jak długo należy gotować

1. Data: 2008-11-09 09:11:53

Temat: jak długo należy gotować
Od: Tomek <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak długo gotuje się brukselkę w osolonej wodzie, żeby była nierozgotowana?
az

2. Data: 2008-11-09 09:42:59

Temat: Re: jak długo należy gotować
Od: "! JÓSIEFF ! PIŁSÓCKI !" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek pisze:
> Jak długo gotuje się brukselkę w osolonej wodzie, żeby była nierozgotowana?
> az

najlepiej tak długo aż bedzie ugotowana i twarda zarazem

3. Data: 2008-11-09 18:43:26

Od: Tomek <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek pisze:
> Jak długo gotuje się brukselkę w osolonej wodzie, żeby była nierozgotowana?
> az

czy nikt nie gotował :(

4. Data: 2008-11-09 19:03:35

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <gf7b07$ltg$1@news.onet.pl>, Tomek <a...@p...onet.pl>
wrote:

> czy nikt nie gotował :(

Nikt pewnie nie mierzył czasu. Gotować, aż będzie gotowa. Brukselki są
różne.

Władysław

5. Data: 2008-11-10 04:40:40

Od: D___I___A___B___E___Ł___S___O___N <h...@s...orG> szukaj wiadomości tego autora

Tomek pisze:
> Jak długo gotuje się brukselkę w osolonej wodzie, żeby była nierozgotowana?
> az

wiesz, to jakby zapytać, jak grube kromki chleba należy kroić, nie
możesz sam spróbować, przetestować, brukselka to nie trufle, jak będzie
twarda jak dupa tfojego starego, to podgotujesz jeszcze i wtedy zmięknie
,jak fujara tfojej matóli

--
MODERACJĘ USENETU PROWADZI :

NADMOCOSILNY WYKURWISTAN APEDECJI

alt.pl.dupa

WEJDŹ, PRZECZYTAJ, WYPIERDALAJ!

BOELS .E. BUBB

! ÓÓÓ !

6. Data: 2008-11-10 16:49:46

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> Jak długo gotuje się brukselkę w osolonej wodzie, żeby była nierozgotowana?

Problem nie tylko w czasie...
Brukselkę obierz, ponacinaj od strony głąba na krzyż do połowy.
Wrzuć do garnka, dodaj sól i z łyżeczkę cukru (0.5kg brukselki).
Zalaj wrzątkiem, pełna moc palnika, jak się zagotuje zmniejszyć moc na tyle aby
sobie bulgotało spokojnie.
Po +/- 25 minutach od zagotowania powinno być idealnie, sprawdzić
organoleptycznie,
Gotować koniecznie BEZ POKRYWKI !
Podawać z przyrumienioną tarta bułką z masłem ewentualnie same masło.

TomekD

7. Data: 2008-11-10 16:57:05

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

TomekD wrote:

> Po +/- 25 minutach od zagotowania powinno być idealnie, sprawdzić
> organoleptycznie,

po 25 minutach to bedzie wygotowany wior bez zadnych wartosci
odzywczych. Brukselke gotuje sie moze 5 - 6 minut po wrzuceniu do wrzatku.

> Gotować koniecznie BEZ POKRYWKI !

Dlaczego? Ja uzywam pokrywki, mala ilosc wody, i gotuje - paruje tylko
kilka minut.

MB

8. Data: 2008-11-10 17:36:58

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message
dcommunicationinc...

> [...]
> Brukselke gotuje sie moze 5 - 6 minut po wrzuceniu do wrzatku.

> Dlaczego? Ja uzywam pokrywki, mala ilosc wody, i gotuje - paruje tylko kilka

Dla mnie z założenia brukselka ma być smaczna i ugotowana (jednocześnie będąc
nierozgotowaną).
Na wpół surowa brukselka to utrata sporej ilości wrażeń smakowych !
Powinna rozpływać się w ustach a dodatek tłuszczu i cukru pomagać w wyciagnięciu
smaku warzywa i ukryciu lekkiej goryczki.
Wypraszam sobie wióra i chętnie poświęcam parę wartości odżywczych dla
przyjmności smaku :-)

Moja brukselka podczas gotowania pokryta jest cały czas wodą.
Bez pokrywki - mniej traci naturalny kolor, łatwiej ja ugotować nierozgotowując
jednocześnie (w czym pomaga też nacinanie).
Przy najbliżej okazji spróbuję jak smakuje u mnie po gotowaniu 5-6 minut - być
może jednak coś tracę ?!
Pozostaje jeszcze wersja spiskowa że po drugiej stronie globu brukselka
zachowuje się inaczej niż u nas - tak jak tam i tutaj mamy prezydenta ale
troszkę się różnią :-)

TomekD

9. Data: 2008-11-10 18:32:29

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

TomekD wrote:

> "Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message
dcommunicationinc...

> Dla mnie z założenia brukselka ma być smaczna i ugotowana (jednocześnie
> będąc nierozgotowaną).

Oj to to, dlatego wlasnie 5-6 minut w malej ilosci wody pod pokrywka w
zupelnosci wystarcza i witaminy i inne mineraly nie zostana do konca
wyplukane.

> Moja brukselka podczas gotowania pokryta jest cały czas wodą.
> Bez pokrywki - mniej traci naturalny kolor,

Zielonkawy kolor uzyskuje sie przez dodanie cukru, jak wspominasz, i jak
rowniez przez krotkie gotowanie. Gotowana za dlugo robi sie szarozielona.

>łatwiej ja ugotować
> nierozgotowując jednocześnie (w czym pomaga też nacinanie).

Nigdy nie probowalam nacinac, sprobuje nastepnym razem, moze to pozwoli
na jeszcze krotsze gotowanie.

> Przy najbliżej okazji spróbuję jak smakuje u mnie po gotowaniu 5-6 minut
> - być może jednak coś tracę ?!

Doceniam Twoja postawe, mam nadzieje, ze bedzie Ci smakowala.

> Pozostaje jeszcze wersja spiskowa że po drugiej stronie globu brukselka
> zachowuje się inaczej niż u nas

Owszem, i woda w zlewie kreci sie w odwrotna strone

- tak jak tam i tutaj mamy prezydenta
> ale troszkę się różnią :-)

Owszem, nasz ma mozg.

MB

10. Data: 2008-11-10 19:16:52

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message
dcommunicationinc...

> [...]
>
> Doceniam Twoja postawe, mam nadzieje, ze bedzie Ci smakowala.

> Owszem, i woda w zlewie kreci sie w odwrotna strone

Z moich prób wychodziło że brukselka bez nacinania gotuje się mniej równo - od
głąba zawsze będzie bardziej twarda, warto spróbować ponacinać...
Tej brukselki to masz w garnku na 6 minut to masz pojedynczą warstwę czy więcej,
zalewasz wrzątkiem do połowy (?), dalej te 6 minut - może jakoś inaczej ?

Co do tematów pozakuchennych, woda oczywiście kręci się u Was w odwrotną
stronę - wystarczy sobie narysować globus i wir w zlewie w kuchni (żeby nie było
NTG) - no i patrzeć z tej jedynej właściwej strony :-)

TomekD

BEZPIECZEŃSTWO ZYWNOSCIOWE
KIDNAPERZY !
Sałatka - pomysły
różne konkursy
co ze spirytusu? jak zrobic szybko dobra wodke?