Strona główna Grupy pl.rec.dom czym się różni wiertarka udarowa od młota udarowo - obrotowego? Re: czym się różni wiertarka udarowa od młota udarowo - obrotowego?

Re: czym się różni wiertarka udarowa od młota udarowo - obrotowego?

From: witek <w...@e...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: czym się różni wiertarka udarowa od młota udarowo - obrotowego?
Date: Fri, 11 Feb 2011 13:25:08 +0100

> No właśnie...
> Moja stara wiertarka udarowa już dogorywa, luzy ma wszędzie, ze
> dwadzieścia lat na karku... I chociaż wyrzucać jej nie zamierzam, to
> rozglądam się za następcą. I tu pojawia się pytanie: tego typu sprzęt
> klasyfikowany jest jako wiertarki udarowe oraz młoty udarowe (względnie
> młotowiertarki). W czym jest różnica? O ile dobrze widzę, to udar w
> wiertarkach jest mechaniczny, a w młotach - pneumatyczny, poza tym w
> młotach można wyłączyć obrót i użyć samego udaru (np. do bruzdowania),
> ale coś jeszcze?
> [...]

Parę lat temu miałem ten sam problem i zdecydowałem się na
młotowiertarkę Skil za ok. 250zł. Coś w tym stylu:
http://www.znarzedziami.pl/produkt/71,2724,Mlot_udar
owo_obrotowy_Skil_Masters_1741_MA_torbaosprzet.html

Różnica w przypadku wiercenia w betonie jest porażająca. Wiertło samo
wchodzi. Jak sobie przypomnę, ile się męczyłem wiercąc Celmą z nasadką
udarową, a potem jakąś chińszczyzną...
Ważne, żeby wiertło było SDS+.

Witek