[gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)

31. Data: 2015-11-25 12:44:10

Temat: Re: [gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może moja wiadomość jest nieuolna, ale zapewam że zanim wołam o coś w
internecie - to rozglądam się lokalnie (tiaaa, dokłądniej to rozglądam się
od LAT),
zawsze trzeba się na nntp przemęczyć przez 'zote rady' w stylu 'zrób se'
itp, choć pytanie ewidentnie jest inne.

Lokalne targowiska (a mam dwa w promieniu dostępnym) - mają beki z niedobrą,
niesmaczną, nie podobną do kapusty a bardziej do wióra produktem. Jak dla
mnie przyśpieszana, jak te przemysłowe (nie widze różnicy). Obawiam się
nieststy, że rzadko który producent dziś nie idzie na marniznę z
przyzpieszaniem procesu. O dziwo dużo lepsza wtdawała się kapucha z beczki w
Bomi (i zdaje się późniejszym P&P, choć wielki sklep (jakkolwiek była twarda
jak inne przyśpieszane 'zakwaszane' kapusty).

> Żaden dostawca sklepowy nie zapewni "żywości" soku
> przez czas dłuższy niż 2-3 dni.
Wyjasnij proszę dlaczego. Zasłoikowane ogórki czy pakucha może stac w
piwnicy rok, nie wiem co prawda czy ona ma tam jeszcze kultury czy już nie -
ale nic prócz zawekowania do tego nie potrzeba...... hę?

>Sok z kapusty powstaje jedynie jako produkt uboczny
to się zmienia (b. mozolnie) w zależnosci od inowacyjności dostawców. Swego
czasu otręby i inne takie produkty były odpadami - a dziś poszli po rozum do
głowy i sprzedają ci te odpady za kwoty kilkukrotnie przestrzelone - bo
wiadomo że fanatyk kupi (czy zorientowany żwieniowo który nei będzie miał
konkurencji cenowej) - więc świetny prosty inetres. Jest wiele produktów
kóye klupują tylko nieliczni, ale oni kupują to regularnie i przyodpowienim
przestrzeleniu cen można na nich dorobić. Coraz więcej jest takich
produktów - np jarmuż za 5 zł (wydaje się że to nie jest warte tyle, no ale
wiedzą jak zarobić na tych grupach odbiorców.

Póki co otrzymałam deklarację, że 'Kacuś' (firmy Stan
http://stan.pl/index.php?l=pl&page=oferta) jest niepasteryzowany. Wsumie nie
wiem czy nie podlega innemu procesowi - nie dopytałam, może dopytam.
Nieststy jest w plastiku. Mają umowy z takimi sklepami jak Tesco - jak ktoś
umie rozić biznes to znajdzie sposób na stały zbyt. Jak coś stoi na półce to
w końcu jakiś amatorów znajdzie w dzisiejszej konsumpcji. Jak nie u freaków
żywieniowych - to u amatorów większych ilosci wódki, zważywszy na przyjazną
mocno handlową nazwę :))))

Pozdrawiam

ps: jestem w szoku że ta grupa żyje tak intensywnie. Jak bakterie w kiszonce
;)))) Co się chwali.

32. Data: 2015-11-25 13:33:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Nov 2015 21:45:32 +0100, FEniks napisał(a):

> Jak dla mnie możesz sobie uważać sfermentowaną kapustę za świeżą, która
> spełnia warunki soku jednodniowego. Nic mi do tego.
> Nie zmienia to jednak faktu, że dziś widziałam na półce w warzywniaku
> sok z kiszonej kapusty w woreczku (marki "słoneczne pole" czy jakoś
> tak), z datą przydatności do spożycia "marzec 2016".

Kupiłabyś toto? - zwłaszcza w woreczku 3-]
Przecież to musi być sama sól.

--
XL
2005 - Islam ekspansywny:

33. Data: 2015-11-25 13:34:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Nov 2015 22:39:26 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-11-24 21:45, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Z mrożonkami jest taki sam problem. Niby świeże, a termin spożywalności
> czasami bardzo odległy.
> Gdzieś tkwi hak.

No raczej nie tu, gdzie u kiszonek :->

34. Data: 2015-11-25 13:35:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Nov 2015 22:50:40 +0100, FEniks napisał(a):

> Hak tkwi pewnie w zmianie struktury.

W mrożonkach "hak" tkwi właśnie w NIE-świeżości warzyw - są one albowiem
obowiązkowo blanszowane przed zamrożeniem.

35. Data: 2015-11-25 13:40:06

Od: "Piotr" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kapucha z beczki w Bomi (i zdaje się późniejszym P&P, choć wielki sklep
> (jakkolwiek była twarda jak inne przyśpieszane 'zakwaszane' kapusty).

To poszukałbym na dalszym targowisku jeśli te dwa mają marną kapustę.

> Wyjasnij proszę dlaczego. Zasłoikowane ogórki czy pakucha może stac w
> piwnicy rok, nie wiem co prawda czy ona ma tam jeszcze kultury czy już
> nie - ale nic prócz zawekowania do tego nie potrzeba...... hę?

To wyjmij małą porcję kapusty albo kilka kiszonych ogórków
z całej beczki, zalej nawet oryginalnym płynem i postaw w cieple
(piszesz o półkach sklepowych) zamiast w zimnej piwnicy i obserwuj
po ilu dniach pięknie to wszystko zacznie porastać pleśnią.
Z resztą co ja Ci będę robił wykład z tego na czym polega kiszenie
i przechowywanie kiszonki.

> [...]
> nie jest warte tyle, no ale wiedzą jak zarobić na tych grupach odbiorców.

No to mów od razu, że gotowa jesteś przepłacać kilkukrotnie
to na pewno znajdzie się ktoś, kto Ci codziennie odleje
ze swojej beczki 1-2 litry i wyśle przesyłką choćby kurierską.
Bo ja sądziłem, że chcesz w normalnych kosztach.
A otręby nigdy nie były odpadem. Co najwyżej nie byli zwykli
ludzie zainteresowani jedzeniem ich. Teraz też.
Trzeba je jednak nieco przetworzyć aby sprzedawać za kwoty
kilkukrotnie przestrzelone.
Jarmuż za 5zł? A posadziłaś kiedyś w ogródku kilka roślinek
(na przykład tego jarmużu) i wyhodowałaś od zera do spożycia.
I sprzedałabyś taniej niż za 5zł?

> [...]
> u freaków żywieniowych - to u amatorów większych ilosci wódki, zważywszy
Czymś musi być zabezpieczony przed dalszym życiem mikroorganizmów,
drożdży itp.
Umieć robić biznes to jest umieć sprzedać to co __klient_sądzi_że_kupuje
w cenie przez niego akceptowalnej. Rzadko jest to sprzedawanie produktu
dobrej jakości a już na pewno nie w połączeniu z niską ceną.

Chcesz - kupuj "Kacusia". Ja gdybym miał taką potrzebę szukałbym
na targu __kobiety_z_dobrą_kapustą__ .
Zwłaszcza, że zapewne Twoja potrzeba, która zapoczątkowała ten wątek
wynika ze zdrowotnych celów a nie tylko smakowych.

36. Data: 2015-11-25 13:46:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Nov 2015 04:12:10 +0100, yapann napisał(a):

> zgadłaś - chodzi o żywy sok - tzn NIEpasteryzowany i nie zniszczony innymi
> zabiegami
> czy taki ktoś dosatrcza - nie wiem (to pytanie zawarte w pytaniu
> przewodnim), neiwiem czy tyo stanowi problem 'technicznie' czy nie
> z butelki szklanej (nieststy chwilowo kupiłam w plastiku, ale szukam
> bardziej szanującego się)

No to masz właśnie w tzw jednodniowych (co z tego, że akurat ten ma dłuższą
trwałość - to ze względu na naturalny kwas i słoność kapuścianokiszoną):

http://a.pl/zdjecie-565479/swiezy-sok-z-kiszonej-kap
usty-i-marchwi-Full
//ten ma 7 dni i ten wybrałabym

http://sokinadziendobry.pl//systemfile/karta_kapusta
.png //ten ma 30 dni,
ale za to w szkle, więc może i żywy, ale nie wybuchnie

Nie wiem, czy na pewno, ale być może Marwit też oferuje. Ja kupuję ich sok
marchewkowy, mój ulubiony - zawsze kiedy mi się chce pić na zakupach, czyli
na każdych zakupach :-)

37. Data: 2015-11-25 14:07:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Nov 2015 08:20:22 +0100, FEniks napisał(a):

> Kryształy lodu robią od wewnątrz

W przemysłowych mrożonkach nie robią. Ale tylko dlatego, że się blanszuje
warzywa przed. Czyli tak czy tak - świeżości pa.

38. Data: 2015-11-25 14:07:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Nov 2015 10:06:54 +0100, krys napisał(a):

> A masz dostawcę kiszonej kapusty?
> Bo u mnie na targu funkcjonuje kobieta z beczkami, w jednej ma ogórki, w
> drugiej kapustę, sok z ogórków na pewno leje do słoików z ogórkami, może
> tędy droga?
>
> Ja to po prostu biorę kubek i idę do swojej beczki...

Ja też, ale w tym roku jeszcze nie kisiąm kapusty, dopiero zamierzam.

39. Data: 2015-11-25 14:11:03

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Piotr napisał:

> Chcesz - kupuj "Kacusia". Ja gdybym miał taką potrzebę szukałbym
> na targu __kobiety_z_dobrą_kapustą__ .

Przepraszam bardzo, ale dlaczego kobiety? U mnie na targu dobrą
kiszoną kapustę ma akurat chłop, więc nie muszę szukać. W tym
miejscu może nawet warto nadmienić, że dawniej deptanie kapusty
w beczce, to była robota dla chłopa, nie dla baby. W Galicji
przynajmniej. Miało to nawet swoją podbudowę teoretyczną.

Jarek

--
Dwóch ich weszło do sklepu w zapusty
jeden sok pił na kaca z kapusty.

40. Data: 2015-11-25 14:14:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Nov 2015 12:44:10 +0100, yapann napisał(a):

> Lokalne targowiska (a mam dwa w promieniu dostępnym) - mają beki z niedobrą,
> niesmaczną, nie podobną do kapusty a bardziej do wióra produktem. Jak dla
> mnie przyśpieszana, jak te przemysłowe (nie widze różnicy).

Oczywiście, też tak uważam, niedawno wspominałam o tej sprawie przy jakiejś
okazji ogórczanej. Ale jak ktoś nigdy prawdziwej kiszonki nie zaznał, to i
tak kupi z przekonaniem, że dobra. Wędzonek ludzie też już nie znają
(zawsze to zaznaczam przy okazji kiszonek), to i kupują, co jest. A co jest
- wiadomo.
--

Pao de Queijo
Rosół wieprzowy