Re: jak smażyc muchomora - Wy źle myślicie :-)

Data: 2004-10-28 09:12:56
Temat: Re: jak smażyc muchomora - Wy źle myślicie :-)
Od: o...@p...onet.pl

> "Atlas grzybów" _WydawnictwoRTW_
> ISBN 83-89200-30-9
>
> Muchomor cesarski (Amanita caesarea)
> Kapelusz 8-20 cm; pomarańczowy pączkowo kulisty, później wypukły, w końcu
> rozpostarty. Trzon 8-15cm; walcowaty, lekko bulwiasty, z podstawą pokrytą
> skórzastą pochwą. Miąższ biały; bardzo miękki. Zapach delikatny. Smak
> łagodny. Owocniki lato-jesień.
>
> Wartość spożywcza
> Zwany grzybem królów i cesarzy, ma opinię jednego z najsmaczniejszych
> grzybów. Młody owocnik, jeszcze całkowicie pokryty osłoną i podobny do jaja,
> [...]
Chciałem powiedzieć że w/w muchomor nie występuje w Polsce ale innym naprawdę
smacznym muchomorem jest muchomor czerwonawy (Amanita rubescens) w Czechach
często zbierany nazywają go masak (w Polsce też ma coraz więcej amatorów) Parę
przepisów na potrawy z tego muchomora jest na mojej stronie
http://www.grzyby.cp.win.pl/articles.php?topic=7
Co do tego muchomora dla teściowej przyznam że mimo że chciałbym mu zrobić
dobre zdjęcie do swojego atlasu grzybów www.NaGrzyby.pl od paru lat nie mogę go
spotkać... i już nie wiem czy nie powinno się go wciągnąć na listę gatunków
chronionych... zastanawiam się czy nie ginie faktycznie z powodów złych
teściowych... ale to już nie moja sprawa.... ale panów z niebieskich
mundurkach...
Pozdrawiam
I życzę smacznego :) oczywiście podając tylko muchomory jadalne (a tych jest
kilka gatunków)
Zenit
www.NaGrzyby.pl http://www.grzyby.cp.win.p