gdzie kupić dobry chleb w Bydgoszczy???

1. Data: 2003-07-21 11:42:03

Temat: gdzie kupić dobry chleb w Bydgoszczy???
Od: "Elwira Mroziewicz" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Gorąco,

choć w taki dzień to nawet przy powitaniu źle brzmi:P

Rozpoczynam nowy etap życia w Bydgoszczy i w związku z tym mam pytanie,
od kilku dni testuje różnego rodzaju pieczywo z różnych piekarni i
supermarketów, i moje spostrzeżenie: TO z chlebem nie ma nic wspólnego!

Ludzie kto to kupuje, to ani zapachu nie ma! ani smaku!

Pochodzę z Kołobrzegu i przyznam, że wcześniej to czasami zdarzało mi się
kupować chleb tostowy, ale w Bydgoszczy każdy chleb na jaki natrafiłam
podobnie smakuje!

Czy my jesteśmy dziwni? Wraz ze znajomymi dziwimy się, bo przecież jeśli taki
chleb tutaj sprzedają, to znaczy, że ludzie chcą go kupować, prawda?

Próbowałam różnego rodzaju pieczywa, bułki także nie mają nic wspólnego z
tymi, które na szczęście narazie znajomi czasami po drodze mi podwożą...
Co oni dodają do tego chleba?

Jeśli ktoś wie o co mi chodzi, i potrafi jakoś pomóc, to bardzo proszę.

Elwira

1. Data: 2003-07-21 11:58:44

Temat: Re: gdzie kupić dobry chleb w Bydgoszczy???
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam Gorąco,
>
> choć w taki dzień to nawet przy powitaniu źle brzmi:P

Mimo wszystko lepiej niz "Witam ozieble" ;)

> Rozpoczynam nowy etap życia w Bydgoszczy i w związku z tym mam pytanie,
> od kilku dni testuje różnego rodzaju pieczywo z różnych piekarni i
> supermarketów, i moje spostrzeżenie: TO z chlebem nie ma nic wspólnego!

Rozumiem Twoj problem. Pieczywo z supermarketow wykluczylabym od razu, bo
raczej ciezko tam znalezc cos o zapachu i smaku chleba, niezaleznie od regionu
Polski.

> Jeśli ktoś wie o co mi chodzi, i potrafi jakoś pomóc, to bardzo proszę.

Ciezko bedzie... Niewielu jest aktywnych grupowiczow z Bydgoszczy (ja pisze po
sasiedzku - z Torunia). Jezeli nikt sie nie ujawni, to sprobuje dowiedziec sie
od znajomych z Bydgoszczy, ktorzy mieszkaja tam od paru lat, czy juz znalezli
jadalny chleb w Bydgoszczy ;).

Niektorzy taka sytuacje rozwiazuja piekac chleb samodzielnie. Ja jeszcze do
tego nie dojrzalam (ale chcialabym kiedys sprobowac), bo mam dostep do pysznego
chleba razowego z piekarni w Wabrzeznie oraz calkiem niezlego chleba bialego i
innego pieczywa. Chociaz przypuszczam, ze polepszaczy w pieczywie kupnym nie da
sie uniknac.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-07-21 12:07:36

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wspólnego!

> Ludzie kto to kupuje, to ani zapachu nie ma! ani smaku!

Piekarza trza se wychować.

Ja mam takiego - chodzę specjalnie kilka km ale mam chleb pieczony
specjalnie dla mnie (nawet rodzina sobie zamawia - pojechał nawet do
Holandii). Na ten sam 'niedopieczony' miejscowi mówią 'świństwo' - ale
kupują i dziwią się jaki to ja 'spalony' jadam - a mój jest jedynie
2-3 razy dłużej trzymany w piecu - efekt: chrupiąca skórka, pachnący i
smaczny nawet po 4 dniach - kupuję dwa razy w tygodniu.

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2003-07-21 13:03:07

Od: "Tysia" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elwira Mroziewicz" <c...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bfgjib$cp7$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> Co oni dodają do tego chleba?
>
> Jeśli ktoś wie o co mi chodzi, i potrafi jakoś pomóc, to bardzo proszę.

Witam!!!

Ja jestem z Bydgoszczy. Bardzo chcialabym Ci pomoc ale nie wiem na jakim
osiedlu mieszkasz?

Pozdrawiam

Tysia

1. Data: 2003-07-21 13:05:11

Od: "Tysia" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tysia" <t...@b...pl> napisał w wiadomości
> Witam!!!
>
> Ja jestem z Bydgoszczy. Bardzo chcialabym Ci pomoc ale nie wiem na
> [...]

A i z jakich piekarni juz jadlas???

Tysia

1. Data: 2003-07-21 15:06:38

Od: "Elwira Mroziewicz" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakim
> A i z jakich piekarni juz jadlas???

Na błoniu, ale to nie jest problem, gdziekolwiek mogę pojechać jeśli gdzieś
znajdę odpowiedni chleb, który w Kołobrzegu jest czymś powszednim. Np w
Biedronce, czy netto jest dobry chleb.
A z piekarni to nie potrafię wymienić nazw, poza "krys and" czy jakoś tak, bo
jest naprzeciwko okna. W każdym razie piekarnia która ma wg mnie jadalny
chleb znajduje się na skrzyżowaniu ul. Gdańskiej ze Świętojańską (naprzeciw
banku millenium)ale oni sobie pieką tam chleb raz na dwa dni, albo nie ma i
sprzedają mrożony, który zawsze jest i to jednak nie to.

Poza tym, jeszcze chleb ze sklepiku na targowisku na błoniu "nasz chleb jest
pieczony bez polepszaczy" jest zjadliwy i nawet podobny do chleba mi znanego,
ale wogóle nie pachnie i jakieś takie wrażenie nie najlepsze...
Sąsiedzi narzekają oczywiście na chleb ale sami kupują taki w
delikatesach "Bydgoski" krojony w zielonym woreczku, a to zupełna profanacja
chleba. Dodam jeszcze, że na początku ul. Śniadeckich jest zachwalana przez
miejscowych piekarnia, ale chleb im moim zdaniem nie wychodzi.

Nigdy nie miałam pojęcia, że takie coś może być tak dotkliwe, tu chyba jakiś
standard powinien zostać utworzony i te wypieki powinny zmienić nazwę, bo to
dla mnie nie jest chleb;)

Pozdrawiam,
Elwira

1. Data: 2003-07-21 15:09:28

Od: "Elwira Mroziewicz" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2-3 razy dłużej trzymany w piecu - efekt: chrupiąca skórka, pachnący i
> smaczny nawet po 4 dniach - kupuję dwa razy w tygodniu.

To już zauważyłam, i kupuję chleb najbardziej wypieczony, ale to nie to,
polecam wczasy w Kołobrzegu i degustację normalnego chleba gdziekolwiek
kupionego. Tam skórka ma smak...

Pozdrawiam,
Elwira

1. Data: 2003-07-21 15:22:04

Od: "Elwira Mroziewicz" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sie
> od znajomych z Bydgoszczy, ktorzy mieszkaja tam od paru lat, czy juz

Oczywiście z góry dziękuję za każdą pomoc.

> [...]
bialego i
> innego pieczywa. Chociaz przypuszczam, ze polepszaczy w pieczywie kupnym

Z tego co wiem, bo już zdążyłam trochę temat pogłębić, to zupełnie się nie
da, ale zamiast zakwasu dodawanie polepszaczy to już przesada.

Pozdrawiam,
Elwira

1. Data: 2003-07-21 17:07:41

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, melduję się z Bydgoszczy :-)

Chleb najczęściej kupuję na targowisku na Szwederowie tj. przy
niebieskim blaszaku naprzeciwko Statoila przy Solskiego (no bardziej Ci
nie potrafię wytłumaczyć, które to targowisko ;-)

Są dwa miejsca/piekarnie w których kupuję, które mają tam stragany.
Jeden stragan jest drugi po lewej jak wchodzisz w alejkę naprzeciwko
drzwi poczty, drugi w tej samej alejce kilka straganów dalej (patrząc od
poczty) po prawej. W pierwszej polecam Ci foremkowy (dzisiaj jadłem -
rewelacyjna chrupiąca skórka) lub "długi pszenny" - musisz jednak
zaznaczać, że ma być wypieczony :-( , w drugiej to polecam Staropolski i
Razowy - te zwykle dopieczone są.

Ten drugi piekarniany stragan jest piekarni przy Jana Kazimierza - to
jedna z ulic odchodzących od Starego Rynku - na tej ulicy jest bodaj
jeden sklep spożywczy-piekarnia więc nie powinnaś się pomylić.

Gdybyś potrzebowała innych namiarów na sprawdzone miejsca w Bydgoszczy
to pisz.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-07-21 20:03:44

Od: "Zoja" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> od kilku dni testuje różnego rodzaju pieczywo z różnych piekarni i
> supermarketów, i moje spostrzeżenie: TO z chlebem nie ma nic wspólnego!
(ciach)

Witam takze z Bydgoszczy :o)

Przypuszczam, ze skoro masz takie problemy ze znalezieniem dobrego pieczywa,
trudno mi bedzie Ci cos polecic, gdyz nie wiem jaki to jest ten "wlasciwy"
smak :o) ale przy okazji jakbys juz znalazla to czego szukasz, to prosze o
informacje, z checia sprobuje :o)

Moja sugestia to chleby o nazwach "Zbojecki" (trojkatny) i "Kolodziej"
(okragly, w ksztalcie walca) obydwa z domieszka nasion i roznych zboz.
Kupuje je w budce na rynku na Bartodziejach a drugi na Kapusciskach.
Kiedys smaczny chleb byl w piekarni przy ulicy Dlugiej, blizej Welnianego
Rynku, taki duzy, bardzo duzy :o) nie pamietam nazwy, moze "Dziad"? Tylko ze
to bylo pare lat temu, jak jeszcze chodzilam tam niedaleko do liceum, wiec
moglo to juz niestety ulec zmianie.

Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka

Pizza po raz n-ty