Re: czy powinnam zmienić lekarza?

Data: 2002-06-24 21:39:02
Temat: Re: czy powinnam zmienić lekarza?
Od: "Krzysztof Pujdak" <g...@C...pl>

> Okazuje się, że reformie słuzby zdrowa
> być może będę zawdzięczać chore dziecko.

Bez przesady.....niepotrzebne dramatyzowanie. Jesli bedziesz miala chore
dziecko, czego nie zycze, to na pewno nie bedzie winna temu zadna reforma.
Trzeba przejac odpowiedzialnosc za siebie (tak jak to wlasnie robisz i co
jest jak najbardziej godne pochwaly) i nie ogladac sie na kasy chorych,
szpitale itp. itd.

> W mojej rodzinie jest dużo kotów.
> "Szansa", że byłam juz chora jest duża, ale nie będę miec
> pewności gdy nie przeprowadze stosownych badań.

Bardzo slusznie.

> Na moją
> prośbę o skierownie na badanie (darmowe) usłyszałam kilka
> argumentów: - lekarz nie będzie ponosić odpowiedzialności
> za to, że ja mam koty, - badanie kosztuje 2 x 30 zł, a on
> za moją wizyte dostaje tylko 20 zł, przecież nie będzie
> do mnie dopłacać, - co to jest 70 zł - to jak 2 wizyty u
> fryzjera, - co z tego, że pracuje i płace ubezpieczenie -
> liczy sie solidarność społeczna i moje pieniądze idą na
> powżnie chorych

No akurat moze forma przekazania Ci tych rzeczy nie byla wlasciwa, ale IMHO
dokladnie tak jest.
Wszedzie na swiecie jest wspolplacenie pacjenta za rozne uslugi
medyczne-zwlaszcza musi tak byc w Polsce, gdzie fundusze przeznaczane na
ochrone zdrowia sa niskie i w dodatku bardzo czesto marnotrawione.

> Może powinnam
> faktycznie zrobić to za swoją kasę.

Dokladnie tak powinnas IMHO zrobic.

pozdrawiam