Re: doświadczona pani dziekan

From: Fragile <e...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: doświadczona pani dziekan
Date: Tue, 22 Apr 2008 17:16:21 -0700 (PDT)
<9...@m...googlegroups.com>
<full5g$44q$1@inews.gazeta.pl>
<5...@4...net>
<1dym1j6tg4wbj$.1bp0yi286qyko$.dlg@40tude.net>
<d...@p...googlegroups.com>
<fulsmi$2d9$1@inews.gazeta.pl>

On 23 Kwi, 01:34, "michal" <6...@g...pl> wrote:

> Myślę, że potrzeba w tym względzie więcej wyrozumiałości. Wszyscy jesteśmy
> grzesznikami i jako katolicy także. Nie stosowanie zasad religii lub
> traktowanie ich wybiórczo dla katolika jest grzechem. Ale nie wyklucza go to
> z szeregów wyznawców.

Chyba nie do konca sie rozumiemy :)
Oczywiscie, ze wszyscy jestesmy grzesznikami. Zasady danej religii sa
jednak jasno okreslone. Mi chodzilo o _swiadome_ i _z gory zalozone_
przez dana osobe niestosowanie sie do tychze zasad. Upadamy/popelniamy
grzechy poniewaz jestesmy tylko ludzmi, jestesmy ulomni. To normalne,
ludzkie. Jednak zdajemy sobie sprawe z tego, ze popelnilismy grzech,
ze zrobilismy zle. Przepraszamy za to Boga, zalujemy za grzechy/za zlo
i chcemy sie poprawic. Natomiast osoba, ktora swiadomie odrzuca
niektore zasady wiary/religii nie zaklada zmiany. Odrzuca je na danym
etapie zycia na dobre. Odrzuca je w pelni swiadomie i celowo. I to
jest zasadnicza roznica... To mialam na mysli :)

Fra