Re: gołąbki

Data: 2004-07-06 07:03:27
Temat: Re: gołąbki
Od: "TigerBouli" <t...@o...pl>

Magda napisał(a) w wiadomości: ...
>Witam,
>Dostałam dzisiaj od te?ciowej kapuste prosto z działki i chciałabym zrobić
>niej goł?bki. Nie mam pojęcia jak je się robi. Czy mógłby mi kto? podać
>przepis? Bardzo proszę :)
>Pozdrawiam,

To ja sie moze podziele przepisem wykonanym ostatnio (wlasnie golabki
jeszcze sa w trakcie zjadania):

1. 300 g miesa mielonego (moze byc mieszane lub wolowe)
2. pol szklanki ryzu
3. 1 cebula
4. 3 zabki czosnku
5. dwie lyzki przecieru pomidorowego
6. gozdziki, cynamon, sól, pierprz
7. dwie szklanki rosolu.

Podsmazamy cebule z miesem, nastepnie skrapiamy woda i dusimy jakies 10
minut. Gotujemy ryż. Mieszamy ryz z miesem, dodajemy przecier pomidorowy,
zmiazdzone goździki, cynamon, sól i pieprz do smaku (ok. 5-7 goździków, 2
szczypty cynamonu, sporo pieprzu). Miazdzymy lub kroimy drobniutko czosnek,
dodajemy do miesa.
Z kapusta postepujemy jak zwyle, czyli podgotowujemy, sciagamy kilka lisci,
scinamy twarda czesc liscia, obgotowujemy znowu troszke, znowu kilka
lisci... i tak az nie bedzie lisci :). W liscie zawijamy oczywiscie mieso
(najpierw zakladamy do wewnatrz boki liscia, potem zwijamy).
Ukladamy na dnie garnka (sporego) najpierw kilka lisci, potem kilka
golabków, potem znowu kilka lisci, znowu kilka golabkow (tu juz powinny sie
skonczyc :) ) na gore kilka lisci, zalewamy rosołem. Gotujemy na wolnym
ogniu az kapusta bedzie miekka. Na koniec mozna z roslu zrobic sos przez
dodanie smietany z maka. Wychodzi (w zaleznosci od wielkosci kapusty a co za
tym idzie lisci) od 8 do 12 golabków.

Pozdrawiam
Wojtek