Weganie :)

1. Data: 2015-03-05 14:09:36

Temat: Weganie :)
Od: Hans Kloß <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przy okazji Pszemolowego poszukiwania glutenu pszennego wyladowalem na
stronie evergren sklep z zywnoscia weganska. I jednego nie rozumiem -
dlaczego zapiekli weganie maja na swojej stronie "boczek weganski", wedliny
weganskie, pasztet, paróki, kielbaski, gulasze i inne takie. Jak juz tacy
weganscy, to niech pokaza, ze naprawde lubia trawe i jej przetwory, a nie
stawarzaja sobie namiastki porzadnego jedzenia.

http://www.evergreen.pl/wedliny-pasztety-c-10.html

2. Data: 2015-03-05 14:32:44

Temat: Re:Weganie :)
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hans Kloß <d...@i...pl> Wrote in message:
> [...]
> weganscy, to niech pokaza, ze naprawde lubia trawe i jej przetwory, a nie
> stawarzaja sobie namiastki porzadnego jedzenia.

No dokladnie. Czyzby jedzenie trawy nie wynikalo z doglebnego
przekonania i autentycznej potrzeby, lecz bylo tylko
umartwianiem sie w imie urojonej ideologii, a osloda w cierpieniu
mialaby byc wlasnie ta fantomowa zywnosc?
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

3. Data: 2015-03-05 18:03:49

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-03-05 14:09, obywatel Hans Kloß uprzejmie donosi:
> [...]
> juz tacy weganscy, to niech pokaza, ze naprawde lubia trawe i jej
> przetwory, a nie stawarzaja sobie namiastki porzadnego jedzenia.

Ten temat już się przwijał. Jakoś szczególnych uczuć patriotycznych nie
wzbudził.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

4. Data: 2015-03-06 02:04:33

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Hans Kloß" <d...@i...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> juz tacy weganscy, to niech pokaza, ze naprawde lubia trawe i jej
> przetwory, a nie stawarzaja sobie namiastki porzadnego jedzenia.

Wlasnie mnie to tez ciekawi. Tak koniecznie nie chca jesc czegos co pochodzi
od zwierzat a jednak chca miec smak miesa. To jest dla mnie troche dziwne.
Potem sie widzi takich Zombie na ulicy i sie zastanawia czemu tak dziwnie
wygladaja i czy przypadkiem nie sa chorzy. Dla mnie to choroba psychiczna.
Bulimia to tez choroba zaburzenia jedzenia.

Dodatkowo mnie wnerwia jak próbuja normalnym ludziom narzucic swoje
przekonania. Ja tez im nie kaze jesc miesa, to niech zostawia mnie w
spokoju. Bedzie wiecej dla mnie :)

5. Data: 2015-03-06 09:07:43

Od: "ZZZ" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
>
> Dodatkowo mnie wnerwia jak próbuja normalnym ludziom narzucic swoje
> przekonania. Ja tez im nie kaze jesc miesa, to niech zostawia mnie w

To nie jest nienaturalne zachowanie (a juz tym bardziej choroba psychiczna,
chyba ze chcemy sobie kogos obsmiac).
To jest jak religia.
Tu sie _wierzy_i_wyznaje_ bez dowodów, racjonalnych argumentów.
Tym kieruja emocje a czasem moda (moda to tez emocje).
I niczym nie przekonasz wegetarianina czy weganina. I nie ma potrzeby
przekonywac, ma prawo do swoich pogladów i ich stosowania.

Tylko widze tu jak w innych religiach wyznawców wierzacych gleboko,
z przekonania, z przemysleniami nt. swojego wyznania (tutaj zywieniowego)
i tych szanuje i powazam oraz takich plytkich, robiacych to "w stadnym
pedzie",
"bo tak wypada", bo tak robi mój idol.
Tym plyciutkim trzeba tworzyc zastepniki tego co odrzuca "religia" czyli
te pasztety, wedliny, kielbasy bezmiesne aby byli w stanie jakos przetrwac
przy swojej religii. A ze takich jest zapewne wiekszosc (jak to u
religiowyznawców)
a sklepy wege musza z nich zyc to taki nurt "zastepników" w kuchni ma sie
dobrze.

Tym gleboko wierzacym tego nie trzeba. Oni wierza w swoje poglady
i rezygnuja z miesa (czy szerszej gamy produktów zwierzecych) bo tak
im podpowiada ich wlasne przekonanie i sumienie.
Mysle, ze oni nawet nie rezygnuja z miesa. Im po prostu nawet nie przychodzi
do glowy sieganie po mieso. Takich ludzi szanuje (chociaz mam inne
podejscie do miesa) ale takich ludzi jest zapewne mniejszosc.

No i jak w kazdej religii sa tacy, którzy stale musza innowierców stale
nawracac, chocby usilnie i namolnie, chocby smiesznie, ale nawracac.
Ale to zwykle nie sa Ci najmadrzejsi :)
ZZ
p.s. mam wsród znajomych dwie osoby wegetarianskie, dla których
(gdy mnie odwiedza) mam na poczestunek cos warzywnego, które
zadnych zastepników nie potrzebuja, bo po prostu lubia smak warzyw
tak jak ja smak miesa. I nigdy mnie nie przekonywaly do swoich pogladów.
I nigdy nie oczekiwaly ze dla nich bede mial cos wegetarianskiego
specjalnie przygotowanego innego niz dla reszty gosci. Tym bardziej
chce sie gospodarzowi to uszanowac.

6. Data: 2015-03-06 10:10:59

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-06 o 02:04, rageofhonor pisze:

> [...]
>
> Dodatkowo mnie wnerwia jak próbuja normalnym ludziom narzucic swoje
> przekonania. Ja tez im nie kaze jesc miesa, to niech zostawia mnie w

Produkt o smaku mięsa to jednak nie fragment zamordowanego zwierzaka. I
sorry ale piszesz to tylko z pozycji tego co to mu się podoba schabowy
na talerzu, ale bez wnikania w to skąd ten schabowy w ogóle się wziął.

7. Data: 2015-03-06 10:47:53

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 06.03.2015 um 10:10 schrieb Trybun:

> Produkt o smaku mięsa to jednak nie fragment zamordowanego zwierzaka. I
> sorry ale piszesz to tylko z pozycji tego co to mu się podoba schabowy
> na talerzu, ale bez wnikania w to skąd ten schabowy w ogóle się wziął.

No właśnie. W historii był przykład człowieka, który nie jadł mięsa, bo
bardzo lubił zwierzęta. Też nie pił. Nazywał się Adolf Hitler.

Waldek

8. Data: 2015-03-06 11:53:23

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-06 o 10:47, Waldemar pisze:

> No właśnie. W historii był przykład człowieka, który nie jadł mięsa,
> bo bardzo lubił zwierzęta. Też nie pił. Nazywał się Adolf Hitler.
>
> Waldek

Katownie zwierząt, nazywane " tuczem i ubojem przemysłowym" z dnia
dzisiejszego nie maja się nijak do upodobań kulinarnych pana Hitlera.

Jeszcze jeden pomysł na chlebek ;-)
Co mozna trzymac w lodówce.
łosoś gravlax
Jak ogórkowa, to tylko na kości