Jeszcze jeden pomysł na chlebek ;-)

1. Data: 2015-03-04 01:43:50

Temat: Jeszcze jeden pomysł na chlebek ;-)
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

http://weekendloafer.com/2011/09/05/pain-au-levain-a
ux-grains-melanges/
Wygląda wybornie... ciekawe jak mi wyjdzie ;-)

2. Data: 2015-03-04 21:28:10

Temat: gdzi kupię gluten w proszku?
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> http://weekendloafer.com/2011/09/05/pain-au-levain-a
ux-grains-melanges/
> Wygląda wybornie... ciekawe jak mi wyjdzie ;-)

Skompletowałem już prawie wszystkie składniki przed weekendowym pieczeniem
z wyjątkiem jednego:

"30 g gluten du blé"

Z francuskiego jestem noga, ale Google mi podpowiada że to pszeniczny
gluten...

Co to za czort? Kto to sprzedaje? I w jakiej formie?

Czy tego szukać w puszkach na półkach z proteinami owsianymi lub sojowymi
dla sportowców?

Czy gdzieś na półce z torebkami z pszeniczną mąką?

Nikt tego nie widział!
Pytałem nawet panienkę w sklepie to popatrzyła na mnie wystraszona z dużymi
oczkami jak bym szukał trucizny jakiejś i nie pomogło tłumaczenie że
przepis na gleb o to woła...
Zaprowadziła mnie jak niegroźnego wariata do miejsca w sklepie gdzie mieli
całą ścianę wyłożoną od góry do dołu produktami BEZglutenowymi :-)))

3. Data: 2015-03-05 13:44:30

Temat: Re: gdzi kupię gluten w proszku?
Od: "ZZZ" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

ux-grains-melanges/

> Pytałem nawet panienkę w sklepie to popatrzyła na mnie wystraszona z
> dużymi
> oczkami jak bym szukał trucizny jakiejś i nie pomogło tłumaczenie że

No bo przecież szukasz trucizny (no niemalże trucizny, a na pewno czegoś
mocno szkodliwego) co wykazywał Ci dość dokładnie wcześniej już rozwinięty
wątek na temat szkodliwości glutenu.

A tak poważnie, kilka moich sugestii (nic nie narzucam, tak tylko do
przemyślenia)
- zamiast szukać "tej trucizny" to użyj do wypieku mąki "wysokoglutenowej"
Ale jak ją rozpoznać, to nie pytaj na tej grupie, bo nie ujawnił się tu
nikt,
kto by czuł potrzebę używania takowej (kiedyś pytałem na grupie jakie
stosujecie
metody oceny jakości mąki)
- Twoje poszukiwania smacznego chleba ciągle orbitują wokół chleba
pszenicznego, do którego zresztą zakwas jest mało potrzebny (zaryzykowałbym
tezę, że nic szczególnego w pszenicznym nie wnosi) - stąd pewna moja
propozycja uproszczenia - przejdź na stosowanie drożdży, to znakomicie
ułatwi zapanowanie nad powstawaniem bochenka, jego zagniatanie, formowanie
wyrastanie i pieczenie. Zakwas mocno te zagadnienia komplikuje
i utrudnia a jest niezbędny jedynie w przypadku chleba _żytniego_
ale takiego ze znaczącym udziałem mąki żytniej, albo wręcz 100% żytniego.
Polska jest podobno jednym z głównych producentów żyta i w naszej
kulturze kuchennej to chleb żytni właśnie dominował stąd tradycje
robienia chleba na zakwasie. Mąka żytnia i zakwas muszą iść w parze.
Ale chleb pszeniczny będzie ładniej formował się i wyrastał na drożdżach
(mam nadzieję, że dla nikogo nie są one synonimem tzw. "chemii")
Reasumując punkt 2 - zastępując zakwas drożdżami będziesz mógł
skupić się na formie chleba, na której tak bardzo Ci zależy (chleb, który
pokazujesz w linkowanym filmie, czy bagietki o które kiedyś pytałeś)
- zwykle Ci, którzy pieką chleb domowo oczekują od niego dawnych smaków
i zapachów dzieciństwa, wiejskiego chleba.
Takiego smaku i zapachu nigdy nie da chleb pszeniczny - to jest prawie
bułka, tylko w innej formie.
Prawdziwie mocny zapach i smak daje chleb żytni. Ze swą twardą i smakowitą
skórką. Nigdy nie jest puszysty (jak bagietka) chociaż dość miękki.
Ciebie jakby bardziej pociągała forma chleba (kształty, puszystość) niż smak
tzw. _prawdziwego_wiejskiego_chleba.

Nie wiem z jakiego powodu ktoś w przepisie sugeruje dodawanie glutenu,
może nie rozróżnia różnych rodzajów mąk i nie wie że może użyć
takiej o większej zawartości glutenu albo mniejszej. Większy widziałbym
sens dodawania glutenu do makaronu, a też załatwia się to zagadnienie
doborem odpowiedniej mąki niż dodatkami.
Generalnie dobry chleb osiąga się stosując - mąkę, wodę i sól.
Nic, dokładnie nic więcej nie jest potrzebne.

ZZ

4. Data: 2015-03-05 14:01:17

Od: Hans Kloß <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pszemol" <P...@P...com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> Zaprowadziła mnie jak niegroźnego wariata do miejsca w sklepie gdzie mieli
> całą ścianę wyłożoną od góry do dołu produktami BEZglutenowymi :-)))

A tu mają http://www.evergreen.pl/gluten-pszenny-seitan-p-707.
html

5. Data: 2015-03-05 15:21:32

Temat: Re:gdzi kupi? gluten w proszku?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol <P...@P...com> Wrote in message:
> [...]
>
> Co to za czort? Kto to sprzedaje? I w jakiej formie?
>
> Czy tego szuka? w puszkach na pó?kach z proteinami owsianymi lub sojowymi
> dla sportowców?
>
> Czy gdzie? na pó?ce z torebkami z pszeniczn? m?k??
>
> Nikt tego nie widzia?!
> Pyta?em nawet panienk? w sklepie to popatrzy?a na mnie wystraszona z du?ymi
> oczkami jak bym szuka? trucizny jakiej? i nie pomog?o t?umaczenie ?e
> przepis na gleb o to wo?a...
> Zaprowadzi?a mnie jak niegro?nego wariata do miejsca w sklepie gdzie mieli
> ca?? ?cian? wy?o?on? od góry do do?u produktami BEZglutenowymi :-)))

Wiesz co, no ja z Twojego powodu niedlugo
zejde. Ze smiechu.
Jestes dla mnie zagrozeniem.
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

6. Data: 2015-03-05 20:24:31

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> Wiesz co, no ja z Twojego powodu niedlugo
> zejde. Ze smiechu.
> Jestes dla mnie zagrozeniem.

Śmiech to zdrowie - nic Ci nie grozi!

Ale mimo to nieśmiało zapytam - co Cię tak strasznie rozbawiło w tym co
napisałem? :-)

p.s. znów zmasakrowałaś polskie ogonki w cytacie - ustaw sobie ten nowy
czytnik aby z nich kaszany nie robił bo to bardzo niepatriotyczne z Twojej
strony tak język ojczysty kaleczyć.

7. Data: 2015-03-05 20:24:32

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Hans Kloß <d...@i...pl> wrote:
> "Pszemol" <P...@P...com> schrieb im Newsbeitrag
ux-grains-melanges/

> A tu mają http://www.evergreen.pl/gluten-pszenny-seitan-p-707.
html

To co znalazłeś to jest chyba coś podobnego do sojowego tofu... Dobrze
zgaduję?

Ja znalazłem w innym lokalnym sklepie gluten "w proszku", a właściwie jest
to rodzaj mąki pszennej o dużej (75-80% protein) zawartości glutenu.
Ponieważ już to kupiłem to spróbuję dać 30 gram tej mąki i zobaczymy co
wyjdzie.

Ale dzięki za odszukanie takiej ciekawej wersji, że tak powiem "twarogowej"
:-) Widzę, że popularny składnik dań w azjatyckiej kuchni, podobnie jak
tofu.

8. Data: 2015-03-05 23:44:42

Od: Hans Kloß <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "twarogowej"
> :-) Widzę, że popularny składnik dań w azjatyckiej kuchni, podobnie jak

Jakoś z tofu OMG to nie ma nic wspólnego. Przecież to czysty Pszenny Gluten.
Dokłądnie to, czego szuakłeś czyli - "gluten du blé"

9. Data: 2015-03-06 00:16:59

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Hans Kloß" <d...@i...pl> wrote in message
html

> Jakoś z tofu OMG to nie ma nic wspólnego.
> Przecież to czysty Pszenny Gluten. Dokłądnie to, czego szuakłeś czyli -
> "gluten du blé"

Tak jest, Hans Kloss :-)

10. Data: 2015-03-06 00:51:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Mar 2015 23:44:42 +0100, Hans Kloß napisał(a):

> [...]
>
> Jakoś z tofu OMG to nie ma nic wspólnego. Przecież to czysty Pszenny Gluten.
> Dokłądnie to, czego szuakłeś czyli - "gluten du blé"

Seitan.
http://wegetarianka.blox.pl/2012/02/ROLADKI-Z-SEITAN
U-Z-KISZONYMI-OGORKAMI.html

PS. Faworki źle wychodzą z mąki wysokoglutenowej - ciasto się ciągnie przy
wałkowaniu, a potem wraca niemal do stanu pierwotnego.
--

XL
pewni siebie.

Co mozna trzymac w lodówce.