Re: dzieci (wybitnie) zdolne

Data: 2005-11-16 09:20:51
Temat: Re: dzieci (wybitnie) zdolne
Od: "Agnieszka" <a...@z...net>

Użytkownik "Lila" <H...@H...Com> napisał w wiadomości
news:dlesi7$b35$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

> A do mnie tak. W ogole uważam, ze podawanie motywów swojego
> postępowania bardzo pomaga w komunikacji międzyludzkiej, a zwlaszcza
> rodzic/dziecko, nauczyciel/dziecko itd.
>
> Jak sadzisz, jakie polecenie chętniej wykona dziecko:
> - ubierz czapkę
> - ubierz czapkę, bo jest zimno i nie chciałabym żebyś zmarzła

Ubierz czapkę (pomijam już w tym momencie mój organiczny wstręt do czapek).
Polecenie brzmi "ubierz czapkę". Dlaczego tę czapkę się ubiera przy
temperaturze -10 stopni, to dziecko wie, bo mu się wyjaśniło wcześniej. Nie
widzę powodu, żeby przez kilkanaście lat przez kilka miesięcy w roku
tłumaczyć dziecku, że jak jest zimno, to trzeba ubierać czapkę. Z aż tak
inteligentnymi inaczej dziećmi się nie spotkałam.

Agnieszka