotowiec do
>przyrządzania sosów. To znaczy, że na świecie mrożą rosół........
>-mirka
>ps. może to było w innej książce.....ale coś mi sie majaczy, że w tej

W tej, w tej.

"Kupiłam cudowną książkę kucharską Marka Pierre'a White'a. Nareszcie
wiem, na czym polega różnica między kuchnią domową a restauracyjną.
Jak mówi Marco, wszystko zależy od koncentracji smaku, a sekretem
sosów jest prawdziwy bulion. Nalezy ugotować wielki garnek rybich
ości, kurzych kadłubów itd., a potem, zamrozić wywar w foremkach do
lodu. Wówczas gotowanie na poziomie Michelina staje się równie łatwe
jak zrobienie zapiekanki pasterskiej, a nawet łatwiejsze, bo nie
trzeba obierać ziemniaków, wystarczy je upiec w gęsim tłuszczu."

/Helen Fielding "Dziennik Bridget Jones"
Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 1998/

hmmm

PS.
zapiekanka pasterska czyli pewnie Shepard's Pie:
http://www.netcooks.com/recipes/Casseroles/Shepard's
.Pie.html