jajko nawozem?

21. Data: 2003-09-07 07:18:16

Temat: Re: jajko nawozem?
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "Sabinka" <s...@w...pl>

> Ok, dzieki, moze skorzystam.

:)
faktem jest
ze pomidory koktailowe( np Koraliki czy Maskotki)
maja drobniutkie i bardzo slodkie owoce ale nieprawda jest
ze maja mniejsze krzaczory ( nie obrywalem wilkow )
no i wspomniec nalezy
ze sa one bardzo delikatne i raczej brzydko wygladaja z poskrecanymi liscmi
:(
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

22. Data: 2003-09-13 12:35:56

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 17 Aug 2003 19:22:21 +0200, Sabinka <s...@w...pl> wrote:

>Tak sie z mama zastanawialysmy, czy zamiast jajka nie dac skorupek.
>Czy wapn ze skorupek przyda sie roslinkom? Zupelnie nie znam sie na
>nawozach i na mineralnych potrzebach roslin :}

Oto co dzis znalazlam:
"Dobra odzywka dla domowych roslin sa skorupki jaj. Ziemie w doniczce
nalezy lekko podrapac widelcem i posypac drobno zmielonymi skorupkami,
zmieszanymi z odrobina cukru-pudru. W ten sam sposob mozna wykorzystac
fusy od herbaty i kawy."
(Zofia Dziegielewska, "Dobre porady pani Zofii", 1990)
Jest tez o tym, zeby podlewac rosliny woda ktora plukalo sie
butelke/worek po mleku, jak rowniez woda po plukaniu miesa wolowego
lub cielecego, a takze woda z akwarium.

Ale tymczasem kupilam w ogrodniczym nawoz ponoc naturalny bo
wyprodukowany przez dzdzownice. Pisze tam "dla roslin slabych nie
rozcienczac". Czy napewno mozna podlac tym plynem prosto z butelki?
(Humvit-Bio)

--
Pozdrawiam, Sabina

23. Data: 2003-09-13 13:02:20

Temat: Odp: jajko nawozem?
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sabinka <s...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:b...@s...re...

> [...]
> fusy od herbaty i kawy."
> (Zofia Dziegielewska, "Dobre porady pani Zofii", 1990)

Ja tymi fusami kiedys "nawozilam". One plesnieja, nie wygladalo to ladnie.
--
Pozdrawiam, Kaska

24. Data: 2003-09-13 13:18:12

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Oto co dzis znalazlam:
> "Dobra odzywka dla domowych roslin sa skorupki jaj. Ziemie w doniczce
> nalezy lekko podrapac widelcem i posypac drobno zmielonymi skorupkami,
Owszem w jakis sposob jest to nawoz, ale trudno dostepny (dlugo sie rozklada
by uwolnic zwiazki dla roslin)
Sa to porady z cyklu "babcinych", wymyslone jak jeszcze w sklepach nie bylo
nawozow do roslin.
To ze nawoz jest "sztuczny", mineralny, nie znaczy, ze jest szkodliwy czy
"nieekologiczny". Sa to naprawde profesjonalne srodki, nad ktorymi czasami
pracuje sztab specalistow, z odpowiednim skladem chemicznym dostosowane do
potrzeb uprawowych konkretnych roslin, o wiele lepsze niz takie niepewne
przepisy sprzed 100lat.

Skorupki jajek podwyzszaja pH gleby, fusy z herbaty wprowadzaja garbniki
zakwaszajac podloze (garbniki w duzym stezeniu rowniez hamuja wzrost!). A co
do miesa czy mleka to powachaj ziemie w doniczce po wykonaniu takiego
manewru - zapach rozkladajacego sie miesa i zepsutego mleka. Przyciagnie
tylko muchy!
Jedynym dobrym sposobem z wymienionych przez Ciebie jest stara woda z
akwarium - zawiera latwo rozpuszczalne formy azotu, jest odstana
(niechlorowana) - nadawalaby sie do storczykow, paproci i innych wrazliwych
na zasolenie roslin.

> [...]
> wyprodukowany przez dzdzownice. Pisze tam "dla roslin slabych nie
> rozcienczac". Czy napewno mozna podlac tym plynem prosto z butelki?
Tego nie mozna przedswkowac. Nie jest to nawoz w scislym znaczeniu tego
slowa. Owszem, zawiera jaskies tam procenty azotu, potasu i fosoforu, ale
jego glownym dzialaniem jest dostarczenie do gleby zwiazkow chelatowych,
humin, kwasow humusowych, itp, ktore ulatwiaja pobieranie zwiazkow
chemicznych przez rosliny lub/i wiaza te zwiazki, tak by nie byly latwo
wyplukiwane przez wode.

Elfir

25. Data: 2003-09-13 13:38:52

Temat: Re: Odp: jajko nawozem?
Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Sep 2003 15:02:20 +0200, "Katarzyna Tkaczyk"
<k...@e...com.pl> wrote:

>Ja tymi fusami kiedys "nawozilam". One plesnieja, nie wygladalo to ladnie.

No to mnie wlasnie zastanawia. Bo wyglada jak wyglada, niektore
balkonowe kwiaty mam tak rozrosniete ze by nie bylo tego widac. Ale
czy to dobrze gdy cos plesnieje w doniczce?

--
Pozdrawiam, Sabina

26. Data: 2003-09-13 14:16:05

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Sep 2003 14:18:50 GMT, "Michal Misiurewicz"
<m...@i...rr.com> wrote:

>A po tych zabiegach to ziemia w doniczce nie bedzi strasznie cuchnac?

Oto jest pytanie :)
Na balkonie bym zaryzykowala, w domu raczej nie :)

--
Pozdrawiam, Sabina

27. Data: 2003-09-13 14:18:50

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Sabinka" <s...@w...pl> wrote in message news:bjva0c.3vvrp9n.1@sa.re...
> [...]
> lub cielecego, a takze woda z akwarium.

A po tych zabiegach to ziemia w doniczce nie bedzi strasznie cuchnac?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

28. Data: 2003-09-13 16:51:16

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> wrote in message news:bjvbs5$epq$1@atlantis.news.tpi.pl...

> To ze nawoz jest "sztuczny", mineralny, nie znaczy, ze jest szkodliwy czy
> "nieekologiczny". Sa to naprawde profesjonalne srodki, nad ktorymi czasami
> pracuje sztab specalistow

Sztab specjalistow pracuje, bo im za to placa. A placa im za to, bo
firma moze na tym zarobic. Tak wiec to zaden argument. Natomiast
nawozy mineralne istotnie, sa dobre dla roslin, ale niekonicznie dla
gleby, dla zyjacych w niej mikroorganizmow i wiekszych stworzen
(mysle raczej o dzdzownicach, niz o kretach).

Pozdrowienia,
Michal

29. Data: 2003-09-13 17:39:23

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Sep 2003 15:18:12 +0200, "Elfir" <e...@p...fm> wrote:

> [...]
>potrzeb uprawowych konkretnych roslin, o wiele lepsze niz takie niepewne

Nie przekonales mnie. Nie wiem, moze sa sztuczne nawozy nieszkodzace
spozywajacym wyrosniete na nich rosliny. Nie znam sie. Ale w zwiazku z
tym - czemu pierwsze wiosenne nowalijki sa tak szkodliwe? Podobno
wynika to wlasnie z nawozenia?

>Skorupki jajek podwyzszaja pH gleby, fusy z herbaty wprowadzaja garbniki
>zakwaszajac podloze (garbniki w duzym stezeniu rowniez hamuja wzrost!).

Nie znam sie ale zdaje sie ze niektore rosliny lubia podloze kwasne
inne zasadowe?

> A co
>do miesa czy mleka to powachaj ziemie w doniczce po wykonaniu takiego
>manewru - zapach rozkladajacego sie miesa i zepsutego mleka. Przyciagnie
>tylko muchy!

Chyba zrezygnuje :}

> [...]
>akwarium - zawiera latwo rozpuszczalne formy azotu, jest odstana
>(niechlorowana) - nadawalaby sie do storczykow, paproci i innych wrazliwych

No wlasnie tak odstawiam te butelki z woda przed podlaniem i nie wiem
czemu to robie ;) Wiec chodzi o zawartosc chloru? Czy o cos jeszcze?
Czy butelka z taka woda powinna byc otwarta czy mozna zakrecic? Jak
dlugo powinna stac?

Ok, dzieki za wyjasnienie :)

--
Pozdrawiam, Sabina

30. Data: 2003-09-13 18:02:25

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Elfir <e...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bjvbs5$epq$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
> akwarium - zawiera latwo rozpuszczalne formy azotu, jest odstana
> (niechlorowana) - nadawalaby sie do storczykow, paproci i innych

No tu, to ja się nie zgodzę. Zależy to od tego jaką wodą mamy w akwarium.
Jeśli miekką, owszem nadaje się. Jeśli twardą nie nadaje się.
--
Pozdrawiam, Kaśka

Mimoza
Aronia