Re: czy warto cos przywoezc z USA?

From: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: czy warto cos przywoezc z USA?
Date: Wed, 12 Oct 2005 19:35:44 GMT

"Aga " <y...@N...gazeta.pl> wrote in message
news:dijjkl$dck$1@inews.gazeta.pl...
> TZeta wywialo do Texasu, Dallas konkretnie. :) Bylabym wdzieczna za jakies
> podpowiedzi w kwestii tych przypraw.
> Aha, czy takie przyprawy mozna przewozic spokojnie, nie chce coby TZeta zakuli
> w kajdanki z oskarzeniem o jakis zamach za pomoca mieszanki ziolowej...

Przyprawy mozna przewozic spokojnie - nie czepiaja sie nawet przy powrocie do USA.
Polecam szczegolnie pieprze (kolorowe, zielone, etc.) w kulkach no i przyprawy
orientalne, tex-mex i latynoskie, zarowno mielone jak i cale. Np. corriander, fennel

seeds, anise flowers (kwiatuszki anyzku), mustard seeds, turmeric(kurkoma), cumin
(kmin rzymski), rozne chili powder, cream of tartar, etc. Takze marynowane przyprawy

tex-mex - rozmaite papryczki, salsy, etc. Firmy Goya i Costena (n z tilda) ma ich
duzo, bo to firmy nacelowane na rynek latynoski. No i maja tam w Texasie pare
tysiecy odmian sosu do grila (BBQ Sauce) - warto popytac miejscowych czego uzywaja.
Polecam tez achiote - to taka meksykanska przyprawa min. do mies - daje lekko
czerwonawy kolor i troche "kopa" - dobre do klopsikow, mielonych, etc., do dostania w

kazdym supermarkecie w dziale latynoskim. Z innej beczki - tanie chinskie grzyby
suszone (w sklepach orientalnych mozna dostac 1/2 kg torbe duzych grzybow - "black
chinese mashrooms" - za 3-4 dolary), sosy do gotowania orientalnego (np. gesty sos
sojowy "thick soya sauce") czy sos ostrygowy czy rybny (oyster/fish sauce) i tak
dalej. Poza tym - skladniki do sushi (poza rybka, of kors :-) et cetera.

W Ft. Worth (to tyz Dallas) jest taki sklep Cost+ World Market (adres jest w Yellow
Pages), ktory ma mnostwo przypraw i to tanio. Ale oczywiscie kazdy duzy supermarket
tyz ma ogromny wybor przypraw.

> A z innej beczki, czy jak kupi mi takiego robota, to doloza clo na granicy i
> ile ono wynosi?

Jak Ci bedzie kupowal, to na 220V bo inaczej to trzeba transformator napiecia - dosyc

duzy, bo te roboty pobieraja jednak nieco pradu.

Z osobistych doswiadczen to nigdy mi nic nie przywalili and nawet nie otwierali
bagazy w Warszawie, a z powodu posiadania rodziny w PL wozimy im mnostwo rzeczy,
zwykle znacznie drozszych niz robot kuchenny (komputry, audio, video, pily
mechaniczne, czesci zamienne i te pe :-))) i nic. Niedawno wlasnie jechalem z pila
za 600 dolarow w duzym pudle i tyz nic - celniczka zapytala mnie tylko przelotnie co
to jest - pila tarczowa - i podziekowala. No ale to roznie moze byc, choc jednak na
calym swiecie celnicy zwykle puszczaja nawet drogie zakupy w ilosciach
"niehandlowych."

Uklony